EICMA 2016: Bavoři přidali další R nineT a GS pro teenagery
vydáno 10. 11. 2016, text Jan Rameš, foto BMW
Je neuvěřitelné, co všechno se kolem základu R nineT dá postavit za modely. V Miláně byl představen již pátý! A nejen to...
R nineT Urban G/S
Vážně už by nás asi nepřekvapilo, kdyby se zanedlouho objevila "devadesátka" i jako skútr. No dobře, to už by bylo přes čáru, ale začínáme věřit tomu, že bavorští designéři pod vedením Edgara Heinricha dokáží z platformy R nineT udělat prostě cokoli.
Máme roadster, máme Scrambler, v Kolíně byl představen úplně nejvíc nejočesanější naháč Pure a k němu naopak nádherný kafáč s kapotkou Racer. A teď přichází model, jehož existenci naznačoval sám šéfdesignér v rozhovoru v tištěných ČMN již před měsícem. Prý měl mít něco společného s konceptem Lac Rosé...
Nový Urban G/S má byl ale nejvíc ze všeho inspirován úplně prvním géesem, o čemž svědčí i to lomítko. V roce 1980 se totiž praotec všech cestovních endur jmenoval R 80 G/S, jako Gelände/Strasse, do terénu i na silnici. Barevné provedení je skvělé, maska kolem světla, známá z dvouventilových modelů, potěší svým návratem. Akorát rozměry kol jsou čistě moderní, vzadu široká sedmnáctka, vpředu devatenáctka.
Spolu s Urbanem byla představena i upravená verze roadsteru, základního modelu, který celé šílenství kolem "devadesátky" odstartoval již v roce 2013. Napřesrok se dočkáme jiné geometrie, hezčích budíků nebo třeba nastavitelné přední vidlice.
G 310 GS
To by bylo, aby malé GS nebylo! A to by bylo, aby si tohle Němci nechali ujít. Písmena GS jsou dnes snad ještě větším zaklínadlem než BMW. A upřímně - i šestnáctiletí mají nárok na to, aby byli součástí rodiny nejslavnějšího cestovního endura.
Základem je pochopitelně naháč G 310 R, který byl představen loni. Ovšem pro pohodlné cestování a sem tam průjezd nějakým lehkým terénem byl náležitě upraven, zdvihy odpružení činí shodně 180 mm, což je pěkné, a vepředu najdeme 19" kolo. Jelikož jsou ráfky lité, je jasné, že víc než na skákání po dunách je malé géčko určeno na boj s městskými a silničními výmoly.
HP4 RACE
Ještě je to jen prototyp, a už z něj okruhoví maniaci nemohou spát. Dlouhá léta byl karbon určen maximálně pro kapoty a nejexotičtějším materiálem v konstrukci stroj byl hořčík, a letos prásk, hned dva stroje, pro které je uhlík základní stavební kámen. Vedle Ducati 1299 Superleggera má svou karbonovou krásku i BMW - rám, kyvka, ráfky. Žádné bližší parametry nebyly zveřejněny, akorát oznámení, že limitovaný počet kusů bude vyroben v druhé půlce roku 2017.
Drobné modelové změny
V Miláně BMW představilo ještě další novinky, ale nejsou to nové modely v pravém smyslu, jen upravené stávající. Pochopitelně je vždy v hlavní roli motor plnící normu Euro 4. Řadovým dvouválcem vybavené modely F 800 R a GT dostaly elektronický plyn a pár jemných designových retuší, bestseller R 1200 GS se zase může pochlubit vylepšenou elektronikou včetně další generace semiaktivního elektronicky ovládaného odpružení. Skuteční offroadisté přivítají verzi Rally určenou do terénu. Poslední novinkou je luxusní křižník K 1600 GTL, který po vzoru sportovnějšího gétéčka obdržel zpátečku a obousměrné rychlořazení.
R nineT Urban G/S
G 310 GS
R 1200 GS
BMW na veletrhu EICMA