Jak se vyrábějí Triumphy

vydáno 9. 1. 2008, text LZ, foto RZ

Tak, vážení, dnes vám ukážeme video, jak se v anglickém Hinckley vyrábějí Triumphy, konkrétně vydařená veleúspěšná 675 Daytona. Tak vydařená, že už podruhé za sebou (!) vyhrála titul 'Masterbike 2007 v kategorii Supersport (600 cm3). Masterbike je každoroční nejprestižnější sv...

Tak, vážení, dnes vám ukážeme video, jak se v anglickém Hinckley vyrábějí Triumphy, konkrétně vydařená veleúspěšná 675 Daytona. Tak vydařená, že už podruhé za sebou (!) vyhrála titul 'Masterbike 2007 v kategorii Supersport (600 cm3). Masterbike je každoroční nejprestižnější světový megatest všech supersportů o nejlepší motorku roku. Na tento test jsou pozvaní ti nejlepší a nejrychlejší světoví novináři a také závodníci, poslední a předposlední ročník se konal ve španělském Jerezu. A ještě něco musíme na Daytonu napráskat: v tomto posledním Masterbike testu dostala Daytona 79 bodů. A víte, kolik bodů měla první poražená, Honda CBR 600 RR? 39! Tomu teda říkáme rozdíl!

Triumphy se vyráběly původně v anglickém hrabství Coventry, (kde se dodnes vyrábí Jaguary), ale po rozpadu původního Triumphu v osmdesátých letech, kdy jméno a práva na výrobu koupil v roce 1983 za 55 000 L (přes 3 000 000 tehdejších Kčs) John Bloor, se výroba přestěhovala do Hinckley v hrabství Leicestershire. Zajímavé je, že John Bloor byl původně štukatér a omítkář! A asi šikovný, protože časem se stal stavebním podnikatelem a developerem, který mimochodem neměl vůbec žádný zájem o motorky. Ale už nějakou dobu se v něm vězela touha něco, cokoliv, vyrábět. A tak s začal zajímat o továrnu Triumph, na které ho lákalo slavné jméno a bohatá historie této anglické značky. Jedna z prvních cest Bloora a jeho nového týmu vedla do konkurenčních japonských továren, kde se speciálně zajímal o organizaci výroby a novou generaci počítačem řízených výrobních center, protože přesně tohle chtěl ve své nové továrně v Hinckley zavést také. V roce 1985 zakoupil první výrobní zařízení a v roce 1987 byl vyroben první motor. Celkem investoval Bloor do své továrny do roku 2000 asi 100 000 000 liber, což je v přepočtu tehdejších 5 736 690 086 korun , prostě skoro šest miliard. Docela dobrý na štukatéra, ne? Bloora a všech cca 300 zaměstnanců Triumphu nezlomil ani požár, který zničil většinu továrny v únoru 2002, kdy se v Hinckley připravovali na oslavy stého výročí výroby motocyklů značky Triumph. Už v září toho roku se výrobní pásy rozjely znovu!


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před 8 dny v 15:54
MotoRoute Magazin 2/2025 od 9. dubna v prodeji
MotoLife
16. dubna
Fotogalerie ze zahájení motorkářské sezóny
MotoLife
11. dubna
Nehodovost motorek roste. Začátek sezony je rizikový
Všechny příspěvky ...