Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností

vydáno 9. 4. 2020, text TZ, foto Bridgestone

Bridgestone, největší světový výrobce pneumatik, uvedl v letošním roce byly na trh čtyři nové prémiové pneumatiky, které umožňují jezdcům jízdu na hranici možností jejich motocyklu. Při výrobě využívá nejmodernější technologie a ročně investuje do výzkumu a vývoje více než 800 milionů eur.

 

Battlax Classic Racing CR11 – Rychlé zahřátí jako zaručená cesta k vítězství

 

Tato pneumatika, vyvinutá specificky pro závody historických motocyklů Maxi Classic, již prokázala své vynikající provozní vlastnosti. Pneumatika Battlax Classic Racing CR11 se stala už ve fázi vývoje vítězem v mistrovství Evropy vytrvalostních závodů klasických motocyklů FIM Europe (EEC). Ve čtyřhodinovém závodě Biker’s Classic na okruhu Spa-Francorchamps pomohla tato pneumatika k vítězství motocyklu týmu Poweracing-Japauto se startovním číslem 10 a ke druhému místu motocyklu týmu Roadrunner se startovním číslem 5. V náročných podmínkách s vlhkým povrchem bylo nejrychlejšího času na kolo a nejvyšší rychlosti dosaženo na pneumatikách Bridgestone.

 

Pneumatika Battlax Classic Racing CR11 se mimořádně rychle ohřeje na provozní teplotu, což je životně důležité v závodních seriálech, které neumožňují používat techniku pro zahřívání pneumatik před závodem. Dezén je odvozen od závodní pneumatiky Bridgestone Battlax Racing R11 s drážkami. Pneumatika poskytuje jezdci konzistentní adhezi a vynikající výkony. Přední pneumatika je opatřena vysokovýkonnou konstrukcí variabilního bezešvého ocelového nárazníku V-MS-Belt (variable monospiral belt). Díky tomu poskytuje vynikající stabilitu při brzdění, a ještě lepší zpětnou vazbu při průjezdu zatáčkou. Výkony na mokru zvyšuje kombinace speciálních závodních směsí v třísekčním uspořádání na běhounu zadní pneumatiky. Tato pneumatika splňuje předpisy FIM Europe pro závody historických motocyklů Maxi Classic a pro zákazníky je bránou k závodním úspěchům.

 

Pneumatika je nabízena v rozměru 110/80 R 18 pro přední kolo a 150/65 R 18 pro zadní kolo.

 

Battlax BT46 – Nová cestovní pneumatika s vylepšenými vlastnostmi

 

Pneumatika Battlax BT46 nahradí ikonickou pneumatiku Battlax BT45. Pneumatika Battlax BT45 je od své premiéry před 22 lety první volbou pro cestovní motocykly. Bridgestone nyní osvědčenou konstrukci posunul na ještě vyšší úroveň použitím moderních technologií.

 

Přední pneumatika Battlax BT46 má dezén s motivem obráceného písmene V, který optimálně přenáší síly, působící na pneumatiku, minimalizuje nepravidelné opotřebení a poskytuje jezdci neuvěřitelnou zpětnou vazbu pro nejvyšší úroveň ovladatelnosti. Pneumatika pro zadní kolo je vylepšena použitím nové směsi s obsahem siliky, která maximalizuje úroveň provozních vlastností, adheze a opotřebení. Provozní vlastnosti nové pneumatiky jsou ještě lepší než u předchůdce BT45, aniž by to bylo na úkor jeho proslulé ovladatelnosti na suchu a odolnosti vůči opotřebení. A pneumatiky BT46, označené jako bezdušové, lze používat i s duší na specifických ráfcích pro tento druh pneumatik.

Bridgestone vyvinul tuto pneumatiku s cílem pokrýt široký sortiment cestovních motocyklů. Zákazníci mají na výběr 21 rozměrů pro přední kolo a 27 rozměrů pro zadní kolo.

 

Battlax Racing Street RS11 – Jasná volba pro prémiové sportovní motocykly

 

Nová vlajková loď v kategorii Racing Street nabízí pozoruhodnou adhezi a extrémně precizní ovladatelnost. V testech již prokázala, že je na dvouminutovém závodním okruhu o dvě sekundy rychlejší než předchůdce (RS10). A je první silniční pneumatikou s osvědčenou konstrukcí Bridgestone V-MS-Belt pro závodní pneumatiky. Pneumatika Battlax Racing Street RS11 je první volbou pro mnoho výrobců prémiových sportovních motocyklů. Tato pneumatika je prvovýbavou modelů Yamaha YZF-R1 a YZF-R1M, Kawasaki H2 a H2 carbon nebo Suzuki GSX-R 1000 a GSX-R 1000 R – a mnoho dalších bude následovat.

 

Pneumatika Battlax Racing Street RS11 má dezén, který je přímo inspirován závodní drážkovanou pneumatikou Bridgestone R11. Dezén, optimalizovaný pro adhezi na suchu, se vyznačuje vynikající charakteristikou změn styčné plochy. Celkovou tuhost a stabilitu zadní pneumatiky optimalizuje specifické uspořádání povrchové a základní vrstvy běhounu. Pneumatiky pro přední i zadní kolo používají technologii třísekční směsi 3LC, která poskytuje nedostižné výkony a bezkonkurenční životnost. Inovativní konstrukce V-MS-Belt (variabilní bezešvý ocelový nárazník) optimalizuje tuhost dezénu zadní pneumatiky. Tím se prodlužuje styčná plocha v ramenní oblasti a výrazně se zvyšuje adheze při průjezdu zatáčkou v náklonu. Drobné uhlíkové částice v nově vyvinuté směsi pro ramenní oblast zadní pneumatiky zvyšují adhezi, aby mohl jezdec projíždět zatáčkami co nejrychleji v největším možném náklonu, a to při zachování pocitu naprosté jistoty.

  

Pneumatika je nabízena v jednom rozměru pro přední kolo: 120/70 ZR 17 M/C (58W); a ve dvou rozměrech pro zadní kolo: 190/55 ZR 17 M/C (75W) a 200/55 ZR 17 (78W).

 

Battlecross E50 Extreme – Specialista na extrémní endurové závody a soutěže

 

Pneumatika Battlecross E50, představená v roce 2019, zažila vítěznou první sezonu a slavila vítězství v závodech a soutěžích napříč různými kategoriemi endurového sportu. Bridgestone na základě těchto úspěchů představuje novou speciální pneumatiku pro extrémní endurové sporty. Nová pneumatika E50 Extreme si poradí i s tím nejnáročnějším terénem. Je vybavena měkkou směsí, která byla speciálně vyvinuta pro nejvyšší úroveň adheze a trakce. Optimalizované rozmístění bloků dezénu je doplněno patentovanou technologií Bridgestone Castle Block (doplňkové konvexní bloky, vyčnívající z konvenčních bloků), použitou již u pneumatiky E50. Výsledkem je maximální hranový efekt, a ještě vyšší trakce.

 

Pneumatika je nabízena v jednom rozměru pro zadní kolo: 140/80 – 18 70M NHS.



Další články z rubriky

  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců
  • Výstava MOTOCYKL PRAHA 2023
  • Výsledky ankety Motocykl roku 2023

Kam dál

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024