Předání motocyklu do Hawkových rukou

vydáno 15. 4. 2011

Dokáže dvoudobá padesátka při podobných nákladech trumfnout moderní čtyřdobou stopětadvacítku? Vyplatí se pořídit v patnácti motocykl o objemu 50 cm3? Na všechny otázky vám během sezony odpoví nový projekt Českých motocyklových novin!

Symbolické odstartování projektu „Derbi GPR 50 – two stroke is better“ se odehrálo na výstavě Motocykl 2011. Hlavním cílem projektu je dokázat, že se dvoudobá padesátka výkonově i nákladově vyrovná čtyřdobé stopětadvacítce. Náš cílový motocykl, španělská Derbi GPR 50 (r. v. 2010), se za pořizovací cenu 69 900 Kč postaví proti konkurenci, s cenovkou na hranici 100 000 Kč. V projektu nám tedy zbývá přibližně 30 000 Kč na výkonové a další dílčí úpravy, které by měly malou Derbi posunout minimálně na úroveň čtyřventilových, vodou chlazených stopětadvacítkových agregátů. Jeden takový mimochodem vyrábí právě i Derbi a užívá jej v modelech GPR 125 4T 4V, Terra či Mulhacén.

Od trysek až po válec
Již nyní je připraven chronologicky seřazený seznam všech plánovaných úprav, které Derbi podstoupí. Výběr probíhal s ohledem na finanční náročnost a přínos pro motorku z hlediska výkonu. Každá dílčí úprava bude řádně odbrzděna na motorové brzdě tak, abychom později mohli vyhodnotit efektivitu jednotlivých úprav s ohledem na náklady do nich vynaložené. Začínat budeme na zavřené verzi do 45 km/h. Následovat bude základní otevření motocyklu, přetryskování karburátoru, jiné zpřevodování, tovární zrychlovací sada, dále například laděný výfuk, další úprava sání a karburátoru či změna sacích klapek. Vše potom završíme kitovou úpravou od Atheny za účelem zvýšení objemu na 80 cm3.

Držte palce!
K projektu vzniká vlastní internetová microsite (derbi.cmn.cz), kde budou k nalezení všechna data a detaily z testování a provozu motocyklu. To nejpodstatnější se budete pak v průběhu sezony dočítat ze stránek našich novin.
Projekt je nyní ve fázi zajíždění motorky, která předali představitelé společnosti Meteorsport do mých rukou. Držte palce. Naposled, kdy jsem vlastnil dvoutakt, se mi jeho motor povedlo 4x zadřít, takže uvidíme, jak Derbi moje zacházení přežije.
Pokud máte zajímavý nápad či myšlenku, kterou lze s GPR 50 uskutečnit, napište ji na e-mail hawk@cmn.cz či do debaty na webu projektu derbi.cmn.cz.





Další iČMN články

  • Život na provázku
  • Rychlostní terno - 45 km/h

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...