RS zase trochu jinak
vydáno 2. 6. 2008, text Hawk
Taky se vám zdá, že motocyklů a v podstatě i automobilů s výrobním označením RS je opravdu požehnaně? Abychom se tímto polem lépe prokousali, pojďme se podívat, co nabízí RS od Yuki. Právě ta totiž prošla naším testem a na kompletní článek se můžete těšit již tento čtvrtek v ČMN číslo 23.
Pokud máte rádi specifické motorky, RS se vám určitě zalíbí. Působí velice necivilizovaně a tvrdě. V podstatě se jedná o takový maloobjemový „muscle bike“, který hodně dbá na image. Celý motocykl je podstatně nižší než konkurence a motor je živější než u sousedních modelů či značek. Jedná se o vzduchem chlazený jednoválec, kterému dosažení 120kilometrové rychlosti nedělá problém. Jak jsem již naznačil, zpracování je trochu hrubšího charakteru. Mezi přednosti RSky patří kromě motoru také přední dva, kolem unášené brzdné kotouče. To je vůbec poprvé, kdy se jakýkoli výrobce do něčeho obdobného pustil a konstruktéři vědí, proč toto řešení nechávají v šuplíku. Druhý kotouč brzdný účinek příliš nevylepšuje a to především kvůli neschopnosti brzdové pumpy vyvinout na pístky dostatečný tlak. Celá brzda zdá se býti jakoby zavzdušeněná a musíte si na ni hodně dlouho zvykat, podobně jako na chod spojky. Nejedná se totiž o žádný uhlazený bajk, ale o motorku s charakterem, který nám dělá takovou radost. Ovšem je třeba ve vývojovém centru ještě trochu zapracovat, protože byť má motocykl úhel řízení velice strmý, tak se řízení chová spíše, jako by celý krk byl přetáhlý a nešel plynule měnit úhel natočení.

Více zážitků v avizovaném 23. čísle ČMN – na stáncích již tento čtvrtek
Technické informace:

délka x šířka x výška (mm) 1985 x 752 x 1065
rozvor kol (mm) 1290
typ motoru čtyřdobý jednoválec OHC chlazený vzduchem
vrtání x zdvih (mm) 56,5 x 49,5

celkový objem (ccm) 125
kompresní poměr 9,0 : 1
maximální točivý moment (Nm/ot.min) 8,5/7000
maximální výkon (kW/ot/min) 8,4/9500
max. rychlost km/hod 85
rychlost volnoběhu (ot./min) 1400
zapalování CDI
mazání tlakové - automatické
typ motorového oleje Shell 10W - 40
palivo (minimum) 95-ti oktanový bezolovnatý benzín
spojka lamelová v olejové lázni
typ převodu řetěz
pohotovostní hmotnost (kg) 125
užitečná hmotnost (kg) 150
objem palivové nádrže (l) 14
Spotřeba (l) 2,1-2,6
ráfek (přední/zadní) hliníkový jednodílný
pneumatika – rozměry:
přední 110/70-17
zadní 130/70-17
brzdy:
přední kotoučová 2x
zadní kotoučová
zapalovací svíčka NGK D 8EA
přední světlo 12V 35W/35W
blinkr 12V 10W
zadní světlo/brzdové světlo 12V 5W/21W
přístrojové světlo 12V 5W
baterie 12V 7 AH
pojistka 20A
houkačka 12V 100 dB