Abaja čeká na návrat motorky

vydáno 20. 4. 2010, text TZ, foto karelabraham.cz

Karel Abraham do Japonska neodletěl, teď čeká na návrat svého motocyklu.

Karel Abraham z brněnského týmu Cardion AB v sobotu do Japonska k dalšímu závodu třídy Moto2 už neodcestoval. Naopak doma v Brně čekal na zprávy z Motegi, protože do Evropy se musí vrátit jeho motocykl, který na druhý závod šampionátu zamířil rovnou z Kataru, kde se jela první Grand prix letošní sezony.
  
„Zatím se všechno dojednává, ale další závod mistrovství světa je na programu až první květnový víkend ve španělském Jerezu, a tak věřím, že komplikace už nenastanou a já budu mít stroj po příjezdu do Jerezu připravený v boxech.“
 
Jak moc podle tebe naruší přeložení GP Japonska do nového termínu průběh mistrovství světa silničních motocyklů?
„Termín 3.¨října sice nebyl ještě v pondělí oficiálně potvrzen, ale myslím si, že předběžně už je to domluvené. Podle mne tato změna program šampionátu nenaruší, protože 19.září je na programu GP Aragonska a další závod se měl jet podle plánu 10. října v Malajsii. Mezitím je tedy dostatečný prostor na vložení GP Japonska, jen do zámoří se vydáme o pár dní dříve. Vychází to dobře.“
 
Jaký chystáš program na neplánované volno?
„Doma mám před sebou normální týden, ve kterém si možná zajezdím motokros a půjdu do školy.“
 
Když se ohlédneš za prvním závodem nové třídy Moto2 v Kataru, kde jsi dojel čtrnáctý a získal dva body, stále tě nejvíc mrzí výsledek kvalifikace?
„Určitě, protože jsem zajel až 23. čas. Ukázalo se, že i v nové třídě zůstaly kvalifikace a postavení na startu klíčové pro konečný výsledek. Japonec Tomizawa zajel devátý nejlepší čas a využil toho. Podal výborný výkon, využil chyb soupeřů, ale především od startu se držel ve vedoucí skupince a to rozhodlo.“
 
Nepřekvapilo tě, že se startovní pole dost rychle rozdělilo do menších skupin, přestože rozdíly v kvalifikaci byly nepatrné?
„Přiznám se, že jsem před závodem měl trochu obavy z toho, že se vytvoří na trati „vláček“ a pospolu to dojede až do cíle. Nestalo se to, byl to prakticky stejný boj jako ve dvěstěpadesátkách, i když mají nyní jezdci stejné motory, a to je dobře.“
 
V Kataru jsi nebyl spokojen s top speedem. Chystá RSV v tomto směru už v Jerezu nějaké úpravy na motocyklu?
„Změny na aerodynamice stroje se připravují, věřím, že se to už v Jerezu zlepší, ale nové kapoty budu mít k dispozici až při květnovém závodě v Le Mans.“
 
V Jerezu se měly také podruhé losovat motory Honda, uskuteční se to, nebo se termín posune?
„To zatím nevím. V Motegi jsem měl startovat se stejným motorem, jaký jsem měl k dispozici v Kataru. Zůstal zaplombovaný a nic se na něm pochopitelně neměnilo.“
 
Jak se těšíš do Jerezu, kde jsi letos při testech zajel třetí nejlepší čas?
„To byly testy a jedno rychlé kolo. Jinak se mi právě v Jerezu, kde jsem jel s dvěstěpadesátkou třikrát, zase tolik nedařilo. Loni jsem spadl a nejlepším výsledkem je tak třinácté místo z roku 2008. Věřím ale, že letos předvedu dobrý výkon a přivezu víc bodů než z Kataru.“


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...