Upoutávka Motorbike 9/2019
vydáno 6. 9. 2019, text Motorbike
Čas prázdnin je za námi, ale s ježděním se ani zdaleka nekončí, stejně jako my nekončíme s testováním, návštěvami akcí a rozhovory. A samozřejmě vám o tom všem, co jsme viděli a slyšeli, chceme zevrubně povyprávět. V devátém letošním vydání vám s radostí servírujeme pět plnohodnotných testů motorek, dva zajímavé srovnáváky, reportáže ze tří mimořádně našláplých akcí, exkluzivní rozhovor s Marcem Marquezem a ještě jednou tolik stran podrobností o sportovních událostech, kterých byla během uplynulého měsíce mimořádná porce. K tomu, abyste u toho byli s námi, stačí už jen sednout a začíst se do nového čísla.
Testy
Kawasaki Versys 1000Marketingové oddělení Zelených nemohlo déle
přehlížet prodejní úspěchy velkých adventur. Protože jim ale v motorovém
portfoliu litrový dvouválec schází a sdílená technika úplně první generace
litrového Versyse kýžený profit nepřinesla, nerozpakovali se do rámu velkého
bratra namontovat řadový čtyřválec. Sametově předoucí in-line tě v kombinaci
s velkorysým prostorem a dlouhými zdvihy budou rozmazlovat jak při cestě
na Cabo da Roca, tak při každodenním odvozu ratolesti do školy.
Yamaha XSR 700 Xtribute
Tenhle bajk kombinuje několik zdánlivěprotichůdných faktorů. Je to designová stylovka v duchu 70. let, ale zároveň je
tu technický základ hravé a zlobivé MT-07. Vypadá, jako kdyby se s ní dalo jet
jen na kafe. Ale umí řádit i na polních cestách a o tom, jak zbrkle a ráda
jezdí po zadním, bude ještě řeč. Víme už dopředu, že motorka to není špatná.
Ale je její cena nastavená adekvátně? A komu vlastně udělá největší radost? A
kdo se jí má naopak vyhnout?
Harley Davidson FXDR 114 vs. Indian FTR1200 S
Harley
a Indian – dvě dnes již legendární americké značky s bohatou historií,
které svět zná hlavně díky produkci ikonických cruiserů a chopperů. V obou
případech existuje však něco víc, co spojuje jednotlivé výrobce se sportovním
odvětvím. V případě Indianu jsou to flat-trackové závody, ve kterých
v poslední době sbírá nemalé úspěchy. V případě Harleye se zas jedná
o dragsterové závody, tedy sprinty na krátké vzdálenosti. Oba dnešní motocykly
jsou jakousi oslavou právě těchto spojitostí se světem bláta, prachu, resp.
drag stripu, spáleného benzínu a pneumatik. A oba vám poskytnou to nejvíc, co je
každá ze značek dnes schopna technologicky nabídnout. Mnohem víc, než byste od
takových klasiků čekali.
F.B. Mondial Sport Classic300i
Jsou
to čtyři měsíce, kdy se Jindra rozplýval nad dvěstěpadesátkou, která uměla
skvěle zatáčet a vyznačovala se zvláštním mixem několika typů motorek. Šlo o
F.B. Mondial HPS 300i. Teď je tu něco, co Jindrovo nadšení může posunout mnohem
dál, protože F.B. Mondial Sport Classic je jeho nátuře mnohem blíž a na první
pohled by měl zatáčky krájet ještě líp. A přitom za de facto stejné peníze.
Bude Jindřich čelit zklamání nebo čirému nadšení? A bude tahle italská kočka
stejně hravá, jako je krásná?
Harley-Davidson Electra GlideStandard vs. BMW R 1250 RT
Všechno
se má jednou zkusit. Když naše testriderka Judy kdysi procházela školením
prodejců motorek BMW, závěrečnou zkouškou byla argumentace, proč si pořídit R
1200 RT a ne nějakého velkého Harleye. Tehdy se jí tahle otázka zdála úplně
zcestná, přišlo jí, že takhle přece nikdo svůj výběr nestaví. Snad možná jen
někdo, kdo rád staví na odiv, kolik utratil - nejde si totiž odmyslet, že jde o
jedny z nejdražších nových strojů na trhu. A protože víme, že Judy zvládne
s grácií jezdit na všem, co má dvě kola, nadělili jsme jí test dvou velkých
cestovních strojů. Za prvé aby jí došlo, o čem velké tourery vlastně jsou, a
taky abychom dokázali, že si s nimi poradí i subtilní holka.
Zero SR/F
Čím více proniká elektromobilita do motoristického světa,tím více začíná rozdělovat společnost na dva tábory. Jedněm se už při pouhém
zaslechnutí tohoto slova začínají ježit chlupy všude po těle, jiní tento způsob
dopravy považují za smysluplnou alternativu, která má v horizontu několika málo
let slibnou budoucnost. Co když vám ale nyní prozradíme, že motocykl poháněný
elektřinou nemusí nutně znamenat pouze nudný druh transportu, při kterém
největší adrenalin zažijete při hledání nejbližší dobíjecí stanice? Co když
dokáže sportovně střižený naháč na baterky nabídnout dokonce něco víc než
konvenční motocykly? Ješt�� nedávno by našeho Honzu někdo o tomhle tvrzení
opravdu těžko přesvědčoval, nicméně jízda na novém modelu Zero SR/F ho donutila
přehodnotit veškeré předsudky.
Yamaha YZF 250 MY 2019
Když našemu kolegovi Alešovi
zase po čase zadrnčel telefon z redakce Motorbike, měl radost. Většinou to
totiž znamená, že pro něj máme nějakou zajímavou motorku na testování. Obvykle
se třemi ladičkami ve znaku. A přesně tak to bylo. „Máme pro tebe novou YZ
250F, bereš?“. Bral... a všemi deseti. Yamaha je pro něj totiž v motokrosovém
světě srdeční záležitostí a nikdy neodmítne modrou značku otestovat, ať jde o
jakoukoliv kubaturu.
V sekci testů ještě najdete dětské čtyřkolky Kayo, a co tumáme dál? Například poslední část vyprávění o Gruzii, tip na výlet do
Slovinska, reportáže z Czech stunt day, Touratech Travel Eventu, povídání o
tom, jaká byla Moto GP v Brně ve společnosti Missin Winnow a hned tři
exkluzivní rozhovory – s Marcem Marquezem (MotoGP), Jeremy Seewerem (MXGP) a
Petrem “Pilníkem” Pilátem (FMX). Zkrátka nepřijdou ani fanoušci motosportu, pro
které jsme přichystali reportáže ze závodů MotoGP, MXGP, z IRRC (Chimay a
Hořice), speedwaye atd. A jako tradičně jsme nevynechali ani aktuality,
toolbox, soutěž či naše produktové testy. Vše je samozřejmě práce našich, tedy
českých redaktorů. Přejeme hezké čtení!
Motorbike 9/ 2019 vychází v pátek 6.9.2019.
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozicisamozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike nebo http://www.floowie.com
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin