Rozhovor s majitelem původní generace Sendy 50
vydáno 19. 12. 2008, text Hawk, foto Pavel - Úvaly
V rozhovoru jsme se zeptali majitele původní generace motocyklu Derbi Senda - Pavla z Úval - na to, proč právě Senda a co ho přivedlo ke koupi padesátky.
Rozhovor s majitelem původní generace Sendy: Pavel - Úvaly
Ahoj Pavle, jako první se nabízí otázka, co tě vedlo ke koupi padesátky v 15 letech, resp. nevyplatilo by se ti rok počkat na dvácu?
Šel jsem do ní kvůli bydlišti. Mám to celkem daleko do školy a každodenní dojíždění hromadnou dopravou není nic moc. Navíc každej kluk chce mít co nejdřív moto a stejně jsem na tom byl i já!
Jak vnímáš koupi padesátky s odstupem času, myslíš, že to má smysl, vzhledem k legislativě?
Podle věku. Teď ti řeknu, že ne. Ale pokud bych se vrátil do 15 let věku, koupil bych ji znova! Jsou to zkušenosti a hlavně do jistý míry svoboda, kterou ti i takhle malá motorka nabízí.
Je ti teď 18. Myslíš, že ti bude ježdění na dváce, které si přeskočil, chybět?
Stoprocentně ne. Malá otevřená Senda je poměrně nadupaná. Ten motor je živej a se sedmdesátkovým kitem, kterej na ní nyní mam, je to dobrý.
Co tě vedlo k montáži kitu 70 cm3?
Rozhodně to byla rychlost. Navíc originální kit za 5 tisíc kaček byl rozhodně lepší volba než oprava zadřené padesátky za deset tisíc.
V manuálu k motorce jsi měl uvedeno, že má automatický sytič. Jak ti odůvodnili v prodejně chybný údaj v manuálu?
Mechanik mi při první návštěvě servisu od koupi (cca 500 km) oznámil, že jezdím celou dobu na sytič. Já se ohradil, že v manuálu je uvedeno, že sytič má motorka automatický. Na to se mi dostalo odpovědi, že ten manuál není přímo na tuhle motorku, ale že je univerzální. Z dalších libůstek v něm byly například uvedené USD vidlice, které moje Senda ještě rozhodně nemá.
A jak hodnotíš Sendu celkově?
Po prvních problémech s motorem a špatně provedeným nikasilem z výroby již nebyly problémy a Senda mi jako první motorka rozhodně vyhovuje. Design je super a nové EVO je zase o něco dál, nehledě na to, že ten vzhled je prostě neskutečnej!
Děkuji za rozhovor a přeji mnoho šťastných kilometrů.
Další iČMN články
-
ČMN 2008: Nejmenší z rodu
Je to sranda, jak se mění měřítka. Devítistovka VN ke Kawě patří jako máslo k chlebu, akorát že kdysi to byl "děsně velkej čopr", tenkrát ještě s označením 750, resp. 800, a teď je to nejmenší zástupce téhle kategorie od "zelených" a mohou na něm jezdit už osmnáctiletí - poměr výkon/váha je pod zákonnou hranicí 0,16 kW/kg. Jenomže pokud vám a priori nedrásá ego, že jezdíte na nejmenším čopru od Kawy, tak věřte tomu, že se povozíte královsky...
-
ČMN 2008: 2 x Fun
Není to tak dávno, co se v motocyklových katalozích začala objevovat kategorie "funbike". Do té se začaly řadit většinou lehké jednoválcové motocykly s objemem kolem šesti set kubíků a konstrukcí vycházející z endur. Ve stejné kapitole je možné najít i následující dva motocykly - bavorského scramblera G 650 Xcountry a italskou sportovkyni Pegaso 650 Factory...
-
ČMN 2007: Spaghetti Western
Americký filmový žánr zobrazující Divoký západ a po celém světě známý jako western byl pro řadu Evropanů těžkopádný a jejich mysli nepochopitelný. Není proto divu, že "rozverní" Italové přišli se svou verzí, jak takovou tématiku vyjádřit, a vznikl spaghetti western. Pro tyto filmy jsou charakteristické znaky jako přímočarost, minimalistický děj nebo nízký rozpočet. Nevím, jak na ostatní, ale na mě italská novinka Moto Guzzi Bellagio působí jako takový "špagetyvestern" na dvou kolech...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...