Pára versus benzín

vydáno 9. 1. 2007

Za první motocykl světa je všeobecně považován dřevěný „Einspur“ z roku 1885, dílo Gottlieba Daimlera (1834-1900). Daimler, spíše než sestrojit motocykl v pravém slova smyslu, chtěl zřejmě hlavně vyzkoušet svůj půlkoňový benzínový motor a postavil proto dřevěné šasi s postranními kolečky, sedlem a ř...

Za první motocykl světa je všeobecně považován dřevěný „Einspur“ z roku 1885, dílo Gottlieba Daimlera (1834-1900). Daimler, spíše než sestrojit motocykl v pravém slova smyslu, chtěl zřejmě hlavně vyzkoušet svůj půlkoňový benzínový motor a postavil proto dřevěné šasi s postranními kolečky, sedlem a řídítky, které připomínalo dnešní stroje. O dobrých dvacet let dříve však již jezdily jednostopé parní „motocykly“, které postranní kolečka neměly. Co je tedy onou skutečně první motorkou světa?

text: Honza Křemeček, foto: RZ



Přečtěte si také

Kostipal aneb Obživlý sen Pavla Barnasíka  9. 1. 2007  

Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...