Denning nevěří budoucnosti 800 cm3

vydáno 11. 5. 2010, text Jiří Nykodým, foto Suzuki

Śéf továrního týmu Rizla Suzuki nevěří, že v roce 2012 na startu uvidíme ještě nějaké motocykly s osmistovkovými motory.

Boss továrního týmu Rizla Suzuki Paul Denning je pevně přesvědčen o tom, že osmistovkové motory uvidíme v královské kubatuře MotoGP naposledy v sezoně 2011. Denning si myslí, že žádná ze zainteresovaných továren se nerozhodne používat osmistovkové prototypy i v sezoně 2012, kdy už bude povoleno nasadit do závodů motocykly vybavené motorem o objemu 1000 cm3. O detailech nových pravidel probíhají stále diskuze, zatím je jasné jen to, že motory budou litrové čtyřválce s maximálním vrtáním 81 mm a tovární stroje budou mít pro sezonu k dispozici méně motorů a menší palivovou nádrž. 

Pokud se ale všechny továrny pustí znovu do vývoje nových prototypů, tato změna opět nesplní účel snížení nákladů, dojde spíše k pravému opaku. 

„Myslím si, že všechny čtyři továrny, které se účastní MotoGP, postaví nové prototypy. Jsem přesvědčen o tom, že v roce 2012 opravdu už žádné osmistovky na startovním roštu neuvidíme. Objem ničím nenahradíte. Časy na kolo by možná osmistovky měly o něco lepší, ale pro každou továrnu bude lepší pustit se do vývoje litrového prototypu, protože osmistovky už nebudou mít žádnou budoucnost. Každopádně si myslím, že návrat k litrům bylo správné rozhodnutí,“ řekl Paul Denning.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před týdnem v 15:54
MotoRoute Magazin 2/2025 od 9. dubna v prodeji
MotoLife
16. dubna
Fotogalerie ze zahájení motorkářské sezóny
MotoLife
11. dubna
Nehodovost motorek roste. Začátek sezony je rizikový
Všechny příspěvky ...