Triumph Bonneville 2016: na kameni kámen... VIDEO + FOTOGALERIE

vydáno 3. 11. 2015, text Jan Rameš, foto Triumph

Anglická značka v předstihu před milánským veletrhem EICMA představila novou řadu svých moderních klasiků. Sice ještě neznáme technické podrobnosti, ale už teď můžeme říct, že nezůstal kámen na kameni.

Řadu Modern Classic bude nově tvořit pět modelů vybavených třemi různými motory! Resp. abychom byli přesní, tři hlavní modely se dvěma variantami, a dva motory, jeden ve dvojím výkonovém provedení.


Street Twin

Na stávající Bonnevilly se vzduchem chlazeným motorem o objemu 865 kubíků bude přímo navazovat nový Street Twin. To bude štíhlá městská motorka svými tvary skutečně velmi podobná stávajícím Bonníkům, ovšem motor je jiný.


Tak předně - je chlazený vodou! Ale skoro byste si toho nevšimli, v Triumphu udělali, co mohli, abyste si i nadále mysleli, že jde o vzducháč. Má ojniční čepy přesazené o 270 stupňů, jako to má Scrambler, a dostal šestistupňovou převodovku. Nabídne 80 Nm a o třetinu nižší spotřebu než stávající vzducháč. A také elektronický plyn, kontrolu trakce či ABS.


Street Twina si budete moci vytunit pomocí továrních kitů na tři různé modely: k dispozici je Scrambler Kit, Brat Tracker Kit a Urban Kit. Možností ale bude víc, v katalogu doplňků najdete na 150 položek.


Bonneville T120

Touhle motorkou se Triumph Bonneville posouvá někam na úroveň BMW R nineT. Možná ne výkonově, ale mentálně určitě. Tohle už nebude drobný lehký městský naháček, ale velká motorka pro velké kluky.


Motor je opět řadový dvouválec chlazený kapalinou a má elektronické ovládání, stejně tak i šestistupňovou převodovku či ono přesazení ojničních čepů. To je jak kvůli zvuku, tak průběhu výkonu. Krouťák 105 Nm při pouhých 3100 otáčkách vypadá hodně zajímavě.


Ač vypadá hodně retro, nabídne Bonneville T120 spoustu moderních vymožeností, třeba denní svícení, vyhřívané hefty, dva výkonové módy nebo USB zásuvku. ABS či kontrola trakce jsou samozřejmostí.


Vedle standardní verze, kterou bude možné doplnit o tzv. Prestige inspiration kit, se bude nabízet také verze Bonneville T120 Black. Není složité vytušit, že ta bude černá, černá a ještě jednou černá (a nebo taky matně šedá).


Thruxton

Posledním do party je Thruxton, resp. hned dvojice Thruxtonů. Tenhle kafáč, oblíbený již ve stávající vzducháčové verzi, se totiž bude nabízet i ve verzi Thruxton R. A to bude teprve jízda.


Technický základ obou modelů je stejný jako u Bonnevillu T120, čili úplně nový dvanáctistovkový vodník se spoustou elektronických fičur, pěkně skrytých zvídavým pohledům. Ovšem v tomto provedení bude mít ještě větší páru, Triumph mluví o 112 newtonmetrech při 4950 otáčkách.


Co je jinak proti Bonnevillu? Řídítka dolů, vpředu 17" kolo, plně nastavitelný podvozek. A samozřejmě sedátko. Také motor vypadá ještě trochu lahůdkověji, a přitom byste do něj na první pohled neřekli, že má vodní chlazení.


Thruxton R, určený pro skutečné fajn��mekry, si bere inspiraci v modelech R známých u Triumphu v případě supersportovní Daytony a streetfighterových Street a Speed Triplů. Monobloková Bremba, vzadu Öhlinsy, vpředu Big Piston Showy, na ráfcích obuté okruhové Pirellky...


Také k Thruxtonu budou k dispozici kompletní sady doplňků. Na výběr bude mezi kapotovaným Track Racerem, ultimativním Café Racerem či si budete moci Thruxtona vybavit plnohodnotným závodním kitem!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...