Inovace u RXV 4.4 a 5.5 od Aprilie
vydáno 17. 9. 2008, text Hawk
Nejen fofografie, ale i výčet toho, s čím vyjedou nové dvouválcové italky do terénu v sezoně 2009.
A co že si pro nás nové RXV připravilo?
Bezpochyby novou kyvnou vidlici, která by měla být samozřejmě lehčí a pevnější. Kompaktnější a lehčí je také zadní plovoucí brzdič, svírající vykousaný kotouč o průměru 240 mm. Nová je také koncovka výfuku, která je nyní homologovaná pro normu FIM 2009. Nová palivová soustava by měla zajistit společně s krokovým motorem ovládajícím škrticí klapky lepší startování za každých podmínek a postarala se také o snížení produktivity splodin. Agregát je plněn vstřikováním a nabízí přepínání dvou výkonostních režimů. Zajímavé je, že Aprilie se stále drží osvědčeného lanového mechanizmu spojky, kdežto konkurence ve většině případů používá vypínání spojky hydraulické. Jednodušší a lehčí je dále podsedlový rám, který byl zkonstruován tak, aby posaz na motocyklu byl pohodlnější a univerzálnější pro různé postavy pilotů. Ve výsledku to znamená snížení sedla o 5 mm. Váha celého motocyklu klesla o 2 kilogramy.



Další fotografie naleznete v pravém sloupci dole >>


