Ducati ve Veroně: 3 přestavěné Scramblery a koncept draXter
vydáno 22. 1. 2016, text Jan Rameš, foto Ducati
V italské Veroně se tento víkend koná tradiční zimní veletrh Motor Bike Expo. Jeden z mnoha lokálních evropských, dalo by se říci. Ovšem Ducati se tady zpravidla blýskne nějakou zajímavostí a letošní rok není výjimkou. Tři krásné přestavby a jeden hodně zajímavý koncept!
Peace Sixty2
Každá ze tří ukázaných přestaveb je naprosto unikátní svým stylem. Začít můžeme vlastně domácím zastoupením, značka Mr. Martini totiž sídlí ve Veroně. A kdyby tahle přestavba bývala existovala před pár lety, asi by se Romeo na Julii ani nepodíval a zmizel by na ní pěkně do dáli.
Dílo Mr. Martiniho nese název Peace Sixty2 a je tedy jasné, že vychází z letošní novinky, Scramblera s malou čtyřstovkou v rámu. Na tu motorku jsme moc zvědaví, řekli bychom, že to bude hodně zábavné svezení. Nicméně tohle by nás samozřejmě zajímalo ještě víc. Stylovou kapotu s velkým kulatým plexi, ukrývajícím normální světlomet, doplňuje roztomilé třídílné sólo sedlo, nízká řídítka a lauf od Termignoni. A proč Peace alias Mír? Tahle stavba vznikla v době teroristických útoků v Paříži, což je město tomuto staviteli velmi blízké, a na boku na číselné tabulce 62 (jak že se anglicky řekne tohle číslo?) najdeme text slavné Imagine od Johna Lennona...
Revolution
Také Revolution je postaven na základě malé "dvaašedesátky" a i on dokazuje, že objem motoru není pro krásnou přestavbu vůbec důležitý. Milánští Officine Mermaid se v tomto případě pustili do velmi zajímavého a nádherně čistého bobbera.
Kde proběhla největší práce, to vidíte na první pohled. Kratičká prdelka hostí akorát jedno jediné, ručně šité kožené sedlo, a ze stejného materiálu jsou i postranní číselné tabulky. Velmi pěkně vypadají harmoniky na přední vidlici a černé omotávky trubek nad nimi. Bedlivému oku pozorovatele neuniknou odstraněné kryty rozvodových řemenů, ovšem přehlídnout byste mohli fakt, že přední kolo je sedmnáctipalcová stošedesátka a to zadní má šíři 180 mm.
Artika
Třetí do party jako by vznikl u nás v těchto dnech. Ovšem Dario Lopez Studio mělo v hlavě úplně něco jiného než pár zasněžených kopečků kdesi ve střední Evropě. Tohle je totiž pocta starým Ducati Pantah, které v 70. letech jezdily tzv. Ice Trophy, čili závody na ledě! A pro nás je Ducati synonymem teplého počasí, a jak padne pod patnáct stupňů (nad nulou, pochopitelně), skoro se bojíme na nich vyjet...
Artika, jak se tento projekt jmenuje, má barevné provedení přesně takové, jaké uvidíte na "ledovém" Pantahu v muzeu Ducati v Boloni. Akorát blatníčky jsou podstatně kratší, však také hřeby nejsou ty děsivé plochodrážní, ale podstatně decentnější. A přestože zrovna tady bychom očekávali spíše menší čtyřstovku, tenhle Scrambler na sníh je postaven na základě osmikila Icon. Jééé, to musí driftovat!
draXter
A teď z jiného ranku. Vyrazil vám v Miláně na veletrhu EICMA dech nový XDiavel? Tak to se snad ani nekoukejte, co Ducati přivezla do Verony. Je to koncept a nejspíš u něj také zůstane, ale pod jménem draXter se ukrývá věc, která, když se jí nebude líbit váš svetr, vás pravděpodobně sežere. A kosti vyflusne tou obrovskou rourou, která prý má být výfuk, haha.
No dobře, tak trochu vážněji. Koncept draXter je nový XDiavel předělaný na sportovní notu. Což je poněkud praštěné, neboť Ducati XDiavela prezentovala právě jako skutečný cruiser vedle superbikově laděného běžného Ďábla. Holt Itala nepředěláš. Odpružení a brzdy pocházejí z Panigale, vašim očím nesmí utéct brutální přepákování stupaček a otazníky vyvolává použitý motor, který se prezentuje suchou spojku, zatímco sériový XDiavel má spojku v oleji. Nepřehlédnutelná číslice 90 na krytu motoru avizuje počínající oslavy devíti dekád existence boloňské značky.