Pocta legendě – Ducati Multistrada 1200 Enduro Lucky Explorer + Enduro Pro 2017

vydáno 7. 8. 2017, text David M. Bodlák, foto Pro MotoCorsa Jensen Beeler, Ducati

Myslíte, že Ducati nemá nic společného s offroadovými speciály? Vždyť má na kontě dvě vítězství v Rally Dakar! A přesně touhle historií se nechal inspirovat i jeden z nejlepších amerických dealerů italské značky, když model Enduro převlékl do legendárního kabátu!

Možná to bude pro některé z vás překvapení, ale Ducati již Dakar dvakrát vyhrála, přesněji boloňský motor v tehdejší Cagivě Elefant v roce 1990 a 1994Edim Oriolim v sedle. Nynější regule neumožňují start velkých dvouválců, ale věřte, že kdyby ano, Ducati by rozhodně nechyběla. I tak je tu ale poslední dva roky stroj, který alespoň vzdáleně tuhle historii přípomíná, to když se v Ducati rozhodli přetvořit úspěšnou Multistradu 1200 na model Enduro, jenž se nějakého toho terénu ani trochu nezalekne. Však jsme tuhle mašinu, schopnou regulérního offroadu sami testovali při jejím představení v horách jižní Sardinie. A přesně tento model posloužil i borcům z obchodního oddělení nejlepšího amerického dealera, společnosti MotoCorsa, k oslavě vzácných historických okamžiků, když se rozhodli designově přetvořit fádní sériovku pomocí legendárních válečných barev Lucky Explorer.

Tohle byla ještě doba, kdy se slavná rally jezdila z Paříže do Dakaru a kdy největšími sponzory byly tabákové firmy. Právě design Lucky Explorer alias Lucky Strike byl jedním z nejpovedenějších. Tentokrát však spolu s řadou tuningových dílů z katalogu Ducati Performance vznikl pěkný a ultra moderní kousek, vzdávající hold jedinému exempláři tohoto druhu v muzeu Ducati – Cagivě Elefant 900, jež spojuje boloňskou značku s nejslavnějším a nejtežším navigačním závodem světa!

Jen pro pořádek uveďme, že od letošního léta je v nabídce Ducati model Multistrada 1200 Enduro Proexkluzivnější provedení Endura ve speciální pískové barvě s off-roadovými doplňky, nižším plexi, dvoubarevným sedlem, velkým nápisem Enduro na bocích nádrže a titanovým výfukem Termignoni. Za částku cca 569 000 Kč, což je o 50 000 Kč víc, než vás vyjde klasické Enduro, by tohle měl být rovnocenný konkurent pro velká cendura, jako je BMW R 1200 GS Rally (shodný přední 19palcový ráfek) či KTM 1290 Super Adventure R s offroadovou jedenadvacítkou na předním kole.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...