Motorbike 8/2020
vydáno 4. 8. 2020, text Motorbike
Letošní sezóna letí jako splašená, máme za sebou půlku
prázdnin a zákonitě tak přišel čas srpnového Motorbike. Co v něm najdete? Tak
samozřejmě především testy motorek, od superrychlé KTM 890 Duke R přes
srovnáváky cestovních endur Ducati a Moto Guzzi až po custom Hondu CMX500
Rebel. A stejně samozřejmě i reportáže z motosportu, Techmánii a vůbec vše, co
dělá Motorbike Motorbikem.
KTM Duke 890 R
Jsou to už dva roky, co se Jindrovo motocyklové nebe
zhmotnilo v podobě KTM Duke 790 při testu na ostrově Gran Canaria. Ohromně
hbitá a technicky vyspělá motorka adolescetních rozměrů s hmotností půlmetrové
lajny koksu a elektronikou superbiku. Už tehdy se vývojářů ptal, zda bude
nějaká verze R, ale ti se jen šibalsky usmívali a nic určitého neřekli. Až teď
pochopil, proč s tím nadělali tolik tajností – před námi stojí novinka 2020,
Duke 890 R!
Ducati Multistrada 950S vs. Ducati Multistrada 1260S
Ducati Multistrada si od svého představení v roce 2003 vydobyla slušnou
pověst a na svou stranu přitáhla rozsáhlou paletu zákazníků. Není divu, pod
názvem Multistrada se vždy skrýval jedinečný italský design, vysoký výkon
motoru a precizní ovladatelnost. Postupem času se tyto vlastnosti s každou
další generací vylepšovaly a stroj se stával stále více ultimativním.
V roce 2016 tedy přišla Ducati s nápadem, jak nabídnout Multistradu
širší veřejnosti a představila dostupnější verzi s objemem 950 kubíků. Nám
se podařilo dostat vrcholové verze obou modelů do srovnávacího testu a otázka
zněla jasně: Pořídili bychom si velkou Stradu, nebo by stačila její menší
sestra?
Yamaha MT-03
Čím dál víc nás baví malé motorky. Možná je to únavou z
věčného „poměřování pindíků“, kdo s tím úplně nejvíc nejlepším a nejsilnějším
bikem dokáže udělat větší vopičárnu, možná už jsme za ta léta přesyceni tím,
jak se vše žene do extrému, nebo se za extrém aspoň vydává. Pro nás byly motorky
vždycky o zábavě. A občas si říkáme, že piloti „malorážek“ si užijí té zábavy
možná víc, než rádoby ultimativní řidiči překoňovaných bestií. Jak v tomhle
ohledu obstojí Yamaha MT-03?
Moto Guzzi V85 TT Travel vs. Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX
Říká se, že pokud vezmete Guzzi na zkušební jízdu, nekoupíte
si ji. Pokud ale za jejími řídítky strávíte den, říká vám pane. Nejen
zahraniční fóra, v případě konstrukčně velmi robustního Stelvia
s charakterním dvouválcem Quattrovalvole, potvrzují víceméně dlouhodobé
vztahy majitelů. Jestli bude psát nové V85 TT v edici Travel obdobnou
historii, to jsme si chtěli ověřit v generačním, velmi ojedinělém přímém
srovnání.
Honda CMX500 Rebel SE
V záplavě úspěchu nové Hondy CRF1100L Africa Twin by se
mohlo zdát, že ostatní modely Hondy stojí tak trochu v pozadí. Což by byla
podle nás škoda, protože i když je nová Afrika super, Honda toho nabízí mnohem
víc, než jenom tuhle novou cestovatelskou ikonu. Třeba právě inovovanou verzi
Hondy CMX 500 Rebel, kterou jsme měli možnost letos otestovat.
Husqvarna 701 Enduro
Velká cestovní endura Indi moc nemusí. Překáží mu u nich
hmotnost, se kterou se člověk už musí trochu poprat, a v terénu si pak
takovou jízdu ani moc neužívá. Protipólem jsou pak ostrá endura, ale tam mu zas vadí otravné
servisní intervaly, nutná péče po pár motohodinách jízdy a nemožnost delšího
přesunu po vlastní ose. Husqvarna 701 Enduro se ale tváří jako ideální
kompromis, a tak ji neváhal vyzkoušet. I když je totiž „silničář“, pro enduro
měl vždycky slabost a když má možnost, vždycky se rád v terénu sveze. A jak
uvidíte, docela mu to jde.
Zontes 310 V
Je nám jasné, že tenhle malý cruiser to nebude mít v
současné konkurenci malorážek vůbec lehké. Za prvé jde o značku, která na náš
trh vstoupila nedávno a není tedy tak profláklá jako konkurence, za druhé je to
značka čínská a konečně za třetí – choppery a cruisery dnes zrovna dvakrát v
módě nejsou. A možn�� o to víc jsem byli na tenhle strojek zvědaví.
Vespa GTS 300 HPE SuperSport
Indi
docela koukal, když se z nabídky testování supersportu vyklubala tahle Vespa.
Ale protože je pro každou srandu, pustil se do toho se vší odpovědností. No a
co vám budeme vykládat, dobrej pilot prostě zalítá i na vratech od
stodoly...takže vznikl tenhle trochu netradiční test.
To by tedy byly testy...i když vlastně ne, ještě jsme
vyzkoušeli, jak je na tom se sportovní jízdou CFMOTO 650GT, které máme na
dlouhodobý test. Prozradíme, že z hlásičů náklonů moc nezbylo, a to jsme ani
nemuseli jezdit na okruh – holt se s tím náš testrider Jindra moc nepáral.
Co tu máme dál? I když je letošní léto osekané o značný
počet akcí, přece nebudeme sedět doma, takže jsme na vlastní kůži vyzkoušeli,
jaké to je na kurzu Míry Lisého pro cestovní endura a jak se jezdí po zadním u
Martina Krátkého. V Techmánii pak na vás čeká poslední díl miniseriálu
Vybavujeme se na cesty, věnovaný tentokrát tuningu a další „Starý železo“,
konkrétně KTM GS 250 z roku 1989.
Sportovních událostí letos moc není, ale na těch, které se
přece jen konaly, jsme nemohli chybět. Krom pravidelného reportu z MotoGP a
speedwaye jsme tak pro vás připravili reportáže z Letní ceny Brna, MX MMČR v
Dalečíně a Kaplici, ze závodu Classic MX v Zábřehu a vyzpovídali jsme nejen
dakarského nováčka Martina Michka, ale i Toma Vialleho z KTM Red Bull Racing.
Jako obvykle pro vás máme v aktuálním Motorbike i cestopis,
soutěž, aktuality, toolbox atd. atd. Prostě standardních 114 stran, plných
všeho, co byste měli o aktuálním dění ve světě motorek vědět. Jo, a mrkněte
taky na náš pořad na tv Sport 5 (www.sport5.cz)!
Motorbike
8/ 2020 vychází ve středu 5.8.2020 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i
starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za
stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike nebo http://www.floowie.com
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu:
send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo
na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na
Instagramu – @motorbikemagazin