Hlasujte: První přestavby Ducati Scrambler

vydáno 26. 1. 2015, text PtP, foto Ducati

Ducati na veletrhu ve Veroně předvedla první tři továrnou podpořené přestavby svého Scramblera.

Novinka Scrambler již od svého představení na podzim v Miláně vzbuzuje řadu emoci. Podle vyjádření Ducati hned od prvních dní začaly chodit do továrny nejrůznější návrhy přestaveb tohoto zajímavého modelu. Firma se proto rozhodla podpořit tři známé stavitele k vytvoření „série“ oficiálních customů.
Do díla se pustily customizerské dílny Deux Ex Machina z Milana, ze stejného města Officine Mermaid a Mr. Martini z Verony. Výsledky jejich počínání byly součástí stánku Ducati právě na veletrhu přestaveb Motor Bike Expo (konal se tento víkend 23.-25. ledna).
Ducati chce tímto krokem ukázat, jaký potenciál se ve Scramblerovi ukrývá. Čtyři základní verze (Classic, Icon, Urban Enduro a Full Throttle) totiž zdaleka nejsou konečnou. Široká škála doplňků umožní zájemcům si svého scramblera zosobnit podle svého gusta.

Drift, Kafáč a Cross
Inspirací mohou být tyto tři přestavby. Závazek vytvořit v Deus Ex Machina přestavbu některého z modelů Ducati se datuje již do roku 2010, kdy se chlapci z obou firem potkali při dovádění na hipodromu v Sydney. „Teprve Scrambler je model, který je evidentně inspirován historií, ale s DNA a technickými vychytávkami současných motocyklů,“ odůvodnil výběr Scramblera Filippo Bassoli z Deus Ex Machina.
Jejich sytě žlutá kreace s pastelově modrým jednosicem našla inspiraci v plochodrážních speciálech. Nejlépe je to vidět na přední placce pro „startovní číslo“, v jejíž spodní části je minimalistický světlomet. Plechařinu udělali pánové z hliníku, zajímavě řešený je přední blatník a kromě řady detailů poladili výfuk a přední brzdu.
V dílně Mr. Martini zvolili styl café racerů. Jednosic, tentokrát s náznakem závodní prdelky, je doplněn o malou retro kapotku. Také tato stavba má poladěný výfuk, i když spíš v tradičním scrambler stylu. Tomu odpovídají také pneumatiky s hrubším vzorkem. Tmavé lakování většiny dílů je zase klasický prvek café racerů, stejně jako snížené tlumiče.
Posledním výtvorem je klasika od Officine Mermaid. Klasika ve smyslu, že se vrací ke kořenům scramblerů – k anglické škole. Nádrž a blatníky byly staženy z laku a precizně vyleštěny, řídítka jsou s hrazdou a drátěná kola (s velkým předním) obuta do hrubých špuntů. Malé kulaté přední světlo se žlutým sklem už je jen takovou třešničkou na dortu.

FOTOGALERIE ZDE


Mr. Martini
1
Mr. Martini
hlasuji pro tuto fotografii
85%
Officine Mermaid
3
Officine Mermaid
hlasuji pro tuto fotografii
9%
Deus Ex Machine
2
Deus Ex Machine
hlasuji pro tuto fotografii
6%



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 3 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
před 9 dny v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...