Rozhovor s majitelem původní generace Sendy 50
vydáno 19. 12. 2008, text Hawk, foto Pavel - Úvaly
V rozhovoru jsme se zeptali majitele původní generace motocyklu Derbi Senda - Pavla z Úval - na to, proč právě Senda a co ho přivedlo ke koupi padesátky.
Rozhovor s majitelem původní generace Sendy: Pavel - Úvaly
Ahoj Pavle, jako první se nabízí otázka, co tě vedlo ke koupi padesátky v 15 letech, resp. nevyplatilo by se ti rok počkat na dvácu?
Šel jsem do ní kvůli bydlišti. Mám to celkem daleko do školy a každodenní dojíždění hromadnou dopravou není nic moc. Navíc každej kluk chce mít co nejdřív moto a stejně jsem na tom byl i já!
Jak vnímáš koupi padesátky s odstupem času, myslíš, že to má smysl, vzhledem k legislativě?
Podle věku. Teď ti řeknu, že ne. Ale pokud bych se vrátil do 15 let věku, koupil bych ji znova! Jsou to zkušenosti a hlavně do jistý míry svoboda, kterou ti i takhle malá motorka nabízí.
Je ti teď 18. Myslíš, že ti bude ježdění na dváce, které si přeskočil, chybět?
Stoprocentně ne. Malá otevřená Senda je poměrně nadupaná. Ten motor je živej a se sedmdesátkovým kitem, kterej na ní nyní mam, je to dobrý.
Co tě vedlo k montáži kitu 70 cm3?
Rozhodně to byla rychlost. Navíc originální kit za 5 tisíc kaček byl rozhodně lepší volba než oprava zadřené padesátky za deset tisíc.
V manuálu k motorce jsi měl uvedeno, že má automatický sytič. Jak ti odůvodnili v prodejně chybný údaj v manuálu?
Mechanik mi při první návštěvě servisu od koupi (cca 500 km) oznámil, že jezdím celou dobu na sytič. Já se ohradil, že v manuálu je uvedeno, že sytič má motorka automatický. Na to se mi dostalo odpovědi, že ten manuál není přímo na tuhle motorku, ale že je univerzální. Z dalších libůstek v něm byly například uvedené USD vidlice, které moje Senda ještě rozhodně nemá.
A jak hodnotíš Sendu celkově?
Po prvních problémech s motorem a špatně provedeným nikasilem z výroby již nebyly problémy a Senda mi jako první motorka rozhodně vyhovuje. Design je super a nové EVO je zase o něco dál, nehledě na to, že ten vzhled je prostě neskutečnej!
Děkuji za rozhovor a přeji mnoho šťastných kilometrů.
Další iČMN články
-
ČMN 2008: Nejmenší z rodu
Je to sranda, jak se mění měřítka. Devítistovka VN ke Kawě patří jako máslo k chlebu, akorát že kdysi to byl "děsně velkej čopr", tenkrát ještě s označením 750, resp. 800, a teď je to nejmenší zástupce téhle kategorie od "zelených" a mohou na něm jezdit už osmnáctiletí - poměr výkon/váha je pod zákonnou hranicí 0,16 kW/kg. Jenomže pokud vám a priori nedrásá ego, že jezdíte na nejmenším čopru od Kawy, tak věřte tomu, že se povozíte královsky...
-
ČMN 2008: 2 x Fun
Není to tak dávno, co se v motocyklových katalozích začala objevovat kategorie "funbike". Do té se začaly řadit většinou lehké jednoválcové motocykly s objemem kolem šesti set kubíků a konstrukcí vycházející z endur. Ve stejné kapitole je možné najít i následující dva motocykly - bavorského scramblera G 650 Xcountry a italskou sportovkyni Pegaso 650 Factory...
-
ČMN 2007: Spaghetti Western
Americký filmový žánr zobrazující Divoký západ a po celém světě známý jako western byl pro řadu Evropanů těžkopádný a jejich mysli nepochopitelný. Není proto divu, že "rozverní" Italové přišli se svou verzí, jak takovou tématiku vyjádřit, a vznikl spaghetti western. Pro tyto filmy jsou charakteristické znaky jako přímočarost, minimalistický děj nebo nízký rozpočet. Nevím, jak na ostatní, ale na mě italská novinka Moto Guzzi Bellagio působí jako takový "špagetyvestern" na dvou kolech...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...
-
Motorbike 1-2/2025
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a
pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yama...
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
Plánujete v příštím roce výměnu své motorky, skútru nebo
čtyřkolky? Případně se teprve chystáte vstoupit do jedné stopy a nevíte, jaký
model by byl pro vás tím nejlepším? Anebo se vám prostě jen tyto stroje líbí a
chcete vědět, co je v jejich světě nového? Pokud odpovíte alespoň na jednu z
těchto otázek ano, pak by se vám mohl hodit Motorbike Katalog motocyklů, skútrů
a čtyřkolek, který letos vydá...