Abaja čeká na návrat motorky

vydáno 20. 4. 2010, text TZ, foto karelabraham.cz

Karel Abraham do Japonska neodletěl, teď čeká na návrat svého motocyklu.

Karel Abraham z brněnského týmu Cardion AB v sobotu do Japonska k dalšímu závodu třídy Moto2 už neodcestoval. Naopak doma v Brně čekal na zprávy z Motegi, protože do Evropy se musí vrátit jeho motocykl, který na druhý závod šampionátu zamířil rovnou z Kataru, kde se jela první Grand prix letošní sezony.
  
„Zatím se všechno dojednává, ale další závod mistrovství světa je na programu až první květnový víkend ve španělském Jerezu, a tak věřím, že komplikace už nenastanou a já budu mít stroj po příjezdu do Jerezu připravený v boxech.“
 
Jak moc podle tebe naruší přeložení GP Japonska do nového termínu průběh mistrovství světa silničních motocyklů?
„Termín 3.¨října sice nebyl ještě v pondělí oficiálně potvrzen, ale myslím si, že předběžně už je to domluvené. Podle mne tato změna program šampionátu nenaruší, protože 19.září je na programu GP Aragonska a další závod se měl jet podle plánu 10. října v Malajsii. Mezitím je tedy dostatečný prostor na vložení GP Japonska, jen do zámoří se vydáme o pár dní dříve. Vychází to dobře.“
 
Jaký chystáš program na neplánované volno?
„Doma mám před sebou normální týden, ve kterém si možná zajezdím motokros a půjdu do školy.“
 
Když se ohlédneš za prvním závodem nové třídy Moto2 v Kataru, kde jsi dojel čtrnáctý a získal dva body, stále tě nejvíc mrzí výsledek kvalifikace?
„Určitě, protože jsem zajel až 23. čas. Ukázalo se, že i v nové třídě zůstaly kvalifikace a postavení na startu klíčové pro konečný výsledek. Japonec Tomizawa zajel devátý nejlepší čas a využil toho. Podal výborný výkon, využil chyb soupeřů, ale především od startu se držel ve vedoucí skupince a to rozhodlo.“
 
Nepřekvapilo tě, že se startovní pole dost rychle rozdělilo do menších skupin, přestože rozdíly v kvalifikaci byly nepatrné?
„Přiznám se, že jsem před závodem měl trochu obavy z toho, že se vytvoří na trati „vláček“ a pospolu to dojede až do cíle. Nestalo se to, byl to prakticky stejný boj jako ve dvěstěpadesátkách, i když mají nyní jezdci stejné motory, a to je dobře.“
 
V Kataru jsi nebyl spokojen s top speedem. Chystá RSV v tomto směru už v Jerezu nějaké úpravy na motocyklu?
„Změny na aerodynamice stroje se připravují, věřím, že se to už v Jerezu zlepší, ale nové kapoty budu mít k dispozici až při květnovém závodě v Le Mans.“
 
V Jerezu se měly také podruhé losovat motory Honda, uskuteční se to, nebo se termín posune?
„To zatím nevím. V Motegi jsem měl startovat se stejným motorem, jaký jsem měl k dispozici v Kataru. Zůstal zaplombovaný a nic se na něm pochopitelně neměnilo.“
 
Jak se těšíš do Jerezu, kde jsi letos při testech zajel třetí nejlepší čas?
„To byly testy a jedno rychlé kolo. Jinak se mi právě v Jerezu, kde jsem jel s dvěstěpadesátkou třikrát, zase tolik nedařilo. Loni jsem spadl a nejlepším výsledkem je tak třinácté místo z roku 2008. Věřím ale, že letos předvedu dobrý výkon a přivezu víc bodů než z Kataru.“


Diskuze k článku


Další články z archivu

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife