Motorbike 12/2021

vydáno 7. 12. 2021, text Motorbike

Nový rok je tu doslova „za pár“, což znamená, že právě vychází letošní poslední vydání Motorbike. Co v něm najdete? Samozřejmě testy, mimo jiné i novinky Ducati Multistrada V2 S, kterou jsme vyzkoušeli na podzimních toskánských silnicích, srovnávák malorážek BMW G 310 R a Voge 300R, test endura SWM RS 500 R a další. Nechybí ani reportáže, sport, Techmánie či cestopis...prostě jsme udělali vše pro to, aby vám prosincový Motorbike zpříjemnil čekání na novou sezónu a doufáme, že se vám bude líbit!

Testy

Ducati Multistrada V2 S

Když jsme od Moto Italia s.r.o. dostali pozvánku na listopadové ježdění v Toskánsku, šlo o nabídku, která se nedá odmítnout. O to více lákavou, že tento malebný italský region budeme mít možnost poznat v sedle nedávno představené novinky Ducati Multistrada V2 S. Veškeré přednosti, které nabízel již předchůdce, byly ještě vylepšeny – novinka je díky některým změnám lehčí, pohodlnější a lépe ovladatelná. Pojďte si s námi užít tuhle nezapomenutelnou italskou jízdu! 

KTM 790 Duke vs. KTM 890 Duke R

Někdy je práce motonovináře vážně nevděčná. Jednou jsi kritický příliš a jindy zas málo. Dneska to bude určitě ta druhá varianta, protože tyhle dvě motorky jsou prostě skvělé a ani pohled na cenovku z nich nedělá nesmysl. Ta cenovka je vlastně tak trochu relativní, protože Duke 790 už fabrika oficiálně nenabízí - možná se dá koupit nějaká poslední skladovka, ale spíš už se jedná o ojetinu. Stejně tak Duke 890 R už má za sebou dvě sezóny, takže ho lze sehnat i ojetý.  Tenhle test tedy nemá za cíl hodnotit, co je lepší, ale spíš poukázat na obrovský rozdíl mezi těmito stroji, který ovšem na první pohled není až tak patrný.

BMW G 310 R vs. Voge 300R

Srovnání malorážek bývá občas ošemetné. Hlavním kritériem je docela často vzhled (u těchhle věciček se výrobci extrémně předhánějí ve vytvoření dospělého dojmu), protože budoucí majitelé se rádi nechají utáhnout na „cool look“. Dalšími veličinami jsou v téhle kategorii nízká spotřeba, slušná pořizovací cena a velkou proměnnou tu bývá spolehlivost, kterou tak rády zmiňují prémiové značky. O té se v testu, který vám teď chceme nabídnout, asi úplně nepřesvědčíme, ale vzhledem k tomu, že jde ve skutečnosti o souboj dvou strojů asijské provenience, troufneme si předpokládat, že ani jedna na tom nebude v tomto ohledu o moc hůř nebo líp než ta druhá. 


SWM RS 500 R

SWM není zrovna značkou, která by byla zarytá v podvědomí každého českého enduráře. Ovšem v Itálii letos oslavila již 50 let své existence – roku 1971 ji založili dva kamarádi, které spojovala láska k offroadu. Od dob, kdy postavili svůj první stroj, tedy uplynulo už hodně času a v současnosti spoléhá SWM (Speedy Working Motors), jako ostatně mnoho jiných společností, na asijský kapitál, konkrétně na společnost Shineray Group. Zajímalo nás, jestli si přesto dokázala zachovat svou výjimečnost.


Yamaha  D´elight

Na úvod jeden těžce nekorektní vtip, ve kterém se říká, že jízda na skútru je jako milovat se s tlustou holkou: je to docela fajn, jen tě u toho nesmí vidět kamarádi. No, řekneme rovnou, že tohle se autora testu netýká – nevadí mu lehce oplácaný holky a skútry už tuplem ne. Teda pokud se jedná o slušný skútr.


Ojetina Ducati Monster S2R (2005-2007) 

Jakožto italofilovi se našemu kolegovi Liborovi už od malička líbily naháče z Bologni a po představení Monsterů S2R/S4R bylo jasné, že při výběru jeho budoucího motocyklu nezůstane tahle řada stranou. Rozhodování bylo tedy celkem snadné, ovšem v roce 2008 moc ojetin na výběr zrovna nebylo. Pak se ale objevil červený Monster S2R s bílými koly a byla to  láska na první pohled.


CFMOTO Gladiator X625

Když jsme vloni v zimě testovali dlouhou verzi X625 na pásech, říkali jsme si, jak velký rozdíl zde bude oproti té krátké… A i když nelze moc srovnávat jízdu právě na pásech s jízdou na kolech, přece jen jsme byli při testování tohoto „maskovaného“ kousku docela překvapeni.


Ty by tedy byly testy, přesuneme se dál. Do Techmánie jsme pro vás připravili exkluzivní představení naprosté rarity, desetiválcové Bistelly Marka Foltise, v reportážích najdete informace z letošního ročníku výstavy EICMA či představení pitbiků Kayo, cestopis vás zavede do Dubaje, Bahrajnu, Kuvajtu a S.A.E., sport patří jako obvykle MotoGP, WSBK, MXGP, ploché dráze a classic MX.

   

Nechybí ani rozhovor (se závodníkem Nacho Cornejem z dakarského Monster Energy Honda Teamu), soutěž (tentokrát o sportovně-cestovní integrálku), aktuality a protože se blíží Vánoce, rozšířili jsme náš Toolbox – pokud v něm najdete inspiraci pro vánoční dárky, budeme jen rádi. 

Tak šťastné a veselé a ať vám vyjde příští rok vše podle vašich představ!

   

Motorbike 12/ 2021 vychází ve středu 8.12.2021 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike nebo https://digiport.cz.

   

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin a na TV Sport 5 můžete mrknout na náš pořad (https://sport5.cz/archiv/)

 


Předplatné Motorbike na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike nyní s vánočními dárky!



Další články z rubriky

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022

Kam dál

  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz
  • Motorbike 1-2/2022