Ballistic Trident s duší starých závoďáků

vydáno 14. 12. 2016, text David M. Bodlák, foto Rough Crafts

Postavit něco zajímavého a neokoukaného, to chce geniální nápad. A pokud si jako základ navíc vezmete jednu z designově vydařených motorek, je to o to těžší. Tchajwanským Rough Crafts se to ovšem povedlo, to když z MV Agusty Brutale 800 RR postavili tento Ballistic Trident!

Neudělat mnoho změn a zároveň dostat ze stroje, který je už ve svém původním provedení chápán jako motocyklové umění, úplně jiný náboj, to chce jistou dávku myšlenkové geniality, kterou pak také musí někdo dokázat přeměnit v realitu. Jak je vidět, na Tchaj-wanu takové mozky a zároveň šikovné ruce jsou. Winstonovi Yehovi se povedlo přestavět sportovního naháče Brutale 800 RR (2015) na tento zajímavý kousek, u kterého budete chvilku přemýšlet, co že to za motocykl vůbec je. Tedy, pokud se nekouknete hned na začátku na trojitou koncovku výfuku, jakou používá pouze a jedině MV Agusta u svých tříválcových modelů. A právě MV Agusta z Varese byla zadavatelem této stavby, nicméně nápady a podoba výsledného stroje je čistě dílem Rough Crafts.

Na „Tridentu“ vás na první pohled zaujme dominantní mega kapotáž, která se táhne od vršků vidlic až před přední kolo v jeho spodní části. Navržena byla v počítači a pak se přes 3D modely zrodila jakožto jednodílný kus z uhlíkových vláken v docela obyčejné formě, získané starými dobrými postupy. Inspirací pro tento díl byly proudnicové kapotáže z dobových závodních strojů, ovšem vzhledem k nebezpečnosti tehdejšího provedení musel Yeh navrhnout moderní a kompaktní tvar, kde se myslelo i na přístup čerstvého vzduchu k brzdám. Celé to navíc lze namontovat či demontovat během několika málo minut a vyřešené je i provizorní uchycení světla, když chce někdo bez tohoto krytu jezdit po silnici.

Nové umístění má přístrojovka, která se za minimalistické plégo již nevešla. Velký LCD displej nyní „trůní“ v nádrži, kde sice nebude až tak vizuálně kontrolovatelný, ovšem veškeré potřebné údaje pro jízdu jezdci zůstaly zachovány on board.

Navržená jsou i kola – sedmnáctipalcové šestipaprskové ráfky RCVGP-6, inspirované dobovými GP koly, vyrobili pro Rough Crafts ve Wukawa Industry, přičemž obutí v podobě Diablo Superbike – oficiální pneumatiky WSBK, jsou darem přímo od Pirelli. Když už jsme u podvozku, pružení dostaly na starost vidlice Öhlins FGR800 a vzadu pak tlumič TTX, přičemž zpomalení stroje je v pístkách výjimečně kousavého monoblokového setu Beringer.

Tříválcový dvanáctiventil Brutale 800 RR funguje už ve standardu špičkově a 140 k@13 100 je tak akorát. Ovšem chtělo to nějakou vymazlenou koncovku, která nakonec nese logo HP Corse a kouzelné pojmenování „Hydro-Tre“. Pak je tu spousta dalších komponent, jako řídítka Bonamici, sedlo od HeChun či překopaný podsedlák a všemu byla věnována taková pozornost, aby výsledek stál za to. Temné lakování, které dává motorce zvláštní kouzlo, je dílem Air Runner Custom Paint a hodně se nám líbí i loga, umístěná po bocích „proudnicové“ kapoty. Moc pěkná práce, no řekněte sami.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...