Vanguard Roadster: Star Wars v jedné stopě

aktualizováno 6. 12. 2016, text Jan Rameš, foto Vanguard

Vždycky, když máme dojem, že nás už nic nepřekvapí, přijde pořádná bomba. Jako třeba tenhle nový americký klenot se spoustou zajímavých detailů a vzhledem jak z Hvězdných válek.

Vanguard je úplně nová americká značka se sídlem v New Yorku, kde také teď o víkendu proběhne její křest v rámci místního motocyklového veletrhu International Motorcycle Show. Křtít se bude prototyp prvního modelu nazvaný Roadster, následovat mají ještě Cruiser a Racer. Nicméně určitě to nebude hned, výroba Roadsteru začne až v roce 2018. Do té doby si zájemci mohou odkládat každý měsíc nějaký ten dolar z výplaty, aby jich na konci měli požadovaných 30 000, tedy v přepočtu nějakých 760 000 Kč.

To samozřejmě není žádná láce, avšak v rámci kategorie exkluzivních značek jde vlastně o motorku za hubičku. Podívejte se na ostatní americké stroje podobného ražení, KRGT-1 od Arch Motorcycle herce Keanu Reevese stojí 78 000 USD bez daně a třeba takový Confederate Fighter vychází na 125 tisíc! Oba konkurenti jsou také vybaveny motory S&S, a to není vše.

Zmínka o Confederatu nepadla náhodou - oba pánové, kteří nyní stojí za Vanguardem, s touhle značkou měli kdysi co do činění. Francois-Xavier Terny býval investorem a členem vedení a Edward Jacobs působil od roku 2005 do 2011 jako šéfdesignér. Takže jestli vám Vanguard svým provedením trochu připomíná stroje od Confederatu, má to svůj důvod.

Vanguard Roadster je ale zcela svébytným motocyklem, z něhož čiší na všechny strany obrovská láska k řemeslu a zejména k obráběcím strojům. Design je naprosto úchvatný, tedy pro toho, kdo namísto italských kudrlinek a plastíčků vyznává techno. Fakt jako by jej udělal ten, kdo stál za designem Imperial Star Destroyeru, válečné lodi Impéria z Hvězdných válek.

Co je na téhle motorce konvenčního? Vlastně nic. Možná tak brzdy (monobloková Bremba) a pneumatiky, osmnáctipalcové Metzelery, vzadu o šířce 240 mm. I to odpružení je specifické, sice se jedná o klasické Öhlinsy, ovšem zadní centrála je uchycena naležato a hlavně celá ukrytá v jakémsi boxu s průhledným otvorem. To samé řešení najdeme i na pravém boku motoru, kde jsou krásně vidět rozvody.

Co se motoru týče, je to starý známý S&S X-Wedge o objemu 117 krychlových palců, čili na naše 1917 kubíků. A je zvláštní v tom, že funguje vlastně jako nosný prvek - Vanguard totiž nemá žádný rám! Celá vrchní část je nasazena na motor a k němu je zezadu uchycena jednoramenná kývačka, která v sobě nese kardan. To se u amerických motorek moc nevidí a u těch s motory S&S už vůbec ne.

Čím je dále Roadster speciální? Nikde nenajdete žádnou hadičku nebo drátek, vše je vedeno pečlivě vnitřky trubek (ačkolu u přední brzdy je to podfuk, protože třmeny nejsou zapojené). Čelní světlo jako by neexistovalo, tvoří jej šest LED světýlek pod průhledným krytem, a vzadu je akorát slabý proužek. Před ním najdeme dva otvory, které vypadají jako ústí výfuků, ale upřímně přiznáváme, že vůbec netušíme, kam výfuky vedou - jestli pod sedlo, nebo naopak to je ten kanystr nalepený zespodu na kartery.

Závěrečnou "chuťovkou" je přístrojová deska. Tu tvoří velikánský dotykový displej, jehož součástí je i pohled dozadu ze zpětné kamery, kterou najdeme na zádi mezi oběma brzdovými světly. Jo, na Vanguard Roadster bychom si v redakční garáži místečko klidně udělali...



Články na MotoLife

  • Šeri testuje - Triumph Speed Twin 1200
  • Šeri - Durris Bikes
  • Šeri - HJC RPHA 11 s vlastným dizajnom
  • Novinka 2021 - Honda CRF1100L Africa Twin
  • Motorbike 10/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 21 hodinami
Nová knížka Pavla Suchého o motorkách, které se tak úplně nepovedly...
Magazín Motoroute
před 3 dny v 0:55
Dovozce strojů CFMOTO, firma Journeyman CZ, pro sezonu 2021 výrazně navyšuje nabídku motocyklů. K již zavedeným 3 modelům v kubatuře 650 ccm v čele s bestsellerem CFMOTO 650MT a letošní novince 300NK přibude kompletně nová modelová řada s označením CL-X.
Bikes.cz
před 3 dny v 0:17
❗️ Pepa Sršeň testuje Honda CRF 1100 Afrika Twin.
Všechny příspěvky ...