Motorbike 6/2022

vydáno 7. června, text Motorbike

122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale samozřejmě mnohem víc.

Testy

Triumph Speed Triple 1200 RR

Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la sedmdesátky vyvolalo vlnu nadšení milovníků retro kabátku s navýsost špičkovou technikou. Ze sto osmdesáti koní tříválce dostane řidičák třesavku, protože nový motor katapultuje vínového krasavce už na čtyřku ke 250 km/hod.! Tušíme, že mu brzy přijde pozvánka od jedenáctého vévody z Richmondu na jeho festival rychlosti.    

Suzuki GSX-S1000GT

Sportovně cestovní motorky to nemají v současnosti zrovna lehké. Ještě před pár lety je měla ve výrobním programu snad každá větší značka, ovšem s narůstající popularitou cestovních endur začaly jednotlivé modely z nabídky mizet. O to víc je sympatický počin Suzuki, která se pro letošek vytasila s novinkou v podobě ryzího sport toureru GSX-S1000GT.   


Ducati Scrambler Urban Motard vs. Ducati Scrambler Desert Sled

Stejné srdce, ale rozdílný styl. Tak by se dalo charakterizovat srovnání nového scramblera Urban Motard s dnes již notoricky známým Desert Sledem. Mají toho spoustu společného, přitom je ale každý úplně jiný. V čem je tedy zásadní rozdíl? Koukli jsme oběma motorkám na zoubek a ve srovnáváku je podrobili ostrému testu. Kdo zvítězí? Offroadový univerzál nebo obratný motard?


Moto Morini X-Cape 650 vs. CFMOTO 650MT

Na první pohled jsou oba námi testované stroje naprosto rozdílné. Když se jim však podíváme pod kapoty, zjistíme, že mají ledacos společného. Poměrně nedávno představená novinka od Moto Morini sdílí totiž se zaběhnutým modelem CFMOTO 650MT stejnou techniku rámu a motoru. Krom toho se ani jednomu nedá upřít neotřelý a futuristický vzhled a také jejich zaměření je podobné – cestování v klidném, ale i svižném tempu. Zajímalo nás, v čem každý z nich vyniká a kde naopak plusové body ztrácí.


Moto Guzzi V7 Stone

S nástupem platnosti normy Euro 5 už to pomalu vypadalo, že se budeme muset s populární Moto Guzzi V7 rozloučit. Ostatně, nebylo by to nic divného, „euro pětka“, podobná smrtce, máchala kosou u většiny značek hlava nehlava a spousta modelů je dnes už jen vzpomínkou. Ovšem ne tak V7 – po pár měsících napětí se vrátila, omlazená, s jiným motorem.


Brixton Crossfire 500 XC

Značka Brixton se objevila na výstavě EICMA v Miláně, tušíme, v roce 2015 a tehdy se nám její jméno trochu pomíchalo s kalifornským výrobcem oblečení. Od té doby se tenhle brand, vlastněný korporací KSR, pořádně rozjel a dnes se v jeho nabídce nachází hned pět segmentů se čtyřmi různými kubaturami. To je za sedm let úctyhodný progres a taky důvod se na jeho motorky podívat pořádně zblízka. Tentokrát nám v rukou skončil model Crossfire s označením XC, tedy jasný zástupce vintage vzhledu s cross-country ambicemi.


SWM SM 125 R

Tradiční italská značka cílí i na mladé jezdce, čehož je důkazem i malorážkový motard SM 125 R. Ten je určen především pro střelce, kteří chtějí dělat parádu před školou a o víkendech zažívat nějakou tu srandu s kamarády na výletech za dobrodružstvím. Jak obstojí v konkurenci? Tedy pokud vůbec nějakou má?


Honda ADV 350

Honda je pověstná svými neotřelými experimenty, kterými čas od času zpestří standardní portfolio motocyklů i skútrů. Vzpomeňme třeba na Integru, Vultus, X-ADV a další. A jak se zdá, v tradici pokračuje i novinkou ADV 350.


Kult - Kawasaki Z1

V roce 1968 představila Honda na tokijské výstavě svou CB 750 a z pohledu motocyklových dějin šlo o revoluci. Jenže po čtyřech letech přispěla svojí trochou do mlýna i Kawasaki a ukázalo se, že Honda byla pouhý předkrm - teprve teď začala ta pravá hostina, objevila se totiž bájná Kawa Z1.


Posledním testovaným strojem je quad Segway Villain SX10 X, ale tím ještě zdaleka nekončíme. Připravili jsme pro vás totiž ještě reportáž z návštěvy v Centro Stille Benelli, pokračování „Devadesátek“ i report z akce agentury Dafit Filla Racing na Slovakiaringu.

Vzhledem k tomu, že většina sportovních akcí už funguje bez omezení, máme pro vás i pořádnou porci sportu: byli jsme se podívat na 300 ZGH v Hořicích, na Gladiator Games, nevynechali jsme ani závody MotoGP, WSBK, MXGP, Speedway Grand Prix a ani sidecarcross. A stihli jsme i pořádně vyzpovídat naše želízko v suberbikovém ohni, Olivera Königa.

Co dál? Tak samozřejmě aktuality, soutěže, toolbox, redakční produktové testy...doufáme, že se vám těch 122 stran aktuálního Motorbike bude líbit!

   

Motorbike 6/ 2022 vychází ve středu 8.6.2022 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

   

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:

https://www.alza.cz/media/motorbike-06-2022-d7225340.htm nebo https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.

 

 

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin 



Další články z rubriky

  • Motorbike 7-8/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022

Kam dál

  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz