Husqvarna rozšiřuje nabídku: 701 ENDURO

vydáno 28. 10. 2015, text Jan Rameš, foto R. Schedl

Do světa obojživelníků alias silničních endur přibude napřesrok další zástupce, tentokrát v krásném bílo-žluto-modrém zbarvení.

Švédsko-rakouská Husqvarna to na poli endur, která jsou schopná rozumně zvládat jak silnici, tak terén, vždycky uměla. Vzpomeňme si na všechna ta TE 410, TE 610 apod. Prostě motorka, která není úplně ostré enduro, protože s tím byste na silnici zemřeli po pár kilometrech, nicméně když jste se s ním vydali mimo asfalt, užili jste si pořádnou zábavu. A nová 701 ENDURO bude přesně z tohohle ranku.


Jak označení napovídá, enduro bude dvojčetem 701 SUPERMOTO, které Huska sice avizuje už rok, nicméně k dealerům se dostává až nyní. A vlastně nevlastním sourozencem KTM 690 Enduro R, protože byste museli být hodně zabednění, abyste nevěděli, že novodobé Husqvarny jsou do určité míry přebrandované Kačeny. Jenže kouzlo je v těch slovíčkách "do určité míry". Není to totiž jen záležitost barevného provedení a trochu jiného oplastování, u všech Hus velice pěkného, ale jsou tady funkční vychytávky, které 701 dávají to pověstné "něco navíc".


O co konkrétně jde? Rám i motor, ten maniakální 67koňový jednobuch, jsou stejné, a stejné je i uložení nádrže v samonosném podsedláku - Husqvarna však udává o litr větší objem než KTM, konkrétně 13 l. Je tady i elektronický plyn, který umožňuje jednoduše seškrtit výkon pro potřeby řidičáku A2, a nechybí vypínatelné offroadové ABS. Ráfky DID jsou však obuté do špuntovějších Continentalů TKC 80 a největší rozdíly jsou v podvozku. Zatímco KTM má zdvihy 250, Husqvarna nabídne 275 mm a vpředu dokonce čtyřkomorovou vidlici WP 4CS, uchycenou v brýlích vyřezávaných na CNC! Také si říkáte, že tyhle stroje, dřív nabízené prakticky každou značkou (Honda XR, Yamaha TT-R atd.), měly něco do sebe?




Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Laverda 750
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Foggy Petronas FP1
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Benelli Tornado
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Bimota SB8K & SB8R
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Yoshimura Hayabusa X1

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 3 dny v 15:19
Trocha z historie: Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1967 - Kompletní výsledky a popis sezóny: www.moto.cz/.../878-zavody-motocyklu-1967
Bikes.cz
před 5 dny ve 13:51
Pěkně zpracovaný přehled novinek 2022 na webu garaz.cz 👈
Časopis Motorbike
před týdnem ve 23:55
Harley-Davidson představil první modely pro rok 2022 🔥
Miluju motorky
před 8 dny v 15:55
"Motorizmus v taliansku bol vždy úžasný!" Motocyklová značka Laverda sa do histórie zapísala mnohými kapitolami. Odvážne zmýšľajúca spoločnosť nasledujúca vášeň a túžby dvojkolesových nadšencov – tak by sa dala charakterizovať dnes už neexistujúca značka.

Neprežívala ale iba šťastné obdobia, finančnými ťažkosťami zmietaná spoločnosť vyprodukovala mnoho skvelých modelov, medzi ktoré sa radí i 750 – superšportový motocykel s paralelným dvojválcovým motorom a dvojitými svetlometmi v štýle tak vlastnom koncu 90-tych rokov!

Novo vznikajúca motorka mala pomôcť značke znova vstúpiť do mapy motocyklových výrobcov. A ako to vlastne celé dopadlo? O tom je už diel číslo 5️⃣ zo serie "Special Youngtimers":

Zdraví,
Šeri 🍒

#serimotostories
#bloodridaz
Všechny příspěvky ...