Cesta kolem světa za 80 dní na elektrice!

vydáno 4. 4. 2016, text David M. Bodlák, foto STORM - Bart van Overbeeke

Akční rádius, to je zatím jeden z největších problémů elektrických motocyklů. Novinka STORM Pulse je ovšem výjimkou, a dokonce se chystá na cestu kolem světa – podobně jako Angličan Phileas Fogg v roce 1872 – za 80 dní.

Motocykl STORM Pulse s maximálním výkonem 70 kW, masivním krouťákem až 240 Nm a battery packem o celkové kapacitě 28,5 kWh (odpovídající 24 kártridžím), jež umožní dojezd na jedno nabití až 380 kilometrů, je novinkou ve světě elektrických jednostopých samohybů. Jedná se o vůbec první elektrický tourer, kterému se už přezdívá „Tesla na dvou kolech“.

Za jeho vývojem stojí tým studentů z Eindhovenské technické univerzity (TU/e) a jeho největší zbraní je inovativní modulární sada baterií, zkonstruovaná tak, že výměna zabere jezdci jen několik minut a pro kratší jízdy může být využíváno pouze jednoho dílu bateriové sestavy, aby byl motocykl lehčí a snadněji ovladatelný (ve verzi race použitých jen 12 kartridží o celkové kapacitě 14,25 kWh). Právě dostatečná výkonnost po dlouhou dobu je pro projekt Storm World Tour 2016 (start v srpnu), při němž se budou jezdci stáje STORM potýkat s nejtěžšími cestami Evropy, Asie a Severní Ameriky, po kterých urazí cca 26 000 kilometrů, naprosto zásadní. I proto bylo důležité vybrat také vhodné obutí, které nakonec po sérii testů vyhrála firma Dunlop se svými nejnovějšími sportovně turistickými pneumatikami RoadSmart III, a sice ve verzi GT. Výkonnostní charakteristika těchto pryží plně odpovídá zamýšlenému cíli, už jenom proto, že například přední pneumatika ve srovnání s průměrem testovaných konkurenčních výrobků nabízí o 82 % vyšší kilometrový proběh, a to i při zachování nejvyšší přilnavosti a nejlepší ovladatelnosti ve své třídě. Týmu z Eindhovenu tak zbývá jediné, vydat se na plánovanou cestu a ukázat světu potenciál udržitelné dopravy.

Technické údaje

STORM Pulse

motor Emrax 228 • maximální výkon 70 kW a 240 Nm • planetární dvoustupňová převodovka Smeshgear • baterie Li-ion • kapacita až 28,5 kWh/24 kartridží (touring) • doba výměny 7 min • doba nabíjení 8 hodin, rychlonabíjení 0-80 % 38 min • akcelerace 0-100 km/h 5 s • nejvyšší rychlost 160 km/h • rozvor 1540 mm • váha 160 kg (bez baterií), 340 kg (provozní, touring)



Články na MotoLife

  • Šeri - Modely značky Durris Bikes
  • Šeri testuje - Triumph Speed Twin 1200
  • Šeri - Durris Bikes
  • Šeri - HJC RPHA 11 s vlastným dizajnom
  • Novinka 2021 - Honda CRF1100L Africa Twin

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 3 dny ve 23:49
V Rumunsku vyšel nový Lesní zákon regulující jízdu mimo silnice, ale následky pro milovníky off-roadu nejsou tak dramatické, jak bývá někdy prezentováno.
Magazín Motoroute
před 5 dny ve 22:02
Nová knížka Pavla Suchého o motorkách, které se tak úplně nepovedly...
Magazín Motoroute
před týdnem v 0:55
Dovozce strojů CFMOTO, firma Journeyman CZ, pro sezonu 2021 výrazně navyšuje nabídku motocyklů. K již zavedeným 3 modelům v kubatuře 650 ccm v čele s bestsellerem CFMOTO 650MT a letošní novince 300NK přibude kompletně nová modelová řada s označením CL-X.
Všechny příspěvky ...