BMW R 1200 GS Adventure: V roce 2014 opět kolem světa

vydáno 8. 10. 2013, text Prochy, foto BMW

Nové vodou chlazené R 1200 GS Adventure na sebe nenechalo dlouho čekat. Jak už jsme zvyklí, přichází v těsném závěsu po představení základního modelu a nabízí vždy o něco víc.

Model Adventure je popoháněn dnes již dobře známým vzduchem a vodou chlazeným boxerem o objemu 1170 cm3 a výkonu 125 koní. Přenos síly obstarává bezúdržbový kardan, který je stejně jako na letošním GS umístěný na levé straně. Výrobce uvádí, že pro klidnější jízdu přidal novému motoru o téměř jedno kilo těžší setrvačník a tlumič vibrací.

Co se týče dalších změn na motocyklu, jde především o praktičnost a výdrž v sedle na jeden zátah o několik desítek kilometrů déle. A to bez ohledu na to, zda jedete po silnici, štěrku, či horským průsmykem daleko od civilizace. Takže opět se tu setkáváme s větší nádrží, která má o 10 litrů více oproti základnímu modelu. Pojme rovných 30 litrů paliva a je vyrobena ze slitiny hliníku. V základu bude model Adventure vybaven brzdovým systémem ABS, automatickou kontrolou stability (ASC) s nastavitelnými dvěma jízdními režimy Rain a Road. V příplatkové výbavě si lze pak přikoupit další tři jízdní režimy: Dynamic, Enduro a Enduro Pro. Poslední jmenovanou volbu lze dále upravit podle potřeb v jízdě terénem. Jezdec tak má možnost navolit, jak moc mu budou elektroničtí pomocníci ABS a ASC zasahovat do jízdy. Klasikou u BMW je elektronicky nastavitelný podvozek Dynamic ESA, který zde najdeme rovněž v příplatkové výbavě.

Po designové stránce se jedná o pořádného mastodonta, ale na to už jsme zvyklí. Pro bezpečnější jízdu terénem navýšil výrobce zdvihy tlumičů o dva centimetry, tím se zvedla světlá výška o rovný jeden centimetr. Motocykl je standardně vybaven padacím rámem, větším větrným plexištítem, plastovými chrániči rukou a novými širokými enduro stupačkami.

BMW R 1200 GS Adventure se bude prodávat v barvách Olive Matt, Alpine White a Racing Blue Metallic.



Technické parametry:


Typ motoru: vzduchem a kapalinou chlazený dvouválcový boxer

Palivový systém: vstřikování

Rozvod: DOHC

Objem: 1170 cm3

Maximální výkon: 125 koní při 7750 otáčkách

Maximální točivý moment: 125 Nm při 6500 otáčkách

Vrtání x zdvih: 101 x 73 mm

Převodovka: manuální šestistupňová

Sekundární převod: kardan

Brzdy vpředu: dvojitý kotouč 305 mm, čtyřpístkové radiálně uchycené brzdiče

Brzdy vzadu: jeden kotouč 276 mm

Pneumatika vpředu: 120/70ZR19

Pneumatika vzadu: 170/60ZR17

Hmotnost provozní: 260 kg

Výška sedla: 890-910 mm

Délka: 2255 mm

Šířka: 980 mm

Rozvor: 1510 mm

Nádrž: 30 litrů

Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,75 s

Spotřeba paliva: 4,3/5,9 l na 100 km při rychlosti 90/120 km/h

Dojezd na nádrž: 523 km






Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Všechny příspěvky ...