Fotoreport ze 7. ITP ESSOX CUPu – Moto

vydáno 28. 10. 2009, text David M. Bodlák

Letošní ročník seriálu off-roadových závodů ITP ESSOX CUP pomalu spěje do finále. Předposlední závod tohoto amatérského klání motorek i čtyřkolek proběhl v sobotu 24. října. A ono místo, kde si to všichni, kdo holdují bahnu a překážkám, rozdali, bylo tentokrát tak trochu jiné…

V pořadí již sedmý letošní závod se konal v rozsáhlém areálu Hummer Centra Praha vedle čerpací stanice pár kilometrů po hradecké dálnici ven z města. Na tom by nebylo nic až tak divného, součástí Hummer Centra je totiž i terénní trať plná bláta, sjezdů, výjezdů a dalších nástrah pro zkušební jízdy vozů Hummer. Nestandardní ale na tomto závodu bylo, že část tratě zasahovala přímo do středověké tvrze, resp. všichni jezdci projížděli přes Rytířskou arénu s hledištěm pro zhruba sedm set lidí, kde jinak návštěvníci za standardních podmínek mohou shlédnout dobové divadelní hry, rytíře, koně, souboje, taneční vystoupení, pyrotechnické efekty nebo ohňostroje.
Tři kilometry dlouhá trať byla atraktivní jak pro diváky, tak především pro samotné jezdce. Žádné dlouhé skoky zde sice nebyly, ale prudké výjezdy a sjezdy, jámy plné bahna a umělé překážky v podobě klád, špalků a pro kategorii Moto Profi i přejezd starého dobrého i když lehce rozpadlého vozu Škoda Favorit to plně vynahradili. Také míst na koukání zde bylo mnoho a kdo byl unaven, ten si mohl odpočinout v již zmiňovaném hledišti s lavičkami a občerstvením v dosahu tohoto místa.

Moto Hobby
Po čtyřkolkách nastoupilo na start 56 jezdců kategorie Moto Hobby. Po dvoustopých vozidlech tak přišla na řadu docela jiná podívaná. Na motorce se toho přeci jenom děje o poznání víc a i vypjaté okamžiky jsou pak značně adrenalinovější jak pro samotné jezdce, tak i pro diváky. A nezapomnělo se ani na znovuzařazení umělých překážek v podobě nasekaných špalků a pyramidy z klád, které přichystaly nejednomu jezdci horké chvilky.

Výsledky Moto Hobby
1. Nevole Jan
2. Hejda Jan
3. Jokl Lukáš
4. Andrlík Petr
5. Bauer Petr

Moto Profi
Kategorie Moto Profi čítala na startu nejméně jezdců ze všech kategorií – 27. Po startu nasadili první z nich takové tempo, kterému nikdo ze zbytku startovního pole nebyl schopen konkurovat a první dva jezdci tak dokázali nadělit ostatním již po třiceti minutách závodu celé kolo. Po zbylých 60 minut si drželi s přehledem své pozice až do cíle.

Výsledky Moto Profi
1. Helmich Ondřej
2. Kubík Milan
3. Soubusta Petr
4. Fajstavr Jan
5. Unger Jan

Jak to viděli naši redakční junior-zóňáci
V kategorii Moto Hobby startovali i naši dva junior editoři Jakub „Hawk“ DražanPetr Záruba. Přestože se oba dva mladí jezdci neumístili na předních pozicích, rozhodně se ve startovním poli neztratili, obzvláště Petr, který do cíle dojel v první dvacítce. Zde máte jejich pocity a dojmy ze sedmého závodu ITP…

