Motorbike 1-2/2024

vydáno 1. února, text

Lidová pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se (a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní první vydání časopisu Motorbike.

Testy

Aprilia Tuareg 660 vs. Honda XL750 Transalp vs. Yamaha Ténéré 700

Recept velkých výrobců na univerzální motocykl s co nejširším záběrem použití za akceptovatelnou částku aktuálně zahrnuje řadový dvouválec s přesazenými čepy, jednoduchý ocelový rám, konvenční tlumení s vyššími zdvihy a jednadvacítku vpředu. Tak moc osvědčený, že Transalp s Ténérou na českém trhu obsadily trůn nejprodávanějších modelů a Tuaregu, po masívním zlevnění v závěru roku, atak na příčku nejvyšší zřejmě nebude trvat dlouho. Která z těchto motorek má ale nárok na trůn? A je ten trůn pouze jeden?

Honda CMX1100T Rebel DCT

Rebel zastupuje  Hondu v kategorii cruseirů už několik let. Nejprve zde byla verze s motorem pět set kubíků a posledních pár let ji doplňuje motor s objemem 1100 ccm. My jsme měli pro test k dispozici jedenáctistovkový model s označením T a DCT, kdy T znamená touringovou výbavu a DCT automatickou převodovku. Jak se hodí automat do téhle, dá se říct, konzervativní kategorie? To (a nejen to) vám prozradí náš test.

Kymco CV3 550i ABS vs. Piaggio MP3 HPE Exclusive

Zadání dostali oba dnešní soupeři nejspíš podobné. Postavte něco, co se v Evropské unii vyhne kategorii motocykl a splní to podmínky pro užívání držiteli automobilových licencí (u nás jde o řidičskou kategorii B). Zvláštní je, že ačkoli se to oběma povedlo celkem bez problémů, v různých státech se tak stalo rozdílným způsobem. Ve většině jde o tu vychytávku s více koly a nožní brzdou, v některých je to podmíněno rozvorem mezi souběžnými koly. Ať tak nebo tak, až na úplné výjimky se na tom dá jet kamkoli. Zvenku jsou si oba trajky hodně podobné, ovšem pod kapotami se poměrně zásadně liší. Má to ve výsledku nějaký zásadní vliv?

GASGAS ENDURO M.Y. 2024

Stroje rakouského výrobce KTM jsou asi pro každého offroad fanatika mokrým snem. Každopádně ne každému se poštěstí našetřit tolik peněz, aby měl při čekání na gridu tu nejsilnější zbraň. A ve chvíli, kdy k oranžové motorce přistála ještě ta žlutomodrá ze severu, to peněženky jezdců provětralo ještě víc... Každopádně ale přišlo řešení: objevil se třetí sourozenec, tentokrát v červeném kabátku, který je pro spoustu jezdců tou příznivější variantou. A my vyzkoušeli, co si pro nás červení připravili pro rok 2024.

Kult Yamaha Ténéré

V domorodém nářečí severoafrického kmene Tuaregů může slovo Ténéré znamenat buď poušť nebo samotu. Obojí není v případě stejnojmenných modelů Yamahy od věci, protože jejich duchovním posláním bylo odkazovat na dobrodruhy, kteří na Rally Dakar srdnatě bojovali s nástrahami této těžké soutěže. Na ní je čekaly tisíce kilometrů africkou pustinou, během kterých sváděli, často osamoceně, boje s pouští, technikou i sami sebou. Jak by řekl Tuareg, prostě ténéré.

Zásadní novinky roku 2024 - část 1.

Letošní rok je tradičně plný novinek napříč všemi motocyklovými kategorie a více než jindy se v mnoha případech jedná o revoluční změny u stávajících modelů, úplně nové stroje či naopak návraty známých jmen. Navíc se několik výrobců odvážně pustilo do zcela neprobádaných vod. Na ty z našeho pohledu nejzajímavější a nejzásadnější novinky jsme se zaměřili v tomto článku, jehož první část naleznete v aktuálním vydání.

Segway Fugleman UT10 Crew

Většina uživatelů se u pracovního UTV spokojí s místem pro jednoho až dva další pasažéry. Ovšem co si počít v případě, že potřebujete pravidelně přepravovat více osob? Odpovědí na tuto otázku může být novinka značky Segway, UTV Fugleman UT10 Crew, kterou jsme otestovali závěrem minulého roku.

To bychom tedy měli konkrétní stroje, co tu pro vás máme dál? Začněme dvěma pro únorové vydání tradičními články. Tím prvním je detailní statistika prodejů jednostopých vozidel v ČR v loňském roce, druhým pak naše redakční Best Of, čili osobní „hitparády“ našich testriderů. Oba dva vám napoví, které motorky byste neměli určitě minout...ale jedeme dál, třeba v Techmánii jsme se podívali, co nového pro nás mají nachystáno letos v PSí Hubík (a že je toho spousta).

Neošidili jsme ani fanoušky motosportu. V případě WSBK došlo pro letošek k poměrně zásadním změnám a my jsme zjistili „kdo, kde, jak a proč“, v části určené MotoGP jsme vyzpovídali poněkud kontroverzního loňského mistra světa Moto3, Jaume Masiu. Ohlédli jsme se i za loňskými Gladiator Games, nechybí ani reporty ze speedwaye, sidecar motokrosu a zákonitě ani obsáhlý report z letošního, pro naše barvy velmi úspěšného Dakaru.

Ještě něco? No jistě, třeba toolbox, redakční testy motovýstroje, aktuality, soutěž atd. Prostě vše, na co jste u nás zvyklí!

Motorbike 1+2/2024 vychází ve čtvrtek 1.2.2024 a připomínáme, že na https://send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na

https://www.digiport.cz/.

Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin



Další články z rubriky

  • Motorbike 10/2024
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024

Kam dál

  • Hvězdné Dymokury!
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
  • Motorbike 6/2024