Pocta legendě – Ducati Multistrada 1200 Enduro Lucky Explorer + Enduro Pro 2017

vydáno 7. 8. 2017, text David M. Bodlák, foto Pro MotoCorsa Jensen Beeler, Ducati

Myslíte, že Ducati nemá nic společného s offroadovými speciály? Vždyť má na kontě dvě vítězství v Rally Dakar! A přesně touhle historií se nechal inspirovat i jeden z nejlepších amerických dealerů italské značky, když model Enduro převlékl do legendárního kabátu!

Možná to bude pro některé z vás překvapení, ale Ducati již Dakar dvakrát vyhrála, přesněji boloňský motor v tehdejší Cagivě Elefant v roce 1990 a 1994Edim Oriolim v sedle. Nynější regule neumožňují start velkých dvouválců, ale věřte, že kdyby ano, Ducati by rozhodně nechyběla. I tak je tu ale poslední dva roky stroj, který alespoň vzdáleně tuhle historii přípomíná, to když se v Ducati rozhodli přetvořit úspěšnou Multistradu 1200 na model Enduro, jenž se nějakého toho terénu ani trochu nezalekne. Však jsme tuhle mašinu, schopnou regulérního offroadu sami testovali při jejím představení v horách jižní Sardinie. A přesně tento model posloužil i borcům z obchodního oddělení nejlepšího amerického dealera, společnosti MotoCorsa, k oslavě vzácných historických okamžiků, když se rozhodli designově přetvořit fádní sériovku pomocí legendárních válečných barev Lucky Explorer.

Tohle byla ještě doba, kdy se slavná rally jezdila z Paříže do Dakaru a kdy největšími sponzory byly tabákové firmy. Právě design Lucky Explorer alias Lucky Strike byl jedním z nejpovedenějších. Tentokrát však spolu s řadou tuningových dílů z katalogu Ducati Performance vznikl pěkný a ultra moderní kousek, vzdávající hold jedinému exempláři tohoto druhu v muzeu Ducati – Cagivě Elefant 900, jež spojuje boloňskou značku s nejslavnějším a nejtežším navigačním závodem světa!

Jen pro pořádek uveďme, že od letošního léta je v nabídce Ducati model Multistrada 1200 Enduro Proexkluzivnější provedení Endura ve speciální pískové barvě s off-roadovými doplňky, nižším plexi, dvoubarevným sedlem, velkým nápisem Enduro na bocích nádrže a titanovým výfukem Termignoni. Za částku cca 569 000 Kč, což je o 50 000 Kč víc, než vás vyjde klasické Enduro, by tohle měl být rovnocenný konkurent pro velká cendura, jako je BMW R 1200 GS Rally (shodný přední 19palcový ráfek) či KTM 1290 Super Adventure R s offroadovou jedenadvacítkou na předním kole.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 9 dny ve 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
před 9 dny ve 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června v 9:02
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...