Vytuněná elektrika!

vydáno 16. 5. 2016, text David M. Bodlák, foto White Collar Bike, DMB

Elektrický pohon se v jednostopém světě zatím moc nechytil, už teď se ale objevují první custom stavby a nevypadá to vůbec zle.

Když budete chtít to nejlepší z elektrik, bude to zřejmě americká značka Zero. Tyhle stroje se dostaly už i k nám a v loňském roce jsme měli tu čest otestovat jejich špičkový model SR. Vlastně jde o normální motorku na pneumatikách Pirelli, s odpružením Showa a ABS Bosch, akorát uvnitř nehoří benzín, nýbrž proudí ampéry. Motor „esera“ ze sebe dokáže krátkodobě dostat výkon 67 koní a neustále nabízí masivní krouťák 144 newtonmetrů! K tomu disponuje reálným, nikoli udávaným dojezdem přes 100 km, aniž byste se kdovíjak omezovali – rychlost kolem 120 km/h, občas při předjíždění i 140, maximálku to má přes 160… A právě tato elektrika skončila v rukách indonéského stavitele Ram Ram Januara, a musíme říci, že nás jeho dílo opravdu zaujalo.

Z původního SR zůstalo akorát šasi a motor s bateriemi, do zbytku se Ram pustil s opravdovým profesionálním nasazením. Výsledkem je nádherný retro závoďák s kapotáží včetně falešné nádrže z uhlíkových vláken. Vyplétané hliníkové ráfky si dokonce Ram dělal sám. A přestože podvozkově na tom SR není vůbec zle, vždy je prostor pro nějaké vylepšení, takže přední USD vidlice i ostré závodní třmeny nakonec pochází ze superbiku Yamaha R1.

Zero SR nemá spojku ani řazení, jenže levé řídítko bez páčky, to nebylo ono. A protože jsou jezdci v Indonésii zvyklí na to, že mají obě brzdy na řídítkách, nejde o žádnou imitaci spojkové páčky, nýbrž o funkční zadní brzdu. Vyřešit se pak musela ještě jedna zásadní věc – zvuk. „Elektriky nejsou slyšet, a to je podle mě nebezpečné,“ vysvětluje Ram důvody, proč se pustil do vývoje zvukové aparatury, která motorce zajístí, že bude slyšet. Samozřejmě, když budete chtít. Pomocí tlačítka si totiž můžete vybrat mezi tichým chodem nebo můžete přepnout do „sound modu“, který zapojí do práce mikrofon u motoru, zesilovač a 7,5palcový reporduktor zabudovaný do falešné nádrže.

Největší peckou je pak možnost rychlé přestavby na naháče. Stačí odmontovat pár šroubků, sejmout hlavní kapotu, vyměnit pětipalcový projektový LED světlomet za větší 7,5palcový reflektor a rázem máte nádherný retro naked bike, který je pořád hodně sexy, na rozdíl od původního Zero SR. Prostě geniální přestavba od člověka, který není stavitelem na plný úvazek. Ram má totiž svojí dílničku White Collar Bike jen jako hobby. Tím spíš si zaslouží obdiv!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Výstava MOTOCYKL PRAHA 2023
  • Výsledky ankety Motocykl roku 2023
  • Motorbike 3/2023
  • MOTOCYKL 2023 – výstava v Praze již začátkem března
  • Motorbike 2/2023

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
12. března v 20:52
Český výrobce GOODPED představil výkonný elektrický moped mopedix Electrix
MotoLife
5. března
Výstava Motocykl 2023 je za námi...  článek  o výstavě najdeš na www.motolife.cz/.../vystava-motocykl-praha-2023-clanek-45fb
David Kasl
5. března
0
Celkem smutný, že se nedokážete ani slovem zmínit o české novince v kategorii mopedů - značce mopedix. Užijte si čínskou vlnu, stojí jistě za to 👍🏻
MotoLife
4. března
Motocyklem roku 2023 se stal sportovní skútr Honda Forza 350. Jaké stroje zvítězily v jednotlivých kategoriích se dozvíš na  www.motolife.cz/.../vysledky-ankety-motocykl-roku-2023-clanek-45fa
Časopis Motorbike
1. března
Motorbike 3/2023
Do jara zbývá ještě kousek, ale březnové vydání Motorbike a jeho 120 stran je už tady! Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-3-2023-motorbike-45f9
Všechny příspěvky ...