Kalendář silničních závodů motocyklů AČR na rok 2020

vydáno 1. února, text TZ AČR

Komise silničních závodů motocyklů Autoklubu České republiky po dlouhých jednání s pořadateli vydává kalendáře závodů pro všechny její disciplíny v letošním roce. Zároveň upozorňuje na změny pro přírodní okruhy.

Letošní závodní motocyklová sezóna se blíží a komise silničních závodů motocyklů při Autoklubu České republiky vydává kalendáře závodů pro tento rok a zároveň upozorňuje na některé důležité změny v pravidlech. Pozdější vydání kalendáře bylo způsobeno dlouhými jednáními s pořadateli závodů a dalšími zainteresovanými stranami.

V loňském roce byla navázána spolupráce se Slovenskou motocyklovou federací (SMF), se kterou bude spolupráce pokračovat i v roce 2020. Ještě předtím, než se začne závodit, budou mít jezdci k dispozici testování na Slovakiaringu. To bude pro všechny jezdce s licencí AČR zdarma, ale musejí mít zahraniční pojištění pro rizikové sporty.

Přírodní okruhy

Sezónu závodů SZM AČR na přírodních okruzích v posledních letech zahajovaly závody ve Starém Městě. Původně navrhovaný termín byl ale shodný se závody IRRC v Hengelu. Kvůli tomu, že se několik předních jezdců účastní i tohoto mezinárodního road racingového šampionátu, došlo k posunu termínu na polovinu července. Prvním závodem tak budou květnové 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích. Tradiční červnový termín mají závody v Jičíně a hned poté se díky spolupráci se SMF pojede v Trenčíně. I přes to, že to po loňské tragické události vypadalo na konec závodů v Radvanicích, podařilo se závody udržet a pojede se tu na začátku července. Následovat bude zmiňované Staré Město a bohužel z kalendáře letos odpadá Těrlicko. Na konci července se pojede v Nepomuku a polovina srpna bude patřit České Tourist Trophy a druhým závodům v Hořicích. V září jezdci JPHZM zavítají do Branné a sezóna bude ukončena Cenou Slovenska na Slovakiaringu, opět díky spolupráci se SMF. Je nutné připomenout, že pro závody na Slovensku musí mít jezdci mezinárodní licence.

Od roku 2021 budou muset mít všechny dráhy pro Road Racing homologaci FIM Europe, aby byly závody zapsány do kalendáře FIM Europe. Jedná se o rozhodnutí komise CCR ve FIM Europe z konce loňského roku. Nejprve to vypadalo jako pravidlo už pro sezónu 2020, ale nakonec získáváme čas a máme rok na to zjistit, co všechno to pro nás znamená a jak se na to připravit.

Před koncem sezóny při poradě přírodních okruhů v Hořicích komise informovala o navrácení kubatury Moto3 do třídy 250 Open. Tento krok by byl krokem zpět již k jednou změněnému a proto i díky vlně negativních reakcí ze strany jezdců komise SZM rozhodla, že model nastavený pro sezónu 2019 zůstane i v roce 2020. Motocykly 125GP a Moto3 pojedou společně tak, jako je tomu i v jiných zahraničních seriálech. Dokonce se do Alpe Adria po dvouleté pauze vrací třída Moto3 a možná i to pomůže této nepříliš obsazené třídě.

Dále připomínáme změny názvů tříd do a nad 600 ccm na Supersport 600 a Superbike a zařazení nové třídy Supersport 300. Dlouho se řešilo "omlazení" klasiků, takže na konci loňského roku vznikla nová pravidla, o kterých jsme informovali v předchozích tiskových zprávách. Na konci dokumentu naleznete kompletní vypsané třídy pro rok 2020. Ve všech kategoriích na přírodních okruzích platí pravidlo věku 18 let.

