Nová VFR1200F
vydáno 14. 10. 2009, text Honzis, foto Honda
Honda představila svoji nejočekávanější novinku pro rok 2010, reinkarnované VFR.
Legendární VFR, tedy cestovně sportovní motorka s motorem V4, se vrací. Tedy, ono od svého vzniku v roce 1986 nikdy neodešlo, ale jeho poslední generace, která je na trhu s maličkými změnami již od roku 2002, už byla přeci jen trochu fousatá. Pořád skvělý stroj, ideální kompromis mezi cesťákem a sporťákem, ale s diskutabilním systémem VTEC v motoru a na dnešní poměry přeci jen už nižším výkonem motoru.



Nové VFR totálně všechno mění. Motor nešel cestou mírného zvýšení objemu, ale prásk, rovnou je tam 1237 kubíků. Jednovačkové hlavy, přesazené ojniční čepy, elektronický plyn a buď normální šestikvalt s antihoppingem, nebo revoluční dvouspojkový poloautomat DCT. Hodnoty výkonu a krouťáku jsou takové, jaké si u rychlého cesťáku modelového ročníku 2010 představujete: 172 koní a 129 Newtonmetrů. Konfigurace V4 zajišťuje, že 90 % točivého momentu je k dispozici už od 4000 otáček. Zvýšení hmotnosti o 20 kilo (nyní 267 kg) oproti výrazně slabší osmistovce vzhledem k nárůstu hodnot u motoru klidně překousnete, navíc je tady místo řetězu kardan, takže hmotnost budiž odpuštěna.

Další informace o novém VFR1200F se dočtete v ČMN č. 41, které vycházejí ve čtvrtek 15. října.


























