Traktor a torpédo

vydáno 27. 2. 2007, text Jakub Nič, foto Jan Rameš

Proč traktor? Protože proleze tam, kde vy po dvou ne. A proč torpédo? Poněvadž je neuvěřitelně hbitá, mrštná, rychlá a k tomu ještě pohodlná a věru i krásná.

U nás doposud celkem neznáma taiwanská firma Access vozí už nějaký čas své čtyřkolky do větší části Evropy. Před půl rokem si partička chlá...

Proč traktor? Protože proleze tam, kde vy po dvou ne. A proč torpédo? Poněvadž je neuvěřitelně hbitá, mrštná, rychlá a k tomu ještě pohodlná a věru i krásná. U nás doposud celkem neznáma taiwanská firma Access vozí už nějaký čas své čtyřkolky do větší části Evropy. Před půl rokem si partička chlápků otevřela krámek v obci kousek od Berouna a začala Accessy dovážet. Jako prvního jsem si vzal užitkového Maxe přezdívaného Traktor. Přejezd po asfaltce je bez problémů, stabilitě pomáhají dlouhá kyvná ramena předního závěsu. Zadní kola nese společná kývačka, nožní brzda funguje na všechna kola, pravá ruční na zadek. V terénu se vám bude líbit velmi dobrá a čitelná ovladatelnost, podvozek zvládá i velké skoky a nevadí mu ani v��tší jezdecké chyby. Na mokré trávě a štěrku se chová neutrálně, není ani nedotáčivý, ani přetáčivý. Pohodlný trůn ocení jezdec i spolujezdec. Sportovní Tomahawk je hodně široký, těžiště sedí opravdu nízko a ani k rozložení hmotnosti na přední a zadní nápravu nemám výtku. Čtyřkolka je dost velká, pohybu na ní nic nebrání, sedlo je optimálně zakulacené. Vynikající jízdní vlastnosti, vyvážené a čitelné, velkou zásluhu na tom mají dodatečně montované, plně seřiditelné jednotky se dvěmi pružinami. Lehoučká hliníková kola snižují gyroskopický efekt. Dvěapůla, stejná jako v Maxovi, zde byla nepatrně poladěná otevřeným výfukem a s lehčí konstrukcí hýbala velmi svižně. K dispozici máte ruční řadící páku s volbami R (zpátečka), N (neutrál), D (jízda) a 1 (přímý převod). Motor využívá nahoru vytažené dýchání variátoru i sání, takže nevadí utopení stroje zhruba po sedlo. Velmi dobré jsou brzdy. Oba stroje mají stejné sytě modře podsvícené displeje zobrazující rychlost, palivo, blinkry, mazání, dálková světla, najeté kilometry, zařazenou rychlost a otáčky motoru. Největší síla Accessu spočívá v ceně, za velmi kvalitní základ zaplatíte kolem sta tisíc. text: Kuba (jakub@bikes.cz), foto: Honzis



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...