RS zase trochu jinak

vydáno 2. 6. 2008, text Hawk

Taky se vám zdá, že motocyklů a v podstatě i automobilů s výrobním označením RS je opravdu požehnaně? Abychom se tímto polem lépe prokousali, pojďme se podívat, co nabízí RS od Yuki. Právě ta totiž prošla naším testem a na kompletní článek se můžete těšit již tento čtvrtek v ČMN číslo 23.

Pokud máte rádi specifické motorky, RS se vám určitě zalíbí. Působí velice necivilizovaně a tvrdě. V podstatě se jedná o takový maloobjemový „muscle bike“, který hodně dbá na image. Celý motocykl je podstatně nižší než konkurence a motor je živější než u sousedních modelů či značek. Jedná se o vzduchem chlazený jednoválec, kterému dosažení 120kilometrové rychlosti nedělá problém. Jak jsem již naznačil, zpracování je trochu hrubšího charakteru. Mezi přednosti RSky patří kromě motoru také přední dva, kolem unášené brzdné kotouče. To je vůbec poprvé, kdy se jakýkoli výrobce do něčeho obdobného pustil a konstruktéři vědí, proč toto řešení nechávají v šuplíku. Druhý kotouč brzdný účinek příliš nevylepšuje a to především kvůli neschopnosti brzdové pumpy vyvinout na pístky dostatečný tlak. Celá brzda zdá se býti jakoby zavzdušeněná a musíte si na ni hodně dlouho zvykat, podobně jako na chod spojky. Nejedná se totiž o žádný uhlazený bajk, ale o motorku s charakterem, který nám dělá takovou radost. Ovšem je třeba ve vývojovém centru ještě trochu zapracovat, protože byť má motocykl úhel řízení velice strmý, tak se řízení chová spíše, jako by celý krk byl přetáhlý a nešel plynule měnit úhel natočení.


Více zážitků v avizovaném 23. čísle ČMN – na stáncích již tento čtvrtek



Technické informace:

délka x šířka x výška (mm) 1985 x 752 x 1065

rozvor kol (mm) 1290

typ motoru čtyřdobý jednoválec OHC chlazený vzduchem

vrtání x zdvih (mm) 56,5 x 49,5

celkový objem (ccm) 125

kompresní poměr 9,0 : 1

maximální točivý moment (Nm/ot.min) 8,5/7000

maximální výkon (kW/ot/min) 8,4/9500

max. rychlost km/hod 85

rychlost volnoběhu (ot./min) 1400

zapalování CDI

mazání tlakové - automatické

typ motorového oleje Shell 10W - 40

palivo (minimum) 95-ti oktanový bezolovnatý benzín

spojka lamelová v olejové lázni

typ převodu řetěz

pohotovostní hmotnost (kg) 125

užitečná hmotnost (kg) 150

objem palivové nádrže (l) 14

Spotřeba (l) 2,1-2,6

ráfek (přední/zadní) hliníkový jednodílný

pneumatika – rozměry:

přední 110/70-17

zadní 130/70-17


brzdy:

přední kotoučová 2x

zadní kotoučová

zapalovací svíčka NGK D 8EA

přední světlo 12V 35W/35W

blinkr 12V 10W

zadní světlo/brzdové světlo 12V 5W/21W

přístrojové světlo 12V 5W

baterie 12V 7 AH

pojistka 20A

houkačka 12V 100 dB



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...