Proměna lehkého endura na sněžný skútr

vydáno 5. 1. 2008, text -rk-

Zní to jako z pohádek – asi jako když Arabela otočí prstýnkem, pan Tau si poklepá na buřinku a nebo Saxána přečte něco z moudré knihy. Ale světe div se, zázrak je tady. Proměna motorky ve sněžný skútr a zpět je možná díky speciální nástavbě firmy 2Moto Inc. Společnost se zabýval...

Zní to jako z pohádek – asi jako když Arabela otočí prstýnkem, pan Tau si poklepá na buřinku a nebo Saxána přečte něco z moudré knihy. Ale světe div se, zázrak je tady. Proměna motorky ve sněžný skútr a zpět je možná díky speciální nástavbě firmy 2Moto Inc.

Společnost se zabývala vývojem sněžné skútromotorky celých 10 let. Bylo nutno vzít v potaz nízkou váhu přídavného zařízení, váhu motorky samotné, snadnost montáže a kvantum dalších požadavků, které povedou ke kýženému výsledku. Výsledkem byla celá řada prototypů, které se přizpůsobovaly různorodosti sněhových podmínek, i kvalitnímu výkonu na silnici.

Úspěch se dostavil ve formě motocyklu Rogue 650 – postaven na bázi Husabergu 650, motocykl se promění ve sněžný skútr v průběhu 2 hodin, a jak poznamenává výrobce, náročnost přestavby je stejná, jako když vám žena nařídí přivézt novou skříň z Ikey a postavit ji do rohu hned vedle vaší manželské (či nemanželské) postele.

Celá sněžná jednotka má geniální hmotnost blížící se 20 kg, vepředu je místo kola namontována široká lyže, místo zadního kola motor pohání gumový pás, který zajišťuje vlastní pohyb vpřed. Výrobek firmy nelze srovnávat s běžnými sněžnými skútry. Jeho výhoda spočívá v jednoduchosti, univerzálnosti použití, lehkosti z jízdy na sněhu i v klasickém terénu či na silnici.

Výrobce standardně montuje svůj sněžný pás na motocykly typu KTM 505, Husaberg 650, Yamaha 450 apod.. Cena výrobku je také příznivá a tak se zdá, že nic nebrání vyzkoušet tento koncept i na jiné typy motocyklů.

Víceprezident společnosti 2Moto Inc. a ředitel marketingu a prodeje v jedné osobě pan Brett Blaser se vyjádřil k vývoji sněžného přípravku těmito slovy:

“Záměrem celého konstrukčního týmu bylo navrhnout a vyvinout enduro motorku, která funguje na sněhu ještě lépe než na klasické šotolině nebo v terénu. A toho se nám podařilo dosáhnout!”

Motocykl Rogue má klasický čtyřdobý čtyřválec, 650 cm3, OHC motor. Konstrukčně se jedná o přepracovaný Husaberg 650 – vzduchový filtr je již zabudován v rámu, takže nový majitel s ním při přestavbě již nemusí manipulovat.

Firma své výrobky začala prodávat v březnu 2007, a do konce roku vyprodala všechny, které byly vyrobeny. Pro tuto sezonu si společnost dala za cíl vyrobit 400 - 500 kusů těchto unikátních sněžných skútromotocyklů, v příštím roce by se měla výroba rozšířit na několik tisíc jednotek.

Zde je možno shlédnout neobyčejně lehké a obratné zvládání zasněžených kopců motocyklem Rogue 650:


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...