Kalendář MMČR/PČR 2020 - Závody silničních motocyklů – přírodní okruhy

Matěj Smrž - předseda komise SZM

"Pro sezónu 2020 jsme se spojili se Slovenskou federací a kromě již tradičního testu před sezónou budou součástí série přírodních okruhů ještě dva závody na Slovensku a to letiště Trenčín a také na konci sezóny Cena Slovenska na Slovakiaringu. Zde je nutné připomenout potřebu mezinárodní licence. Spojení se Slovenskou federací, využití závodního okruhu pro testování a poslední závod a také závod na letišti jsem konzultoval s některými jezdci a bylo to i jejich přání. Delší dobu jsme řešili posun prvního závodu ve Starém Městě tak, aby nekolidoval s prvním závodem IRRC v Hengelu, což se nakonec podařilo! Bohužel v letošní sezóně je kalendář bez Těrlicka. I když se jednalo o velice oblíbený okruh, pro letošní sezónu se nepodařilo vyřešit několik zásadních otázek s pořadatelem a tento podnik není prozatím zapsán v kalendáři. Pokud se situace změní, není problém o tomto závodě jednat, ale pořadatel si musí být především jistý tím, že bude v jeho silách závod organizačně a finančně zvládnout."

Tomáš Jenčovský - člen komise SZM za přírodní okruhy

"Sezóna 2020 bude na přírodních okruzích plná změn. Za pozitivní určitě pokládám vznik nových řádů a bezpečnostních plánů pro jednotlivé tratě. Jde o krok správným směrem ke zvýšení bezpečnosti. Souhlasné reakce zatím slyším i na posun roku výroby u tříd klasiků, ale i na vypsání nové kategorie Supersport 300. Hlavně fanoušci určitě ocení přejmenování dvou nejsilnějších kategorií na Supersport 600 a Superbike. Negativem při přípravě sezony 2020 je určitě složitá tvorba kalendáře. Pro nadcházející sezónu v něm není závod v Těrlicku. Bohužel pořadatel tohoto podniku nesplnil základní požadavky pro zapsání do kalendáře AČR. Uvědomuji si, že pořádání závodů na přírodních okruzích je čím dál těžší, proto bych chtěl poděkovat všem organizátorům za jejich práci. Pevně věřím, že sezona 2020 proběhne bez větších komplikací."

Závodní okruhy

Kalendář Mezinárodního mistrovství České republiky SZM na závodních okruzích obsahuje šest závodů. Ještě před sezónou mohou jezdci využít bezplatného testování na Slovakiaringu tak, jak bylo zmiňováno u přírodních okruhů. Na této trati jen o pár dní později začne první závod sezóny v rámci šampionátu Alpe Adria. Testování je tak dobrým startem do sezóny, navíc se všichni mohou skvěle připravit na první ostré závody. Sezóna bude pokračovat závody v Poznani a na Pannoniaringu. Pátým podnikem by měly být závody v Itálii, ale ty musí nový promotér šampionátu Alpe Adria - SH Group - ještě potvrdit. Konec sezóny MMČR bude ve spolupráci se SMF na Slovakiaringu jako společný závod i pro přírodní okruhy.

Veškeré informace k závodům Alpe Adria naleznete na webu: https://www.europeanrace.com/   Zároveň zde byly spuštěny registrace! 

Kalendář MMČR 2020 - Závody silničních motocyklů – závodní okruhy

Matěj Smrž - předseda komise SZM

"Je veliká škoda, že se v roce 2020 nepojede v Mostě. Při posledním závodě v Mostě nám promotér Alpe Adria, Lutec Racing, oznámil konec a moc dlouho trvalo najít náhradu... Nový italský promotér bohužel neakceptoval zamluvené termíny a s tím dále nešlo nic udělat. Věřím ale tomu, že v roce 2021 se v Mostě opět pojede. Zájem trvá jak se strany nového promotéra, tak ze strany Autodromu Most!“

Mini Racing

Kalendář závodů pro kategorii Mini Racing má letos devět závodů. Stejně jako v jiných kategoriích, i zde dochází ke spolupráci se SMF, takže tři závody pojedou Slováci u nás a naopak tři závody pojedou naši jezdci na Slovensku. Z tohoto důvodu je důležité, aby jezdci měli mezinárodní licence. Na začátku sezóny by se mělo testovat v Písku, aby se mohli všichni po zimě rozjezdit. Na stejné trati pak budou první závody na začátku května. Hned druhý závodní podnik se pojede v Dlhé ve spolupráci se SMF. Následovat budou Vysoké Mýto, Písek, Most, Cheb, Třinec a závěr sezóny dvěma závody na Slovakiaringu.

