Triumph ukázal koncept nového bojovníka střední váhy

vydáno 3. září, text Pecmen

Truimph ukázal nový koncept biku Triumph Trident. Výrobce o něm hrdě prohlašuje, že převezme vládu nad střední váhou.

Triumph má ve střední třídě opravdu co dohánět. Jejich model jako Street Twin nebo Triple S se mírou prodejnosti sotva přibližují například Yamaze MT-07, která je značně levnější a mezi bikery o mnoho oblíbenější.
A právě v segmentu středních biků chce Trident (trojzubec) hodit vidle do zajetých zvyků.

„Tento motocykl se zaměří na jezdce, kteří už nějakou dobu jezdí, ale teprve teď přecházejí na velkokapacitní stroj. Nabídneme velmi konkurenceschopnou cena, ale držíme se i kořenů Triumph, abychom si na trhu zachovali své prémiové místo."
– říká Steve Sargent, hlavní produktový ředitel společnosti Triumph.


Klíčem k úspěchu by podle Triumphu měl být hlavně motor. Ačkoliv je založen na existující architektuře oblíbeného tříválce, zůstane uvnitř i vně pramálo společných součástí s jeho předchůdci. Tím by nový Trident značně vyčníval z řad konkurenčních paralelních dvouválců a přinesl by tak ve své třídě trošku něco nového.
Triumph však o pohonné jednotce zatím nezvěřejňuje žádné jasné a relevantní informace. Snad jen to, že bude vyhovovat skupině A2. Domněnky však zatím směřují někam k 660 ccm a 47 bhp.


Jisté je, že nás čeká zbrusu nový rám, navržený konkrétně pro tento stroj. Záměrem prý bylo dát vzhledu Tridentu trošku větší a ostřejší ramena, trošku nátury “roadstera”. Celkový styl je ovšem svěží a vypovídá i o retrospektivním přístupu. Jakoby se snad trochu inspiroval dnes tak oblíbenými „neo-café“ modely společnosti Honda.

Stylové designové prvky, jako například výřezy v nádrži, krásně hrají s moderními tvary rámu. Můžeme si všimnou dokonce i náznaku italského vkusu a práce Rodolfa Frascoliho, jehož předchozí angažování nám přineslo například skvělého Tigera 900. Kulaté světlo vepředu jakoby snad chtělo připomenout i něco z italské MV Agusty. Krátký a vysoký zadek zřejmně nebude nic moc pro batůžky, ale co se vzhledu týče... Posuďte sami

Zatím neexistuje žádný náznak, co by se dalo očekávat ve výbavě Tridentu, ale na základě současných modelů a snaze předstihnout konkurenci, by jistě nepřekvapily vychytávky jako promakané jízdní režimy, zatáčkové ABS, presovač, autopilot a nafukovací letuška.


A co bude Triumph Trident 2021 stát? Zatím není žádné oficiální prohlášení, ale vzhledem k cílům tohoto modelu a snaze přitom zachovat i ducha exkluzivity, by se částka kolem 7500 liber nemusela zdát nereálná.

Společnost Triumph plánuje odhalit celý stroj spolu se všemi specifikacemi a cenou začátkem příštího roku.

Podaří se Triumphu převzít vládu nad střední třídou? Osloví motorem, designem nebo snad zajímavou cenou prémiové značky? Uvidíme... Už teď se ale tešíme, až si ho prohlédmene naživo a pokud bikerský bůh dá, snad i vyzkoušíme.



Diskuze k článku


Další články z rubriky

  • Šeri - Durris Bikes
  • Šeri - HJC RPHA 11 s vlastným dizajnom
  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty

Kam dál

  • Novinka 2021 - Honda CRF1100L Africa Twin
  • Motorbike 10/2020
  • Šeri testuje - Triumph Bonneville T120