VIDEO: Lazareth LM 847 a další monstra z jiného světa

vydáno 26. 9. 2016, text David M. Bodlák, foto Lazareth, RZ

Vypadá to jako pěkný futuristický koncept, ale jezdí to. Vypadá to jako motorka, ale není to tak úplně pravda. A kupředu to žene naprostá zvrácenost, téměř pětilitrová V8 s logem Maserati!

Touha po výjimečnosti může mít řadu podob. Ve světě motorek ale musíte předvést opravdu něco "spešl", když na sebe chcete strhnout veškerou pozornost. A postavit něco naprosto bizarního chce fantazii i odvahu. V roce 1994 vznikl například Morbidelli V8, zapsaný v roce 2001 do Guinnessovy knihy rekordů coby světově nejdražší motocykl. Mnohem známější je americký Boss Hoss, který kromě tříkolek nabízí sériově i dva jednostopé stroje. K jejich pohonu používá Chevy V8, nadupané na 445 koní. Ovšem tyhle lokomotivy vážicí téměř 500 suchých kilo vyžadují velkou dávku odvahy i pro samotného „mašinfíru“. Pokud vám ale Boss Hoss nepřijde dostatečně šílený nebo vás nezaujme svým mastodontním zjevem, v roce 2003 přišla automobilka Chrysler s něčím, co na první pohled jako motorka sice vypadalo, ale mělo to čtyři kola, uchycená v důmyslném podvozku a celé to poháněl agregát ze supersportovního Dodge Vipera – 8,3litrová V10. Teoretické schopnosti Tomahawku, který byl k mání coby nehomologovaný stroj do roku 2006 za nějakých 250 000 doláčů, byly opravdu z jiného světa. Rychlost až 680 km/h, z nuly na necelých 100 km/h za 2,5 vteřiny, a to všechno díky 500koňovému srdci. Ve skutečnosti se jich vyrobilo asi jen 9 kusů a nikdo s tím nejel rychleji než 160 km/h.

Existují ale i další dva stroje s motorem z Vipera, V10 Allena MillyardaBoss Hoss ZZ4 Custom (2005) Tonyho Reynoldse, který netroškařil – 580 koní a 730 s nitrem! Ovšem letos se do hry vložil jeden významný konstruktér a úpravce z Francie.

Ludovic Lazareth je mezi customizéry známá firma a byl jedním ze tří vyvolených, kdo dostal od Yamahy před lety k přestavbě legendárního Vmaxe. Na kontě má ovšem plno dalších zajímavých projektů. Buell XB12S s letmo uloženými oběma koly, Hondu Goldwing s podvozkem ve stylu MP3 a fůru přestaveb, a protože se věnuje i "trikům" a quadům (Wazuma), bylo jen otázkou času, kdy přijde s něčím, co bude stabilní jako dvoustopý vehikl, ale bude to mít prvky motocyklu, podobně jako Dodge Tomahawk. A právě letos v Ženevě to přišlo, když ukázal svůj nejnovější projekt LM 847.

Lazareth použil 4,7litrovou V8 z Maserati, která pohání 400kilové monstrum silou 470 koní, to vše ve speciálním podvozku, jež se částečně podobá řešení, použitému u Tomahawku, ovšem svojí propracovaností a funkčností má daleko blíže konceptu Yamaha Tesseract. A líbí se nám i volba zadní partie, nejvíc sexy zadek z Ducati 1299 Panigale. Zbytek je o tom, poskládat se do sedla, natáhnout se k řídítkům a rozehrát koncert osmi hrnků, za jehož doprovodu můžete vyrazit třeba na kafe, kde se brzy budete scházet možná s podobnými stroji, jelikož multi-wheel koncepty budou zřejmě jedním z budoucích řešení. Však si vzpomeňte na veletržní stánek Yamahy i Kawasaki z předchozích dvou let. Něco čtyřkolového, nakláněcího či zvedacího tam s velkou slávou předváděli a je jen otázkou času, kdy něco takového posunou až do sériové výroby.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...