Hlasujte: První přestavby Ducati Scrambler
vydáno 26. 1. 2015, text PtP, foto Ducati
Ducati na veletrhu ve Veroně předvedla první tři továrnou podpořené přestavby svého Scramblera.
Novinka Scrambler již od svého představení na podzim v Miláně vzbuzuje řadu emoci. Podle vyjádření Ducati hned od prvních dní začaly chodit do továrny nejrůznější návrhy přestaveb tohoto zajímavého modelu. Firma se proto rozhodla podpořit tři známé stavitele k vytvoření „série“ oficiálních customů.
Do díla se pustily customizerské dílny Deux Ex Machina z Milana, ze stejného města Officine Mermaid a Mr. Martini z Verony. Výsledky jejich počínání byly součástí stánku Ducati právě na veletrhu přestaveb Motor Bike Expo (konal se tento víkend 23.-25. ledna).
Ducati chce tímto krokem ukázat, jaký potenciál se ve Scramblerovi ukrývá. Čtyři základní verze (Classic, Icon, Urban Enduro a Full Throttle) totiž zdaleka nejsou konečnou. Široká škála doplňků umožní zájemcům si svého scramblera zosobnit podle svého gusta.
Drift, Kafáč a Cross
Inspirací mohou být tyto tři přestavby. Závazek vytvořit v Deus Ex Machina přestavbu některého z modelů Ducati se datuje již do roku 2010, kdy se chlapci z obou firem potkali při dovádění na hipodromu v Sydney. „Teprve Scrambler je model, který je evidentně inspirován historií, ale s DNA a technickými vychytávkami současných motocyklů,“ odůvodnil výběr Scramblera Filippo Bassoli z Deus Ex Machina.
Jejich sytě žlutá kreace s pastelově modrým jednosicem našla inspiraci v plochodrážních speciálech. Nejlépe je to vidět na přední placce pro „startovní číslo“, v jejíž spodní části je minimalistický světlomet. Plechařinu udělali pánové z hliníku, zajímavě řešený je přední blatník a kromě řady detailů poladili výfuk a přední brzdu.
V dílně Mr. Martini zvolili styl café racerů. Jednosic, tentokrát s náznakem závodní prdelky, je doplněn o malou retro kapotku. Také tato stavba má poladěný výfuk, i když spíš v tradičním scrambler stylu. Tomu odpovídají také pneumatiky s hrubším vzorkem. Tmavé lakování většiny dílů je zase klasický prvek café racerů, stejně jako snížené tlumiče.
Posledním výtvorem je klasika od Officine Mermaid. Klasika ve smyslu, že se vrací ke kořenům scramblerů – k anglické škole. Nádrž a blatníky byly staženy z laku a precizně vyleštěny, řídítka jsou s hrazdou a drátěná kola (s velkým předním) obuta do hrubých špuntů. Malé kulaté přední světlo se žlutým sklem už je jen takovou třešničkou na dortu.
FOTOGALERIE ZDE
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 9/2023
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A
aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhl...
-
Motorbike 7-8/2023
Řekli jsme si, že když jde o
vydání na červenec i srpen, musí být pořádně vypasené. A tak se i stalo –
Motorbike 7/8 2023 má oproti standardním 112 stranám hned o 42 navíc, tedy
celkem 154! Najdete na nich nejen testy 13 strojů, od totálně exkluzivního modelu
Brough Superior SS100 přes nakedy po motardy, ale krom dalšího i reportáže ze
sportu a dalších aktivit moto světa, nechybí ani informace o v...
-
Motorbike 6/2023
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více...
-
Motorbike 5/2023
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na
plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek,
od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po
CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a
samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět
na 124 stranách!Testy
Moto Guzzi V...
-
Motorbike 4/2023
Počasí si s námi tedy zatím ještě nepěkně hraje, ale co
jiného taky v dubnu čekat, že. Jinak se ale všechno už pěkně rozjelo, kalendář
testů se nám plní, na showroomech různých značek se objevují letošní novinky,
své první závody mají za sebou i světové série. A o tom všem a ještě něčem
navíc je dubnový Motorbike.
Testy
Honda CL500
V roce 2017 jsme měli možnost zúčastnit se v okolí španělské
Barce...