Drudi Performance představuje projekt Burasca 1200

vydáno 24. 5. 2016, text David M. Bodlák, foto D-Perf

Stavitelé se předhánějí, kdo přijde s originálnějším strojem. Co ale, když se do takového světa vrhne jeden z nejlepších designérů helem?

Už je to nějaký rok, co přední italský designér Aldo Drudi prozradil své sny, že by se kromě výtvorů pro Doctora Rossiho nebo pro firmu Dainese rád pustil i do čistě vlastních projektů, ve kterých by hlavní roli hrály motorky. Alespoň jednou ročně představit jeden "bike project", takové bylo jeho přání, a zdá se, že nešlo o žádná planá slova. První kousek je zde – Burasca 1200, postavená na základě Hondy VFR1200F.

Design je typicky italský, odvážný, zajímavý, neokoukaný a značně futuristický. A za realizací stojí Drudiho tým, sestavený z několika důležitých lidí, kteří si říkají oddělení D-Perf 3D-P, a kteří potřebovali přesně 15 měsíců, aby celý projekt uvedli v realitu.

Burasca 1200 dostala řadu hi-tech komponentů včetně cartridží Öhlins NIX 30 do předních vidlic a zadní racingové jednotky TTX 30 GP od stejnojmenné značky. Nastavitelné je nyní absolutně všechno. Jiné jsou brzdiče – leštěné radiální třmeny Nissin a rovněž kola, využívající karbonhliníkové konstrukce Fast Mec, přičemž hliníku a karbonu je na motorce použito víc. Tím se povedlo z původní nezanedbatelné hmotnosti VFR ušetřit neuvěřitelných 30 kg!

Rám, motor a převodovka zůstaly původní, od pana Akrapa ovšem Burasca nafasovala speciální výfukový systém, zakončený opravdu nestandardními koncovkami s typickou MotoGP mřížkou. Nápis Honda na svodech pod motorem nám připomíná osmdesátá léta, zbytek motorky je ovšem silně futuristického kalibru. Ať už jde o projektorový světlomet, pěkně tvarované plastíky, oživené denním svícením, či zadní partii, připomínající tak trochu záď bojové stíhačky s proudovým motorem v plném tahu.

Burasca vznikla z čistého papíru a pera a jde o opravdu nádherný a rovněž plně funkční stroj, který nemá závodní komponenty jen tak na parádu. Jediné, co nám přijde podivné, je ta speciální grafika na černých panelech, která připomíná podobně znehodnocený povrch černých plastů nové Hondy Africa Twin. Ale třeba to v reálu vyzní úplně jiným dojmem? Každopádně jsme už teď zvědaví, co nás v budoucnu od tohoto týmu, působícího v Air Garage na jedné ze střech baráků v Rimini, ještě čeká. Originalita jim tedy rozhodně nechybí!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před týdnem ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před týdnem v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
20. července v 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
19. července v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...