Posel nové éry – MV Agusta RVS#1

vydáno 11. 8. 2017, text David M. Bodlák, foto Gigi Soldano a Leo Iannelli

MV Agusta plní své sliby. Nechce razit cestu masových prodejů, chce být i nadále exkluzivní značkou. Tohle je první vlaštovka z nové divize RVS alias Reparto Veicoli Speciali – model RVS#1!

Mít mraky modelů různých kategorií, to k italské legendě nikdy nesedělo a sedět pravděpodobně ani nebude. Lidé čekají od tohoto výrobce speciální kousky, však každá limitka, třebaže mnohem dražší než běžná série, bývá ihned vyprodaná. I proto MV Agusta ve spolupráci s CRC (Castiglioni Research Center) zřídila letos speciální divizi, která by se měla zaměřit na vývoj a ruční výrobu opravdu unikátních kousků. A tím prvním je totálně překopaný Dragster 800, nesoucí pořadové číslo jedna!

Základem celého stroje je svým způsobem už tak speciální záležitost – Dragster 800, motorka, jakou u jiného výrobce rozhodně nenajdete. A vězte, že základ je to výtečný, hlavně kvůli kouzelnému a nyní také přepracovanému tříválci. Ač plní normu Euro4, nabídne maximální výkon 150 koní! Upravené jsou také jízdní módy, převodovka pracuje s rychlořazením a motor vydechuje přes titanový závodní komplet od SC-Project. Právě tady se ušetřilo mraky hmotnosti, jejíž hodnota se nakonec zastavila na 160 suchých kilech!

Jednička působí na pohled hodně nabušeně. Krátký zadek a hromada zajímavě opracovaných či řešených dílů, ať už jde o styl, či bezpečnost, na které se použil dural, karbon i titan, doplňuje taková fajnovost jako adaptivní LED světlomet s integrovaným inertním systémem, který bere v potaz jak úhel náklonu motorky, tak i její momentální rychlost! Nechybí doplňkové LEDkové dálky na pravé straně, prošívané sedlo ani frézované kotouče, do nichž se zakusují destičky Sunstar Batfly. Další, vysloveně nepřehlédnutelnou záležitostí jsou pak kola Kineo, obuta do speciálních duálních pneumatik Pirelli MT 60 RS, jež dodržují design jednoho červeného oka v logu lebky, což je poznávací znamení RVS.

A protože už uběhlo několik týdnů od představení této fajnovosti, doufáme, že inženýrský tým mechanického ateliéru RVS již maká na dalším kousku. Tohle je totiž opravdová exkluzivita a rovněž pastva pro oči, což nám na MV Agustu sedí ze všeho nejvíc!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...