Pára versus benzín

vydáno 9. 1. 2007

Za první motocykl světa je všeobecně považován dřevěný „Einspur“ z roku 1885, dílo Gottlieba Daimlera (1834-1900). Daimler, spíše než sestrojit motocykl v pravém slova smyslu, chtěl zřejmě hlavně vyzkoušet svůj půlkoňový benzínový motor a postavil proto dřevěné šasi s postranními kolečky, sedlem a ř...

Za první motocykl světa je všeobecně považován dřevěný „Einspur“ z roku 1885, dílo Gottlieba Daimlera (1834-1900). Daimler, spíše než sestrojit motocykl v pravém slova smyslu, chtěl zřejmě hlavně vyzkoušet svůj půlkoňový benzínový motor a postavil proto dřevěné šasi s postranními kolečky, sedlem a řídítky, které připomínalo dnešní stroje. O dobrých dvacet let dříve však již jezdily jednostopé parní „motocykly“, které postranní kolečka neměly. Co je tedy onou skutečně první motorkou světa?

text: Honza Křemeček, foto: RZ



Přečtěte si také

Kostipal aneb Obživlý sen Pavla Barnasíka  9. 1. 2007  

Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před 15 minutami
PSí Hubík otevřel novou prodejnu v Praze Uhříněvsi
MotoRoute
před 8 dny v 15:54
MotoRoute Magazin 2/2025 od 9. dubna v prodeji
MotoLife
16. dubna
Fotogalerie ze zahájení motorkářské sezóny
Všechny příspěvky ...