Motorbike 7-8/2021
vydáno 7. 7. 2021, text Motorbike
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no
prostě relax. Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna
nenudili, je tu pro vás další vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní
dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! Co na nich
najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů, od superbiků přes nakedy po
klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu
dalšího.
Testy
BMW M 1000 RR
Viděli jste někdy, co zbude ze sériové motorky, upravené
„jen“ pro mezinárodní mistrák? V podstatě rám, kyvná vidlice a motor
s CAN sběrnicemi, do nichž se stejně tzv. sahá. U M verze jako by
s tím Mnichovští dopředu počítali a za statisíce navíc dostáváte „stockový“
základ s ostřejší verzí čtyřválce, špičkovou elektronikou, upraveným šasi a
náloží karbonových dílů. S homologací na silnici k tomu. Ovšem má ona
homologace vůbec smysl?
Aprilia Tuono 660
Pamětníci z brněnského okruhu s nadšením vzpomínají, jak
střelci na dvoutaktních RS250 do první pravé za cílovkou jen podřazovali a
skoro nebrzdili. Tady hledejte konstrukční geny novinky, která těží ze skvělého
šasi už legendární RSV4, respektive Tuona a de facto z poloviny jejich
agregátu. V Noale se tak spolu s kapotovanou RS660 narodil pěkně
ostrej půlčík a my ho pořádně prohnali.
Suzuki V-Strom 650 XT vs. Yamaha Tracer 7 GT
Velká cestovní endura se nejen u nás těší nebývalé oblibě a
tak nikoho nepřekvapí, že roste popularita i menších cestovních motocyklů, s
objemem kolem 700 kubíků. Vzhledem k nižší hmotnosti, menším rozměrům a
snadnější ovladatelnosti se často jedná o tu správnou volbu pro každodenní
ježdění. Dnes tu máme dva zástupce této třídy: každý z nich se však snaží
oslovit potencionální zákazníky jiným způsobem a my byli zvědaví, který má
větší smysl.
Ducati Scrambler Night Shift
Skoro se nechce věřit, že prvního „novodobého“ Scramblera
představila Ducati až v létě 2014 v rámci akce World Ducati Week. Fakt je to
teprve sedm let? Jo, je, jenže u některých motorek máte pocit, že jsou tu s
námi snad odjakživa. A pokud časem zrají jako víno, tím spíš. Jaká je současná
novinka SCR Night Shift? Jde u ní jen o „kosmetiku“ nebo o něco víc?
Honda CBR650R
Točí třináct tisíc, jede dvěstěpadesát a přitom nestojí
nesmysl. Motorka, která je dneska vlastně spíš připomínkou divokých časů.
Neměla nás ničím překvapit - tuhle konstrukci od Hondy už notoricky známe a
sledujeme její vývoj mnoho let. Přesto jsme se namísto pár desítek „povinných“
testovacích kilometrů dostali za jedno odpoledne na 500km, navíc v tempu, které
bylo na silnici normální velmi dávno. Devadesátky přicházejí zase do módy a
tahle motorka je přináší do dnešní doby tím nejlepším způsobem.
Voge 500DS Adventure
Míříme k pěkné červené motorce, jejíž tvary nám na první
pohled nejsou moc povědomé. Testrider skáče do sedla, místa zde má dost,
řídítka a stupačky jsou tam, kde je chcete mít a hned se cítí jako doma. Po
otočení klíčkem se rozsvítí barevný displej, jehož grafika mimo jiné zobrazuje
ikonu pro spárování se smartphonem. Vše působí bytelně, kvalitně a funkčně. Ne,
tahle motorka nenese znak žádné známé a prémiové značky. No a co?
Cfmoto 700CL-X Heritage vs. Yamaha XSR700
Ještě před nějakými deseti, patnácti lety by bylo téměř
nemyslitelné poslat proti sobě do srovnávacího testu japonskou a čínskou
motorku. Teda takhle, myslitelné je téměř cokoliv, ale závěr by byl téměř
stoprocentně jistý: Číňan by se odplazil s brekem už po prvním kole a nad
pomyslným ringem by zavlála vlajka s vycházejícím sluncem. Jenže časy se mění…a
výsledek srovnání dnes nemusí být zdaleka tak jednoznačný.
