HLASUJTE: Nejlepší sportovní motorka pro A2
vydáno 16. 2. 2015, text Jan Rameš, foto výrobci
Je vám 18 let, máte čerstvě řidičák A2 a vybíráte si motorku? Žádné enduro nebo cruiser, ale pěknou sportovní pilu? Která je podle vás nejlepší silniční motorka pro mladické blbnutí?
![](https://www.icmn.cz/photo/img_31960O0O782507O33O18349345ONO04507O0854.jpg)
Coby držitelé á-dvojky máte dvě možnosti: buď koupit nějakou velkoobjemovou příšeru, kterou si necháte seškrtit na maximálních 35 kW, anebo vezmete menší stroj, jehož plný výkon se vejde do požadovaného limitu. První varianta je lákavá, až si za dva roky uděláte otevřené papíry, můžete si stroj nechat zase otevřít na plný výkon, ale my bychom vám stejně doporučili variantu č. 2. Protože ta vás naučí lépe jezdit. Nižší hmotnost, rozumný průběh výkonu a bez diskusí mnohem větší fun factor! Pevné rámy, sportovní pneumatiky, čtyřventilové motory se vstřikováním a šestistupňovými převodovkami, prostě vše, co mladý sportovec potřebuje ke štěstí.
V ČMN 4, které vycházejí 19. února, najdete představení tří nových malých Kawiček, ale nabídka je mnohem širší. Co byste zvolili vy?
Kawasaki Ninja 300
|
6
Kawasaki Ninja 300
Klasika a jedna z nejzábavnějších malých motorek vůbec. Dvouválec se točí do aleluja a dává Ninje neskutečný sportovní šmrnc.
Motor Ř2 - 296 cm3 – 39 k@11 000 – 27 Nm@10 000 – pneu 110/140 – ABS za příplatek – sedlo 785 mm – 172 kg – 139 900 Kč
hlasuji pro tuto fotografii
|
KTM 390 Duke
|
8
KTM 390 Duke
Největší z malých Vévodů. Šasi původně hostilo 125, ale klidně by sneslo i ještě silnější motor než 390. Příhradový rám, masivní USD vidlice, radiální brzdy, krásná litá kyvka…
Motor 1V - 373 cm3 – 44 k@9500 – 35 Nm@7250 – pneu 110/150 – ABS standardně – sedlo 800 mm – 147 kg – 135 990 Kč
hlasuji pro tuto fotografii
|
Yamaha YZF-R3
|
10
Yamaha YZF-R3
Supersport řady R konečně i pro osmnáctileté! Velmi agresivní kabát skrývá spíše konvenční techniku, ale motor vypadá na pěkně točivého ďáblíka.
Motor 1V - 321 cm3 – 42 k@10 750 – 30 Nm@9000 – pneu 110/140 – ABS standardně – sedlo 780 mm – 169 kg – 159 990 Kč
hlasuji pro tuto fotografii
|
Honda CBR500R
|
2
Honda CBR500R
Největší motorka – objemem, výkonem i svými rozměry. Dospělý stroj, jenž je však spíše praktický než sportovní.
Motor Ř2- 471 cm3 – 48 k@8500 – 43 Nm@7000 – pneu 120/160 – ABS standardně – sedlo 790 mm – 194 kg – 169 900 Kč
hlasuji pro tuto fotografii
|
Kawasaki Z300
|
7
Kawasaki Z300
Stejně jako Z250SL, i Z300 je vlastně odstrojená Ninja. Hodně se hraje na vzhled, který maximálně připomíná velké modely řady Z a působí velmi dospěle a agresivně.
Motor Ř2 - 296 cm3 – 39 k@11 000 – 27 Nm@10 000 – pneu 110/140 – ABS za příplatek – sedlo 785 mm – 168 kg – 129 900 Kč
hlasuji pro tuto fotografii
|
KTM RC 390
|
9
KTM RC 390
U KTM šli opačnou cestou než Kawasaki – nejdřív byl naháč, supersport přichází až nyní. Jiná geometrie potěší na dráze, cool design kdekoli!
Motor 1V - 373 cm3 – 44 k@9500 – 35 Nm@7250 – pneu 110/150 – ABS standardně – sedlo 820 mm – 154 kg – 155 990 Kč
hlasuji pro tuto fotografii
|
Honda CBR300R
|
1
Honda CBR300R
Pokračovatel veleúspěšné dvěstěpadesátky se po ročním čekání konečně dostává na evropský trh.
Motor 1V - 286 cm3 – 31 k@8500 – 27 Nm@7250 – pneu 110/140 – ABS standardně – sedlo 785 mm – 164 kg – 129 900 Kč
hlasuji pro tuto fotografii
|
Kawasaki Z250SL
|
5
Kawasaki Z250SL
Nahatá verze nejmenší Ninji. Možná nebude tak rychlá, ale zase zde krásně vyzní zajímavá technika. Malá lehoučká ovladatelná motorka spíše pro menší postavy.
Motor 1V- 249 cm3 – 28 k@9700 – 23 Nm@8200 – pneu 100/130 – ABS za příplatek – sedlo 785 mm – 148 kg – 114 900 Kč
hlasuji pro tuto fotografii
|
Kawasaki Ninja 250SL
|
4
Kawasaki Ninja 250SL
Zbrusu nový přírůstek mezi malé supersporty. Od zavedené třístovky se čtvrtlitr zásadně odlišuje – pouze jeden válec, krásný příhradový rám a výrazně nižší hmotnost.
Motor 1V- 249 cm3 – 28 k@9700 – 23 Nm@8200 – pneu 100/130 – ABS za příplatek – sedlo 780 mm – 151 kg – 119 900 Kč
hlasuji pro tuto fotografii
|
Hyosung GD 250i N EXIV
|
3
Hyosung GD 250i N EXIV
Kdo by čekal, že korejský Hyosung udělá takhle hustou motorku? Technika si nezadá s Kawasaki, design s KTM, cenově je Korejec úplně mimo jakékoli srovnání.
Motor 1V- 249 cm3 – 28 k@9500 – 24 Nm@7000 – pneu 110/150 – bez ABS – sedlo 790 mm – 155 kg – 93 896 Kč
hlasuji pro tuto fotografii
|
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...
-
Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
Výběr správného
výfukového systému může významně ovlivnit výkon, zvuk a estetiku motocyklu.
Existuje široká škála výfuků vhodných pro různé styly jízdy, od sportovních
emocí po pohodlí turistických cest. Zde je váš průvodce výběrem ideálního
výfuku pro váš motocykl.1. Sportovní výfuky
Sportovní výfuky jsou
navrženy s cílem maximalizovat výkon motoru. Obvykle jsou lehčí než standardní
modely, což z...
-
Motorbike 6/2024
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec se...
-
Motorbike 5/2024
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a
letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé
aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život
a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé
novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z
motosportu. Přejeme příjem...
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...