Pro závody Mini Racing byly spuštěny registrace startovních čísel, kde je například zajímavé, že v kategorii Ohvale 160 má číslo #52 Lukáš Pešek a #84 Jakub Kornfeil.

http://motojunior.cz/news/one/128/rezervace-startovnich-cisel-pro-mmcr-miniracing-2020.html

 

Kalendář MMČR 2020 - Závody silničních motocyklů – Mini Racing

Matěj Smrž - předseda komise SZM

"Jsem opravdu rád za spojení se SMF a musím poděkovat Milošovi Balážovi za skvělou spolupráci. Trávili jsme spolu dost času po závodech jako jezdci a jsem rád, že i jako „kravaťáci“ umíme najít společnou řeč. Spojení českého a slovenského Mistrovství Mini Racingu jenom prospěje a těším se na větší počet jezdců!“

Vypsané třídy pro MMČR a PČR SZM

MEZINÁRODNÍ MISTROVSTVÍ ČR Miniracing 2020:

-          Yamaha PW 50                                  5 – 10 let
-          Minimoto Junior A                             6 – 10 let
-          Minimoto Junior B                             8 – 12 let
-          Senior Open 50                                  od 12 let
-          Ohvale 110                                         7 – 15 let
-          Ohvale 160                                         od 8 let
-          Mini GP Stock                                     7 – 15 let
-          Mini GP Open                                    od 8 let
-          Jawa RS                                              od 13 let
-          Jawa GP                                             od 13 let
 

Účastnit se mohou jezdci s mezinárodní licencí, licencí FIM Europe nebo FIM vydanými AČR a jezdci s odpovídajícími licencemi jiných FMN se souhlasem se startem. V závodech na území ČR se jezdci mohou zúčastnit i s národní licencí AČR. Body se započítají všem jezdcům.


MEZINÁRODNÍ MISTROVSTVÍ ČR na závodních okruzích (Alpe Adria) 2020:

-          Superbike                                           od 17 let
-          Superstock 1000                                od 16 let         
-          Superstock 600                                  od 14 let
-          Supersport 300                                  od 13 let
 

Účastnit se mohou jezdci s mezinárodní licencí, licencí FIM Europe nebo FIM vydanými AČR a jezdci s odpovídajícími licencemi jiných FMN se souhlasem se startem. V závodech na území ČR se jezdci mohou zúčastnit i s národní licencí AČR. Body se započítají všem jezdcům.


 

MEZINÁRODNÍ MISTROVSTVÍ ČR na přírodních okruzích 2020:

Vypsané třídy:

-          125 SP                                                od 18 let                    
-          125 GP / Moto3                                 od 18 let
-          250 Open                                           od 18 let
-          Supertwin                                           od 18 let
-          Supermono                                        od 18 let
-          Supersport 600                                  od 18 let
-          Superbike                                           od 18 let

Účastnit se mohou jezdci s mezinárodní licencí, licencí FIM Europe nebo FIM vydanými AČR a jezdci s odpovídajícími licencemi jiných FMN se souhlasem se startem. V závodech na území ČR se jezdci mohou zúčastnit i s národní licencí AČR. Body se započítají všem jezdcům.


PŘEBOR ČR na přírodních okruzích a v závodech klasik 2020:

Vypsané třídy:

-          Supersport 300                                  od 18 let
Vypsané třídy Klasik A (1945 - 1972)
-          do 175 ccm
-          do 250 ccm
-          do 350 ccm
-          do 500 ccm
-          do 750 ccm
Vypsané třídy Klasik B (1973 - 1978)
-          do 125 ccm
-          do 250 ccm
-          do 350 ccm
-          do 500 ccm
-          do 750 ccm

Účastnit se mohou jezdci s národní licencí AČR a vyšší a jezdci s odpovídajícími licencemi jiných FMN se souhlasem se startem. Do Přeboru ČR se započítávají pouze jezdci, držitelé licence vydané MS AČR.

PŘEBOR ČR v jízdě pravidelnosti historických závodních motocyklů

Účastnit se mohou jezdci s národní licencí AČR a vyšší a jezdci s odpovídajícími licencemi jiných FMN se souhlasem se startem. Do Přeboru ČR se započítávají pouze jezdci, držitelé licence vydané MS AČR.



Další články z rubriky

  • Gurecký a Kocourek míří do prestižního šampionátu Northern Talent Cup
  • Jakub Kornfeil #84 ukončil kariéru!
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"

Kam dál

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports

Vítejte na MotoLife!

Hledáme reportéry z celé ČR, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty! Jde o neziskový projekt, kde reklamní prostor patří všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Přečti si ...