XS-V1 Sakura
vydáno 19. 10. 2007, text LZ, foto RZ
Retro je v kurzu. Došlo to i Yamaze, která v Tokiu představí svůj prototyp XS-V1 Sakura. V něm Yamaha skloubila retromoderní estetiku s designovou esencí prvního čtyřtaktu Yamahy XS 650.
XS-V1 Sakura má typický japonský švih, což je složitá kombinace prvků, která se špatně popisuje, al...
Retro je v kurzu. Došlo to i Yamaze, která v Tokiu představí svůj prototyp
XS-V1 Sakura. V něm Yamaha skloubila retromoderní estetiku s designovou esencí prvního čtyřtaktu Yamahy XS 650.
XS-V1 Sakura má typický japonský švih, což je složitá kombinace prvků, která se špatně popisuje, ale pokud si už příští týden skáknete na Tokio Motor Show a uvidíte japonské motorky v Japonsku naživo, budete hned vědět, o čem mluvíme. Je to styl, jaký už dlouhé roky formuje japonskou domácí scénu.
Původní
XS 650 byla představena roku 1970 a byl to mimořádně úspěšný model, známý i pod označením XS-1. Jako zdroj síly byl tehdy zvolen jednoválec o objemu 650 cm3, a byl to tak podařený motor, že ještě dlouho po skončení výroby XS 650 byl používán v sidecarcrossu. Naproti tomu Sakuru pohání kultivované dvouválcové vzduchem chlazené véčko o objemu jeden litr.
V jednoduchosti je opravdu krása a navíc štíhlý design spolu s nízko položeným sedlem naznačují i to, že stroj by mohl být opravdu lehký a příjemný.
Vzhledem k faktu, že Yamaha o tomto stroji hovoří jako o prototypu, není vyloučeno, že jej brzy můžeme vidět i na silnicích. Takže zbývají už jen dvě otázky: kdy, a za kolik?