Jakub „Hawk“ Dražan
Husaberg FE 450
40. místo v cíli

Na ITP Essox Cup jsme se společně s klukama připravovali asi týden předem, a to především jednou enduro vyjížďkou a hodně rozumováním mezi sebou po internetu. Když přišel den D, vyrazili jsme s částí našeho týmu Motobukvice z Úval po ose do Hummer Centra, abychom se pomalu připravili na závod. Včetně mého spolužáka Richarda jel za náš tým i druhý junior-zouňák Péťa Záruba.
Pořadatelům se povedlo dodržet časový harmonogram, a tak od třičtvrtě na dvanáct byli všichni hobbíci připraveni v předdepu. My jsme samozřejmě byli nacpáni vpředu. Po seřazení na start to přišlo. Písty v horní úvrati a piloti připraveni na start. Mezi řídítka jednotlivých jezdců by se ani lež nevešla a po odmávnutí startu se krosaři opřeli do startovacích pák a enduristé do tlačítek startérů. Já perfektně připraven na start mačkám tlačítko a nic. Motorka jenom cukla. Musel jsem si tam kopnout kvalt (nebo někdo ze soupeřů :-)), takže jsem se to snažil našlápnout, což se nedařilo a až s přibližně minutovou ztrátou jsem vyrazil za ostatními. Mezi tím mi Berg ještě párkrát chcípl a zoufalou situaci zachránil až ochuzovač, na který jsem odjel celý závod.
K mému překvapení byla trať perfektně připravená a natažená, a to i přes to, že vedla jenom po a okolo kopce Hummer Centra. Výjezdy střídaly sjezdy a i malé vypékačky se našly. Perličkou byla divácká aréna s tribunami, před kterými se jezdilo přes připravené klády. Někteří borci s nimi měli evidentně problém a i já na nich jednou motorku neudržel.
Tento hodinový závod byl jeden z nejpříjemnějších, které jsem zatím v crosscountry jel. Nebyl to boj o přežití, jako jsou závody JBR na západě Čech, které máme tak rádi, nýbrž možnost pořádně si zatahat s ostatníma klukama.
Škoda mého hodně nepovedeného startu a pár zbytečných záhozů. Takhle to bylo pouze 40. místo z 56 startujících. Skvělé výsledky ale zajeli kluci, když Ríša Schwarzů skončil na 24. místě a Péťa Zárubů dokonce na 18.!
Tento podnik ITP Essox Cupu jsme si všichni tři užili, a to i díky hodně kamarádům, kteří nás přišli podpořit na trať, protože to jednoduše měli pár stanic hromadnou dopravou :-).

Petr Záruba
Yamaha YZ250F
18. místo v cíli

Na tenhle závod jsem se strašně dlouho těšil, protože jsem v životě nic podobného nejel a chtěl jsem si to vyzkoušet. Největší strach jsem neměl z únavy, ale ze startu. Jak jsem si před závodem trať zběžně procházel, tak mi bylo jasné, že tady je to jenom o startu. Startovalo se se zhasnutými motory, většina lidí měla na motorce startér a jen nás pár „chudáků“ mělo nakopávačku. Naštěstí moje Yamažka chytla na první šlápnutí, a tak jsem vyrazil jako raketa.
Takový masakr jsem v životě nezažil. Padesát lidí v první zatáčce, to bylo fakt maso. Motorky vpravo, motorky vlevo, já mohl být tak okolo pátého místa, jenže přede mnou s tím nějaký borec praštil a já už se mu nevyhnul. No nic, motorku jsem zvedl a pokračoval dál. První kolo jsme jeli úplně naslepo, a tak jsem vůbec netušil, kam trať vede. O to větší zábava byla, když jsme přiletěli k umělým překážkám v divácké aréně. Z pohledu diváka vypadaly vcelku neškodně, ale zkuste si je přejet! Zase taková sranda to nebyla a myslím, že asi každý tam nějaký ten problém měl. Startovní pole se po pár kolech roztahalo. Špička nenávratně zmizela vepředu, já jsem nějaká místa stáhnul a nakonec jsem dojel 18. z 56, což neberu za nejhorší výsledek. Vyšlo skvělé počasí, moc hezky připravená trať místy i „kostičkovala“ a taky musím zmínit skvěle zvládnutou organizaci, která je ale, jak jsem se později dozvěděl, na ITP Essox Cupu pravidlem.


Ještě jeden závod
Poslední závod ITP ESSOX CUPu má již své datum 14.11., o vhodném místě ale zatím nebylo rozhodnuto. Sledujte proto stránky pořadatele www.atvAmoto.cz a rubriku KNV (kam na víkend) v ČMN.

Kompletní reportáž z tohoto závodu a rozhovor s organizátory akce najdete také v ČMN 43/2009, které vychází 29. 10. 2009.

Jakub "Hawk" Dražan
Petr Záruba
Petr Záruba

Petr Záruba
Petr Záruba

Tuhle akci mají na triku Robert Požárek (vlevo) a Petr Král



Diskuze k článku

Petr H. 30. 10. 2009
Dobrá akce to ITP, hlavně takhle blízko Práglu. Pěkný fotky, ty se povedly!

Přečtěte si také

Fotoreport ze 7. ITP ESSOX CUPu – Quady  28. 10. 2009  

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...