Moto Guzzi V9 Bobber
Centenario
15. března 1921 byla založena společnost Societa Anonima
Moto Guzzi v italském Mandellu del
Lariu, mimo jiné i za účelem výroby a prodejů motocyklů. A jak jinak oslavit
„stovku“, než limitovanou sérií motocyklů, nesoucích přízvisko Centenario? Naše
redakce dostala možnost prohnat jednu z těchto limitek, MG V9 Bobber. Dokáže
tradiční koncepce obstát v současné tvrdé konkurenci?
Husqvarna Svartpilen 125
Tak tomuhle říkáme street bike!
Stylová, perfektně agilní motorka, která prolétne městem a každý se za ní otočí. Malé přibližovalo od Husqvarny ve
stylu moderního cafe racera vás protáhne škvírou v koloně a na dlažebních
kostkách je jako doma. Za nás jde o nejstylovější
,,dvácu”, kterou si můžete dnes koupit.
Honda Forza 125; 350; 750
Honda je na trhu se skútry dlouhodobým lídrem. Téměř každý,
kdo koupi městského skútru někdy řešil, ji měl v hledáčku a pokud by měla
vyhrávat spolehlivost a univerzalita proti designu a stylu, dominantní pozici
jí nejde upřít. Třeba i proto, že svůj segment pokrývá všemi myslitelnými
kubaturami. Naše tři redaktorky napadlo proto srovnání strojů v rámci
jedné stáje a pokusily se tu jasně definovat, jaké výhody, účely a možnosti
jednotlivé Forzy uživateli nabízejí.
Piaggio Beverly 400
Skútry Piaggio jsou tak trochu ve stínu svých nevlastních
sester. Alespoň tedy pro ty, kteří se o tento segment až tak moc nezajímají.
Většinu lidí totiž, pokud přijde řeč na italské skútry, napadne jako první
Vespa. A docela pochopitelně, Vespa je prostě pojem. Přesto není Piaggio
zdaleka žádnou chudou příbuznou. Jen jde na věc trochu jinak.
Triumph Street Triple 675 MY2012 – ojetina
Devět let stará motorka. Není to vlastně tak dávno, kdy sjel
tenhle první šikmooký Street z výrobní linky a chytil za srdce kdejakého
ostříleného mazáka - přesto je dneska už vlastně zasloužilým pradědečkem
současné řady Streetů s objemem 765, s kompletně překopanou technikou i vzhledem. Proti všem svým následovníkům nabízel ve své
době něco absolutně mimořádného a zůstal tak pro každého, kdo se na něm svezl,
absolutně nezapomenutelným.
Sezóna začíná snad být konečně trochu „normální“, takže se
začínají objevovat různé motorkářské akce a rozjely se i světové motocyklové
závody. Krom pravidelných reportáží z MotoGP a WSBK se tak dočkáte i reportu z
prvních závodů MXGP, nechybí ani informace z ploché dráhy. A ani report z
výstavy Veteran Mania, na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli i Pitland Roadshow a
zamysleli se i nad historií, současností a hlavně budoucností mosteckého
Autodromu, kde se historicky poprvé letos pojedou závody WSBK.
Co dalšího? Například Techmánie na téma „Vybíráme tu
správnou motorku“ - a není to tentokrát o tom, že si máte zkontrolovat servisní
knížku, kvalitu řetězu a pneumatik, jde o zcela jiný pohled na věc. Cestopis
nás pak zavede do tajuplného Súdánu, díky soutěži můžete vyhrát parádní
nepromokavou bundu CFMOTO Camo Jacket (a k ní i plyšáka pro děti), prozradíme,
proč jsme si vybrali pro náš dlouhodobý test Suzuki V-Strom 1050, naši
redaktoři pro vás připravili autentické testy prvků výstroje (od přilby po
boty) a máme pro vás i aktuality, toolbox atd. ...no prostě jde opět o časák,
nacpaný informacemi až po strop – přejeme hezkou zábavu!
Předplatné Motorbike stále ještě s dárkem v podobě trička
Psí Hubík (pánská i dámská varianta)!
Motorbike 7/8 2021 vychází ve čtvrtek 8.7.2021 a připomínáme, že na
https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání
časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu
jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v
elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike nebo https://digiport.cz.
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin a na TV Sport 5 můžete mrknout
na náš pořad (https://sport5.cz/archiv/)