Ezpeleta o nových pravidlech

vydáno 12. 2. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

Boss Dorny říká, že hlavním důvodem zavedení litrů je snížení výdajů, nikoliv lepší závody.

Poté, co úřadující mistr světa MotoGP Ital Valentino Rossi prohlásil, že změna motocyklů v královské kubatuře z litrového objemu motoru na osmistovky byla největší chybou v historii šampionátu, se nyní na toto téma vyjádřil ředitel promotérské společnosti Dorna Sports Carmelo Ezpeleta.

 

„Nevím, jestli to byla největší chyba nebo nebyla. Roky s omistovkami byly fantastické, bylo zde hodně dobrého závodění a až tato éra skončí, pak můžeme teprve hodnotit, jestli to bylo dobré nebo nebylo. Změny, které nyní chystáme, mají hlavní cíl snížit náklady jednotlivých týmů na závodění v šampionátu MotoGP. Jakmile klesnou náklady, budeme moci přivítat na startovním roštu více jezdců. Pravidla, která jsme oznámili ve Valencii a Ženevě, povolují čtyřválce s vrtáním 81 mm a objem 1000 cm3, to znamená, že pokud bude někdo chtít použít menší objem, nic mu nestojí v cestě. Myslíme si, že s litrovými motory a jejich váhou budou výkony víceméně stejné jako u současných osmistovek. Já ale doufám, že budeme mít s litry dobré závody,“ říká Carmelo Ezpeleta.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...