Motorbike 4/2021
vydáno 6. 4. 2021, text Motorbike
Máme za sebou Velikonoce a věříme, že mnozí z vás během
těchto svátků najeli alespoň pár prvních letošních kilometrů. Na dlouhé
vyjížďky to tedy zatím kvůli aktuálnímu počasí moc není, ale aspoň budete mít
čas si přečíst zbrusu nový Motorbike, tentokrát ovšem rozšířený na celých 130
stran! Doufáme, že se vám bude líbit.
Motorky
BMW F 900 R vs. BMW F 900 XR
Devítistovky BMW se nám stihly naživo představit ještě na
poslední uskutečněné EICMA v Miláně na podzim 2019 a my jsme je pro vás už
jednou otestovali - naháče v samostatném testu a F 900 XR ve srovnáváku
s větším bráchou S 1000 XR. A tentokrát dostali kluci šanci popasovat
se mezi sebou. Komu bude který z nich víc vyhovovat?
Voge 300 AC – první test v ČR
Tříkilo Voge (což je prémiová značka koncernu Loncin) vypadá
na chlup stejně, jako jiný malý kafíčka, dokonce i prémiových továren. Tytam
jsou nevzhledný asijský sváry, nedotažený design, svazky drátů, trčící ze střev
nebo neúměrně shozenej výkon motoru, okopírovanýho z něčeho kvalitního, co
se osvědčilo. Kafáč 300 AC, který společně s dalšími modely Voge vstupuje letos
na náš trh, má jako přímou konkurenci CB300R od Hondy a nemá to tak úplně
jednoduchý. Chtěli jsme se mu proto trochu podívat na zoubek, jestli je jeho o
něco nižší cenovka někde znát, nebo jde především o chytrou obchodní strategii.
Harley-Davidson Heritage Classic 114 vs. Honda GL 1800
Gold Wing vs. Indian Challenger
Mohlo by se zdát, že veškerou mototuristiku ovládla cestovní
endura. Neexistuje snad motocyklová značka, která by je nevyráběla a
jednoznačně je tato kategorie dnes nejvíc „in“. Ale jde opravdu jen o zdání,
svou klientelu mají i klasické cestovní stroje a zdaleka v jejich případě nejde
jen o pár posledních mohykánů. Důkazem je tahle trojka.
Kawasaki Z 900 RS vs. Triumph Speed Twin
Dál a výš, aneb když vy přistavíte, tak my to poženeme vo
štok! Tak by se dala charakterizovat současná snaha většiny motocyklových
značek v honbě za co nejvyšším výkonem, který nejen pošle konkurenci k zemi,
ale nejlépe ji do ní zadupe. Ovšem neplatí to stoprocentně, u „klasiky“ jde o
něco úplně jiného – přesto se nedá říct, že by zde byl jediným kriteriem
styl.
Ducati Monster 2021 - představení
Je to 28 let, co světlo světa spatřil model Monster a stal
se neodmyslitelnou součástí nabídky výrobce z Bologně. Ještě než tuto
letošní žhavou novinku protáhneme pořádně po našich silnicích, pojďme se
společně podívat, co všechno by měla umět a co nabízí. A není toho málo.
Aprilia Tuono V4 1100 (2014 – 2017) - ojetina
Jak ten čas letí... Jako by to bylo dnes, kdy náš redaktor
Jindra poprvé uviděl tuhle zběsilou bestii na výstavě, pak ji otestoval,
zamiloval se a tu první „novinářskou“ si koupil hned, jakmile odsloužila svoje
mediální období. Psal se rok 2015 a nakonec ji měl skoro pět let.
Vzhledem k tomu, že letos přijíždí nové Tuono V4 (společně s
menším bráchou 660), moc šancí na pořízení téhle jedenáctistovky první generace
není – ještě se jich sice najde pár ve skladech, ale většinou budete odkázáni
právě na ojetiny.
Kawasaki SSP300 Olivera Königa
Letošního šampionátu SSP300, který je nedílnou součástí
světového seriálu závodů WSBK, se dle zveřejněné startovní listiny zúčastní
hned tři české týmy. V jejich barvách pojedou dva čeští a dva španělští
jezdci. Všichni s japonskou technikou. V porovnání s ostatními
třídami WSBK a GP jsou „tříkila“ s přehledem nejlevnější vstupenkou do
obou silničních světových seriálů. O tom, jak moc (z pohledu závodní
techniky) nákladnou jsme si povídali s majitelem týmu Movisio by MIE
Milošem Čihákem.
Testy či představení motorek nejsou ale samozřejmě vše, co
na vás v dubnovém Motorbike čeká. Najdete v něm i historii Ducati Monster,
článek o současném fenoménu jménem pitbike, dokončení přestavby Husqvarny 701
Enduro na dakarský speciál, byli jsme se podívat u PSí Hubík na výrobu prvních
českých závodních rukavic a vyzkoušeli jsme na vlastní kůži (doslova) jak
funguje airbagová vesta Klim.
Co sekce sport? Krom jiného jde o hned tři rozhovory: s
loňským mistrem světa MotoGP Joanem Mirem, s Karlem Hanikou (EWC) nejen o jeho
plánech na tento rok a s novým jezdcem českého MXGP týmu JD Gunnex KTM Racing
Lorenzem Locurciem.
K tomu všemu tradičně i cestopis, soutěž, toolbox atd. atd.
Díky, že nám zachováváte i v téhle mizerné době přízeň!
Předplatné Motorbike nyní s dárkem v podobě trička Psí Hubík
(pánská i dámská varianta)!
Motorbike 4/ 2021 vychází ve středu
7.4.2021 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze
aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do
schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě
i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike nebo https://digiport.cz.
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu:
send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo
na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin a
na TV Sport 5 můžete mrknout na náš pořad (https://sport5.cz/archiv/)