Ulítávali jsme na Rakušankách

vydáno 9. 3. 2007, text Kuba

KTM se do toho posledních pár let pěkně opírá. Udělalo si novou image, vymyslelo svůj vlastní nezaměnitelný design a začalo chrlit motorky do celého světa. KTM je stále víc svá, odlišná, akční, nezaměnitelná. To platí i pro nové 690 SM a inovovaného 990 Super Dukea, jejichž testování jsem se účas...

KTM se do toho posledních pár let pěkně opírá. Udělalo si novou image, vymyslelo svůj vlastní nezaměnitelný design a začalo chrlit motorky do celého světa. KTM je stále víc svá, odlišná, akční, nezaměnitelná. To platí i pro nové 690 SM a inovovaného 990 Super Dukea, jejichž testování jsem se účastnil a které se tentokrát odehrávalo ve „španělské vesnici“ Montbrió del Camp ležící nedaleko Tarragony (necelých 150 km pod Barcelonou)

690 Supermoto

V horách, na úzkých silničkách s asfaltem, černým, rovným a neskutečně přilnavým, jsem začal zjišťovat o čem SM je. Motoru udávají 65 koní a 65 Nm, což s docela lehkou mašinou hýbe opravdu hodně svižně. Maximálka šplhá na stodevadesát, převodovka perfektně navazuje, překrývá, vstřikování by možná mohlo být nepatrně jemnější. Na úrovni jsou jízdní vlastnosti, rám a podvozek. Příhraďák se nehne, ani když jsem se ho snažil po rovině podplatit rozkýváním řídítky, řízení je citlivé tak akorát a stroj se chová vesměs hodně neutrálně. Ze sedla bolela trochu kostrč. Při dost svižné jízdě ochabovala přední brzda trochu víc, než bychom si představovali. Páčka chtěla celkově větší tlak. Ale pravda je, že jsme motorkám opravdu dávali nebetyčný kouř, v Čechách by se na celou situaci člověk díval malinko jinýma očima. Neotravují ani vibrace, které jsou opravdu na velmi přijatelné úrovni, staré LC4 jsou proti tomu vrtačka s příklepem. Zpracování je příkladné, čisté.

990 Super Duke

Super Duke umí všechno, co má umět, skvěle. První Super Duke byl fajn, ale měl trochu nejisté zatáčení a taky děsně žral. Nová geometrie staví Dukea do úplně jiného světla. V zatáčkách s ním můžete dělat, co chcete. Dáte plyn v náklonu, cítíte lehký drift, ale motorka furt jede lehce tam, kam chcete vy. Když to někde s plynem a rychlostí přeženete a musíte brzdit v náklonu, zase se nic neděje. Nechá si líbit hrozně moc. Rám je jako beton, řídítka nekmitají, ani když se o to vyloženě snažíte, motor dává síly hrozně moc, motorka buď hrabe, nebo se spíš staví na záda. Něco z toho ale dělá pořád. Dvojité radiální Brembo brzdí hodně, ale páčka vyžaduje opět malinko větší tlak. Pérování je nastavené akorát. Motorka je tuhá, stabilní, ovladatelná, brzdí, motor dává neskutečnou sílu a ten zvuk nemá žádný jiný dvouválec. Tady ze sedla zadek nebolí, nikde nic nepřekáží, s Dukem jste jedno tělo. Momentálně asi není street dvouválec, který by dosahoval podobných kvalit. Možná má někdo lepší motor, nebo brzdy, nebo něco jiného, ale jako celek je 990 Super Duke nyní asi nepřekonatelný.



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...