CFMOTO pohledem Jaroslava Šímy: "Je to koneckonců ta nejlepší" Čína ", na které jsem kdy jel ..."

vydáno 10. srpna, text Vlado Brniak, foto Jaroslav Šíma

Motorkářský novinář, mototurista na extrémně dlouhé tripy, motorkář který si v profilu píše: "Den, kdy nesedím na motocyklu, jakoby nebyl", to je prostě Jarda Šíma. Jarda donedávna popravdě ani nevěděl, že motorky CFMOTO existují. A najednou jen za pár dní Jarda najel na motocyklech CFMOTO tisíce kilometrů, velmi rychle otestoval všechny dostupné modely, dokonce si s 300NK udělal vytrvalostní 24 hodinovku, a to je chlap, který má skoro 2 metry. Velmi se mu líbil i model 650GT, ale Jarda je především turista a tak si v sedle 650MT "odskočil" na Jadran. Však ať vám to vlastně celé řekne sám. 

Jardo, vím, že ti žádná motorka nevadí, ani malá, ani velká a jak tě znám s 300NK sis užil a dokonce vymyslel vlastní 24-hodinovku. Čím tě třístovka nadchla?

 „Nejen, že mi žádná motorka nevadí, mě každá přímo láká, chci ji vyzkoušet. Můj vstup ke značce CFMOTO poznamenala náhoda, kdy jsem se přimotal ke společné jízdě s vedením firmy, kdy bylo možné během jednoho dne při přesunu do Jižních Čech, vyzkoušet všechny čtyři modely. Jak známo s jídlem roste chuť, a tak jsem navrhl, že bych si je vyzkoušel jednu po druhé. No a jako první šlo na řadu logicky tříkilo. Je to lehká, hravá i dravá motorka pro mladé, což má ale výhodu i pro mě. Vždy se v sedlech těchto strojů cítím mnohem mladší. Momentální nápad s 24-hodinovkou měl přinést rychlé poznání, nebyl to v žádném případě pokus o nějaký rekord v počtu najetých kilometrů. Bylo jich nakonec „jen“ 1221, protože jsem hodně stavěl, fotil, bavil se, navštěvoval prodejny, kde je CFMOTO v prodeji, ale daly mi poznat, jaký je třístovka držák. Nejvíc jsem toho najel samozřejmě v noci. To jsem se přesunul od Hodonína až do Aše a potom severem přes Teplice a Liberec zpět do Prahy. Vzhledem k tomu, že jsem téměř pořád držel „plnej“ (ten je někde na 150 km/h), tak se ani v největších vedrech motorka nepřehřívala ani nedávala jinak najevo nechuť k pokračování. Je potěšující, že i při těchto rychlostech jsem nešel přes 3,9 l/100 km, takže to byl vlastně dost levný výlet. Může se zdát až neuvěřitelné, jak mi při mých 187 cm motorka sedla. Jo a znovu jsem si potvrdil ještě jednu výhodu lehké motorky. To když jsem v noci míjel zavřené benzínky a k té otevřené jsem poslední dva kilometry tlačil. No tlačil… Je to paráda, něco jako když vedete jízdní kolo. Za mě celkově pecka, a to zde ještě nepadl závažný argument ke koupi, kterým je cena. No nekupte tuhle krásku za 89 300 Kč

Každá dálka je pro tebe výzva, každá motorka výzva na cestu, cesta je tvůj cíl a čím dál tím lépe ... toto všechno si TY. Co říkáš na model 650MT, jak sis s ním užil Jadranský trip?

„Emtéčko dost klame tělem. Nebýt toho padacího rámu, tak se snad nedá o enduru ani hovořit. Obě kola sedmnáctky na loukotích, silniční obutí, ale první vyjetí na lesní cestu nebo štěrk a jste doma. Ta motorka se chová skvostně. Samozřejmě zde budou námitky na nízké zdvihy a jiné drobnosti, ale ten pocit endura tu je. Model MT se tváří velmi bytelně. Chtěl jsem s ním zažít něco víc, proto padla volba na Chorvatsko na otočku. Jen dostatek kilometrů se střídáním jízdních režimů v různých prostředích, přinese to správné poznání. Výlet na ostrov Rab mi tak přinesl možnost okusit dálniční rychlost, ovladatelnost v nekonečných horských serpentinách, využití výkonu v horských stoupáních i jeho stálost po celou dobu tripu, stejně jako nevadnoucí brzdy španělské provenience, lehkost vedení v off- roadových sekcích a všude chválený design. Těch 2275 km zvládnutých během 3 dní bylo naplněno radostí z jízdy a přesvědčením, že i šestsetpadesátka disponující výkonem pro někoho pouhých 62 k je dostačujícím strojem k překonávání dálek. To vše při spotřebě, která se pohybovala v rozmezí 4,1 – 5,7 l/100 km v závislosti na rychlosti jízdy od pomalého kochání po jadranském pobřeží až po zrychlený návrat, tudíž let někde vysoko za povolenou hranicí rychlosti. To ale jen pro potřeby testu, který prokázal kvality tohoto motocyklu.“


Pár stovek kilometrů jsi strávil i v sedle novinky 2020 - 650GT, jaké dojmy v tobě zanechala?

„S modelem GT, jsem si mimo jiné vyrazil i na promítání na Slovensko. Hovoříš o pár stovkách kilometrů, ale když jsem to teď spočítal, tak na dvou GéTéčkách mám najeto už 3060 km. Tedy dost kilometrů na to, abych se přesvědčil o jeho kvalitách. Je to dominantní stroj. Díky totožnému motoru sice jízdně shodný s dalšími dvěmi šestsetpadesátkami, ovšem pohledově velmi výrazný a všude pochvalovaný, což má na svědomí skvělá práce rakouského designového studia Kiska.“

Tak to tedy na závěr shrňme, dnes máš za sebou na motocyklech CFMOTO poměrně za krátkou dobu najetých téměř sedm tisíc kilometrů. Podle sebe vím, že každá nová značka pro mě znamenala vždy velký respekt a zároveň výzvu. Co v tobě zanechalo CFMOTO?

 „Co ve mně tedy zanechalo CFMOTO? Především přesvědčení, že tato čínská značka má před sebou velkou budoucnost. Je to koneckonců ta nejlepší „Čína“, na které jsem kdy jel. Spolupráce se značkou KTM a použití kvalitních značkových komponentů světových firem přivádí CFMOTO do hledáčku nejen mladých začínajících jezdců, kterým je přístupná především svou cenou, ale i do kategorie „starých ostřílených vlků“, kterým má určitě co nabídnout.“

Jardo, děkujeme za rozhovor.

Rozhovor s Jardou, vedl Vlado Brniak



Kam dál

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.