Vytuněná elektrika!

vydáno 16. 5. 2016, text David M. Bodlák, foto White Collar Bike, DMB

Elektrický pohon se v jednostopém světě zatím moc nechytil, už teď se ale objevují první custom stavby a nevypadá to vůbec zle.

Když budete chtít to nejlepší z elektrik, bude to zřejmě americká značka Zero. Tyhle stroje se dostaly už i k nám a v loňském roce jsme měli tu čest otestovat jejich špičkový model SR. Vlastně jde o normální motorku na pneumatikách Pirelli, s odpružením Showa a ABS Bosch, akorát uvnitř nehoří benzín, nýbrž proudí ampéry. Motor „esera“ ze sebe dokáže krátkodobě dostat výkon 67 koní a neustále nabízí masivní krouťák 144 newtonmetrů! K tomu disponuje reálným, nikoli udávaným dojezdem přes 100 km, aniž byste se kdovíjak omezovali – rychlost kolem 120 km/h, občas při předjíždění i 140, maximálku to má přes 160… A právě tato elektrika skončila v rukách indonéského stavitele Ram Ram Januara, a musíme říci, že nás jeho dílo opravdu zaujalo.

Z původního SR zůstalo akorát šasi a motor s bateriemi, do zbytku se Ram pustil s opravdovým profesionálním nasazením. Výsledkem je nádherný retro závoďák s kapotáží včetně falešné nádrže z uhlíkových vláken. Vyplétané hliníkové ráfky si dokonce Ram dělal sám. A přestože podvozkově na tom SR není vůbec zle, vždy je prostor pro nějaké vylepšení, takže přední USD vidlice i ostré závodní třmeny nakonec pochází ze superbiku Yamaha R1.

Zero SR nemá spojku ani řazení, jenže levé řídítko bez páčky, to nebylo ono. A protože jsou jezdci v Indonésii zvyklí na to, že mají obě brzdy na řídítkách, nejde o žádnou imitaci spojkové páčky, nýbrž o funkční zadní brzdu. Vyřešit se pak musela ještě jedna zásadní věc – zvuk. „Elektriky nejsou slyšet, a to je podle mě nebezpečné,“ vysvětluje Ram důvody, proč se pustil do vývoje zvukové aparatury, která motorce zajístí, že bude slyšet. Samozřejmě, když budete chtít. Pomocí tlačítka si totiž můžete vybrat mezi tichým chodem nebo můžete přepnout do „sound modu“, který zapojí do práce mikrofon u motoru, zesilovač a 7,5palcový reporduktor zabudovaný do falešné nádrže.

Největší peckou je pak možnost rychlé přestavby na naháče. Stačí odmontovat pár šroubků, sejmout hlavní kapotu, vyměnit pětipalcový projektový LED světlomet za větší 7,5palcový reflektor a rázem máte nádherný retro naked bike, který je pořád hodně sexy, na rozdíl od původního Zero SR. Prostě geniální přestavba od člověka, který není stavitelem na plný úvazek. Ram má totiž svojí dílničku White Collar Bike jen jako hobby. Tím spíš si zaslouží obdiv!



Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
před 18 hodinami
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Magazín Motoroute
včera v 10:43
MotoRoute 5/2020 vychází 5.10.2020 👍
Bikes.cz
před 3 dny ve 23:29
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 5 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Všechny příspěvky ...