Husqvarna rozšiřuje nabídku: 701 ENDURO

vydáno 28. 10. 2015, text Jan Rameš, foto R. Schedl

Do světa obojživelníků alias silničních endur přibude napřesrok další zástupce, tentokrát v krásném bílo-žluto-modrém zbarvení.

Švédsko-rakouská Husqvarna to na poli endur, která jsou schopná rozumně zvládat jak silnici, tak terén, vždycky uměla. Vzpomeňme si na všechna ta TE 410, TE 610 apod. Prostě motorka, která není úplně ostré enduro, protože s tím byste na silnici zemřeli po pár kilometrech, nicméně když jste se s ním vydali mimo asfalt, užili jste si pořádnou zábavu. A nová 701 ENDURO bude přesně z tohohle ranku.


Jak označení napovídá, enduro bude dvojčetem 701 SUPERMOTO, které Huska sice avizuje už rok, nicméně k dealerům se dostává až nyní. A vlastně nevlastním sourozencem KTM 690 Enduro R, protože byste museli být hodně zabednění, abyste nevěděli, že novodobé Husqvarny jsou do určité míry přebrandované Kačeny. Jenže kouzlo je v těch slovíčkách "do určité míry". Není to totiž jen záležitost barevného provedení a trochu jiného oplastování, u všech Hus velice pěkného, ale jsou tady funkční vychytávky, které 701 dávají to pověstné "něco navíc".


O co konkrétně jde? Rám i motor, ten maniakální 67koňový jednobuch, jsou stejné, a stejné je i uložení nádrže v samonosném podsedláku - Husqvarna však udává o litr větší objem než KTM, konkrétně 13 l. Je tady i elektronický plyn, který umožňuje jednoduše seškrtit výkon pro potřeby řidičáku A2, a nechybí vypínatelné offroadové ABS. Ráfky DID jsou však obuté do špuntovějších Continentalů TKC 80 a největší rozdíly jsou v podvozku. Zatímco KTM má zdvihy 250, Husqvarna nabídne 275 mm a vpředu dokonce čtyřkomorovou vidlici WP 4CS, uchycenou v brýlích vyřezávaných na CNC! Také si říkáte, že tyhle stroje, dřív nabízené prakticky každou značkou (Honda XR, Yamaha TT-R atd.), měly něco do sebe?




Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...