Yard Built 2016 – Turci překopali synáčka!

vydáno 27. 4. 2016, text David M. Bodlák, foto Yamaha Yard Built

V rámci programu Yard Built Yamaha tento týden představila další povedený kousek, tentokráte na základě custom modelu z rodiny Faster Sons – XSR700 od Bunker Custom Motorcycles.

Hodně stylové XSR700 je loňskou novinkou, která vychází z MT-07. Na parádním designu, jenž v sobě snoubí prvky klasiky a moderny, se výrazně podílel japonský stavitel Shinya Kimura a právě tento model ze speciální edice Sport Heritage prošel svojí další transformací. Bráchové Can a Mert Uzerové z Istanbulu z něj postavili v rámci programu Yard Built parádního Trackera, ve kterém byste XSR či původní MT hledali jen těžko.

Bunker Custom Motorcycles, jak si bráchové říkají, mají za sebou zatím jen krátkou historii a pozornost Yamahy Motor Europe si získali především svým Scramblerem z Yamahy SR500 1982. Tato stylová a funkční přestavba jim, dá se říci, zajistila místo v rodině Yard Built, a novou příležitost si bráchové rozhodně nenechali ujít. Posledních několik měsíců si opravdu mákli a výsledek stojí za to, třebaže by se na první pohled dalo mluvit o lehké inspiraci konceptem od Husqvarny. Každopádně Tracker by měla být motorka schopná lehkého offroadu, a tak bylo potřeba udělat hlavně něco s podvozkem.

První na řadu šla přední vidlice. Konvenční teleskopy vystřídala USD vidlice z modelu MT-09 Tracer, ráfky s výpletem o rozměrech 19 a 17 palců pochází ze Super Ténéré (obuté jsou do univerzálních pneumatik Goldentyre GT201) a rozhodně zajímavá je i nová hodnota světlé výšky – 200 mm z původních 140 mm. O celých 60 mm výš je také nově tvarované sedlo, přičemž k celkové ergonomii přispívají i řídítka Renthal. Hodně stylový budík XSR do celkového konceptu zrovna moc nezapadal, což se vyřešilo plochou přístrojovkou z MT-07, a i když byla použita řada originálních značkových dílů (páčky, stupačky, atd.), na motorce je hodně poctivé ruční práce.

Pánové například vyráběli kompletní výfukový systém z nerezu, kam zabudovali katalyzátor od Akrapoviče, nejvíce času jim ovšem zabralo kompletní „kapotování“ (kryty nádrže, přední i zadní boční panely, blatníky a kryty chladiče), ručně vykutané z 2mm hliníkového plechu. Vše pak dotvořili minimalistickým lakováním, inspirovaným 80. léty. Však jukněte na video, kde se můžete podívat do jejich dílny i na to, jak jejich výtvor nakonec funguje v reálu.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
před 2 dny ve 21:58
Moc pěkný dárek od Světa motorů k najetí milionu mil!
Marek Lichtenberg
před 2 dny ve 23:05
0
Velký obdiv, Jardo 👍
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:17
Nový boxer od BMW je jedním z největších a nejúchvatnějších motocyklových motorů, říká Dominik Valášek v testu BMW R18. Technická data k tomuto nevšednímu modelu najdeš v katalogu Bikes.cz:  https://www.bikes.cz/2021/bmw-r-18
Motocyklová asociace ČR
před 5 dny ve 20:33
Policie ve čtvrtek zveřejnila videozáznam ze středeční honičky na dálnici D5 u Prahy, při které přišel o život řidič motocyklu, jenž se snažil ujet hlídce najetím do protisměru. Podle nových informací bylo muži 41 let a měl zákaz řízení.
Miluju motorky
před týdnem v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...