Megelli 125 M - podruhé + VIDEO
vydáno 14. 5. 2008, text Hawk
Opět vám přinášíme několik bonusů k testu, který naleznete v ČMN 20. Přepis poznámek z testovacího bloku, video a několik dalších zajímavostí. Enjoy IT!
S touhle Megellkou jsme si užili moc a moc. Maximálka 100 km/h nevadila ani při delších cestách. Bohužel se celková rychlost hodně odvíjela od povětrnostních podmínek. Z toho i vyplývá, že na zátahu motoru bude znát každé kilo, které vezete navíc. Ovladatelnost a jízdní vlastnosti - to je však to, čím anglické eMko dominuje a bez debat jej stavíme jako přímou konkurenci české Blaty. Perfektní a originální zpracování dílů je oběma motorkám velmi osobní. Pokud mluvíme o Megelli, tak zde vše perfektně koresponduje a vypadá. Od mnohokrát zmiňované kyvné vidlice a rámu, přes podsedlovku, sedlo až po takové detaily, jako jsou objímky řídítek nebo kontrolky palubky. Prostě je vidět, že motorka není výplodem víkendového nápadu, ale usilovného vývoje.



Při jezdění na okruhu v Pardubicích jsme se s Megellkou hodně vyřádili a do budoucna chystáme postavit vedle sebe tento stroj společně s motardem od Blaty. Datum testu závisí na době uvedení motorky na trh. Tak držte palce, ať to vyjde! Ještě ale k papírovému srovnání. Megelli je oproti Blatě o 15 tisíc levnější a pokud jsme na podzim byli neskutečně unešeni z podvozku blanenského motardu, tak obdobně nás oslovil i ten, který navrhli Angličané, není-li lepší. Blata však bude dominovat v agregátu. Její šestikvalt se 14,5 koňmi oproti 11 ořům Megelli s pěti zářezy v převodovce bude mít nejspíš jasně navrch. Kde Megelli ještě trochu ztrácí, je lakování a ochrana proti korozi. Některé díly mají tendenci chytat na povrchu rez a například i lakování podpůrné kolíbky se barvilo trochu do oranžové.



A přidáme ještě nekorigované poznámky opsané z testovacího zápisníku:
(tyhle zápisky píšeme bezprostředně při testování. Něco nás trkne, postavíme motorku na stojan, vyndáme desky a píšeme :-) )

- - po prvních 100 kilometrech / první dojmy
- tvrdší, ale přesná převodovka
- slabší ochrana proti korozi
- dostatečně malá nádrž



- hodně dobrej podvozek
- skvělá palubka a viditelnost kontrolek
- vibrující krytka zámku nádrže
- - po 600 km a více (po testování na okruhu)

- perfektní gumy
- horší sesazení dílů svodu
- netočí přes 9 tisíc
- perfektní zvuk se střílením do svodu
- naprd přístup ke svíčce



- perfektní zpracování a vzhled
- horší studené starty
- netěsněný řetěz (pozn. - menší odpor na řetězu, což motka určitě potřebuje)
- kit na 140 nebo 160 cm3 určitě potřebuje

- v lehkým terénu nice
- ztrácí do kopců
- střetávající se haltry v kolech při maximálce nepatrně škubou s motorkou
- blastery v sérii jsou skvělý



V poznámkách jsem zmínil řetěz. Konstruktéři se zde správně rozhodli pro netěsněný, který má menší odpor a tudíž šetří při přenosu výkonu na zadní kolo hodně "wattíků". Jedná se o řetěz, který již něco vydrží a ne žádný nouzový, jak občas na nových levnějších motocyklech této třídy vídáme. Pokud chcete z téhle motorky dostat maximum, musíte motorce usnadnit práci - čistit a mazat. Mluvím nejen o řetězu, ale i o aspektech jako osy kol, přechody mezi gufery a podobně. Nejlépe vždy mazivem, které má co nejmenší "lepivé účinky", abyste naopak motorce ještě nepřitížili. Taková maziva však vyžadují častou a opakovanou péči. Je tedy na každém, jak k tomuto problému přistoupí. Motorka vám to v obou případech vrátí - jakou formou, je však na vás! Toto platí u všech malorážek, kde honíme každý koník.

V celkovém hodnocení každopádně M od Megelli dostává 8 z 10 bodů a jsme z něj hodně nadšení! Také o něm od nás ještě určitě uslyšite!



Technická data Megelli 125 M:
motor: čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec
objem: 124,1cm3
vrtání x zdvih: 56,5x49,5 mm

výkon: 11 koní při 8500 ot./min
točivý moment: 9 Nm při 7500 ot./min
kompresní poměr: 10:1
plnění motoru: karburátor - Mikuni



startér: elektrický
převodovka: 5ti stupňová
brzdy:
vpředu – dvoupístkoví brzdič - kotouč
vzadu – jednopístkoví brzdič - kotouč

rozvor: 1400mm
pneumatiky:
vpředu 100/70-17
vzadu 130/70-17
výška sedla: 860mm
hmotnost: 110kg (suchá)



cena: 74 990 Kč