Autonomní brzdové světlo na helmu!

vydáno 21. 4. 2017, text David M. Bodlák, foto BrakeFree

Vidět a být viděn, to jsou v případě motorkáře zpravidla rozhodující okolnosti přežití. Již roky se používají reflexní prvky, které jsou sice fajn, ovšem co třeba takové světlo, jež by zefektivnilo klasické brzdové světlo, aniž by s ním jakkoliv komunikovalo? To nevypadá jako úplně blbý nápad…

Nějaké přidružené světlo, použité nejen na helmě, to není nic nového. Za posledních pár let se takových nápadů objevilo hned několik a z oficiálních motocyklových výrobců může nabídnout takovou helmu například Shark se svým modelem Skwal, což je vůbec první helma na světě, vybavená pasivním bezpečnostním prvkem v podobě LED osvětlení se snadným dobíjením přes USB konektor. Zajímavou alternativu, za nás zatím asi nejpovedenější, ovšem vymyslela partička čtyř koumáků, schovaných za logem BrakeFree. Na startovači Indiegogo představili minulý měsíc (vývoj už ale trvá od února roku 2015) projekt svého autonomního brzdového světla, instalovatelného pomocí dvou neodymových magnetů na zadní část helmy.

V podstatě se jedná o chytrou a nezávislou jednotku s certifikací IP64 (prachu a vodě odolnost), složenou ze sta individuálních LED diod, která umí díky vestavěným automatickým senzorům (akcelerometr a gyroskop) samočinně detekovat zpomalení a podle jeho druhu s pomocí speciálního algoritmu dokáže rozsvítit odpovídající skupinu LEDek, informujících pak řidiče za vámi o vašem počínání. Detekce funguje ve třech úrovních, kdy jde o brzdění motorem, regulerní brzdění pomocí brzd a pak nouzové/razantní brzdění, přičemž je zde ještě jedna funkce, odpovídající varovným světlům. Úplně nejlepší na celé věci je ovšem skutečnost, že toto zařízení, které se vším všudy váží pouhých 170 gramů, stačí jen pomocí magnetů na helmu přichytit a zapnout a dál se o nic nestaráte. Nepotřebujete žádnou kabeláž ani chytrý telefon s appkou, jen na cca osm až deset hodin provozu vždy dobít přes micro-USB akumulátor (doba nabíjení – 2 hoďky), a to je vše.

Ve finále vcelku jednoduché, praktické, ovšem hodně sofistikované zařízení, za kterým je skryto mnoho hodin vymýšlení, testování a realizace se očividně lidem líbí. Na startovači se totiž tvůrcům povedlo získat již 156 % prostředků k realizaci tohoto projektu, a to ještě dva týdny zbývají. V číslech to znamená, že z požadovaných 50 000 dolarů vylezl stav konta na 78 110 USD od 728 podporovatelů, takže bychom tento produkt mohli snad brzy vidět v reálu. Tedy až se z USA dostane do Evropy. Každopádně dle projektového plánu BrakeFree by měla produkce začít již za rok.



Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 7/2020
  • Motorbike 6/2020
  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
včera v 10:53
     0   0
Již oficiální: Pol Espergaro nahradí Alexe Marqueze v HRC
Časopis Motorbike
před 4 dny v 16:26
     0   0
Motorbike test: BMW R1200GS Exclusive
Jaroslav Šíma
před 5 dny v 0:24
     1   0
Moje expozice "Motocykly s vůní dálek", se dostala až do AHA. Asi velká senzace... 
Magazín Motoroute
před 6 dny ve 14:38
     0   0
Vietnamem na motorce -  MotoRoute cestopis
Všechny příspěvky ...