Megelli 125 M - podruhé + VIDEO

vydáno 14. 5. 2008, text Hawk

Opět vám přinášíme několik bonusů k testu, který naleznete v ČMN 20. Přepis poznámek z testovacího bloku, video a několik dalších zajímavostí. Enjoy IT!

S touhle Megellkou jsme si užili moc a moc. Maximálka 100 km/h nevadila ani při delších cestách. Bohužel se celková rychlost hodně odvíjela od povětrnostních podmínek. Z toho i vyplývá, že na zátahu motoru bude znát každé kilo, které vezete navíc. Ovladatelnost a jízdní vlastnosti - to je však to, čím anglické eMko dominuje a bez debat jej stavíme jako přímou konkurenci české Blaty. Perfektní a originální zpracování dílů je oběma motorkám velmi osobní. Pokud mluvíme o Megelli, tak zde vše perfektně koresponduje a vypadá. Od mnohokrát zmiňované kyvné vidlice a rámu, přes podsedlovku, sedlo až po takové detaily, jako jsou objímky řídítek nebo kontrolky palubky. Prostě je vidět, že motorka není výplodem víkendového nápadu, ale usilovného vývoje.



Při jezdění na okruhu v Pardubicích jsme se s Megellkou hodně vyřádili a do budoucna chystáme postavit vedle sebe tento stroj společně s motardem od Blaty. Datum testu závisí na době uvedení motorky na trh. Tak držte palce, ať to vyjde! Ještě ale k papírovému srovnání. Megelli je oproti Blatě o 15 tisíc levnější a pokud jsme na podzim byli neskutečně unešeni z podvozku blanenského motardu, tak obdobně nás oslovil i ten, který navrhli Angličané, není-li lepší. Blata však bude dominovat v agregátu. Její šestikvalt se 14,5 koňmi oproti 11 ořům Megelli s pěti zářezy v převodovce bude mít nejspíš jasně navrch. Kde Megelli ještě trochu ztrácí, je lakování a ochrana proti korozi. Některé díly mají tendenci chytat na povrchu rez a například i lakování podpůrné kolíbky se barvilo trochu do oranžové.


A přidáme ještě nekorigované poznámky opsané z testovacího zápisníku:
(tyhle zápisky píšeme bezprostředně při testování. Něco nás trkne, postavíme motorku na stojan, vyndáme desky a píšeme :-) )

- -  po prvních 100 kilometrech / první dojmy

- tvrdší, ale přesná převodovka

- slabší ochrana proti korozi

- dostatečně malá nádrž

- hodně dobrej podvozek

- skvělá palubka a viditelnost kontrolek

- vibrující krytka zámku nádrže

- -  po 600 km a více (po testování na okruhu)

- perfektní gumy

- horší sesazení dílů svodu

- netočí přes 9 tisíc

- perfektní zvuk se střílením do svodu

- naprd přístup ke svíčce

- perfektní zpracování a vzhled

- horší studené starty

- netěsněný řetěz (pozn. - menší odpor na řetězu, což motka určitě potřebuje)

- kit na 140 nebo 160 cm3 určitě potřebuje

- v lehkým terénu nice

- ztrácí do kopců

- střetávající se haltry v kolech při maximálce nepatrně škubou s motorkou

- blastery v sérii jsou skvělý


V poznámkách jsem zmínil řetěz. Konstruktéři se zde správně rozhodli pro netěsněný, který má menší odpor a tudíž šetří při přenosu výkonu na zadní kolo hodně "wattíků". Jedná se o řetěz, který již něco vydrží a ne žádný nouzový, jak občas na nových levnějších motocyklech této třídy vídáme. Pokud chcete z téhle motorky dostat maximum, musíte motorce usnadnit práci - čistit a mazat. Mluvím nejen o řetězu, ale i o aspektech jako osy kol, přechody mezi gufery a podobně. Nejlépe vždy mazivem, které má co nejmenší "lepivé účinky", abyste naopak motorce ještě nepřitížili. Taková maziva však vyžadují častou a opakovanou péči. Je tedy na každém, jak k tomuto problému přistoupí. Motorka vám to v obou případech vrátí - jakou formou, je však na vás! Toto platí u všech malorážek, kde honíme každý koník.


V celkovém hodnocení každopádně M od Megelli dostává 8 z 10 bodů a jsme z něj hodně nadšení! Také o něm od nás ještě určitě uslyšite!


Technická data Megelli 125 M:


motor: čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec

objem: 124,1cm3

vrtání x zdvih: 56,5x49,5 mm

výkon: 11 koní při 8500 ot./min

točivý moment: 9 Nm při 7500 ot./min

kompresní poměr: 10:1

plnění motoru: karburátor - Mikuni

startér: elektrický

převodovka: 5ti stupňová

brzdy:

vpředu – dvoupístkoví brzdič - kotouč

vzadu – jednopístkoví brzdič - kotouč

rozvor: 1400mm

pneumatiky:

vpředu 100/70-17

vzadu 130/70-17

výška sedla: 860mm

hmotnost: 110kg (suchá)

cena: 74 990 Kč



Diskuze k článku

MiraSSik 11. 12. 2009
Pěkný popis Motorky chválim!!!!!Přemýšlím jestli si jí mám koupit porad´te...?...a jde navýšit výkon?

Přečtěte si také

Když se řekne - Megelli  12. 5. 2008  

Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...