Yard Built 2016 – Turci překopali synáčka!

vydáno 27. 4. 2016, text David M. Bodlák, foto Yamaha Yard Built

V rámci programu Yard Built Yamaha tento týden představila další povedený kousek, tentokráte na základě custom modelu z rodiny Faster Sons – XSR700 od Bunker Custom Motorcycles.

Hodně stylové XSR700 je loňskou novinkou, která vychází z MT-07. Na parádním designu, jenž v sobě snoubí prvky klasiky a moderny, se výrazně podílel japonský stavitel Shinya Kimura a právě tento model ze speciální edice Sport Heritage prošel svojí další transformací. Bráchové Can a Mert Uzerové z Istanbulu z něj postavili v rámci programu Yard Built parádního Trackera, ve kterém byste XSR či původní MT hledali jen těžko.

Bunker Custom Motorcycles, jak si bráchové říkají, mají za sebou zatím jen krátkou historii a pozornost Yamahy Motor Europe si získali především svým Scramblerem z Yamahy SR500 1982. Tato stylová a funkční přestavba jim, dá se říci, zajistila místo v rodině Yard Built, a novou příležitost si bráchové rozhodně nenechali ujít. Posledních několik měsíců si opravdu mákli a výsledek stojí za to, třebaže by se na první pohled dalo mluvit o lehké inspiraci konceptem od Husqvarny. Každopádně Tracker by měla být motorka schopná lehkého offroadu, a tak bylo potřeba udělat hlavně něco s podvozkem.

První na řadu šla přední vidlice. Konvenční teleskopy vystřídala USD vidlice z modelu MT-09 Tracer, ráfky s výpletem o rozměrech 19 a 17 palců pochází ze Super Ténéré (obuté jsou do univerzálních pneumatik Goldentyre GT201) a rozhodně zajímavá je i nová hodnota světlé výšky – 200 mm z původních 140 mm. O celých 60 mm výš je také nově tvarované sedlo, přičemž k celkové ergonomii přispívají i řídítka Renthal. Hodně stylový budík XSR do celkového konceptu zrovna moc nezapadal, což se vyřešilo plochou přístrojovkou z MT-07, a i když byla použita řada originálních značkových dílů (páčky, stupačky, atd.), na motorce je hodně poctivé ruční práce.

Pánové například vyráběli kompletní výfukový systém z nerezu, kam zabudovali katalyzátor od Akrapoviče, nejvíce času jim ovšem zabralo kompletní „kapotování“ (kryty nádrže, přední i zadní boční panely, blatníky a kryty chladiče), ručně vykutané z 2mm hliníkového plechu. Vše pak dotvořili minimalistickým lakováním, inspirovaným 80. léty. Však jukněte na video, kde se můžete podívat do jejich dílny i na to, jak jejich výtvor nakonec funguje v reálu.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů