Husaberg 2010

vydáno 13. 7. 2009, text Hawk, foto Husaberg

Když v roce 2008 představili konstruktéři Husabergu nové modely FE 450 a FE 570, bylo ve Švédsku (Rakousku) jasné, že pokud se nová koncepce endura s novým motorem osvědčí, nezůstanou tyto modely jediné v produktové nabídce a modro-žlutá rodina se bude dále rozrůstat.

Husaberg je 100% odlišný, jak se hovoří v jeho sloganu a jezdci užívající modely 09 to potvrzují. Posunutí klikovky nad převodovku má obrovský vliv na jízdní vlastnosti a nese s sebou i další výhody, ze kterých nyní Husaberg těží i v nových modelech pro rok 2010, které ovšem stále postrádají kickstart, stejně jako v předchozím roce.

model FE 390
model FX 450


FE 390

Husaberg se vrací k výrobě čtyřstovky. Doplnění nabídky o tento model vzniklo logicky jako krok k zahnání poptávky po lehce ovladatelné motorce, která se hodí na celodenní ježdění po lese nebo na trati. Čtyřipade taková není a lehce vás utahá. S FE 390 byste si měli hrát a vše by pro pilota mělo být mnohem lehčí. Technicky se FE 390 liší pouze v objemu. Husaberg se vyjádřil i k variantě dvěstěpadesátky, která pro ně není dostatečně zajímavá. „390 má díky koncepci motoru ovladatelnost právě dvěstěpadesátky a navíc by technicky tento objem nevyhovoval konstrukci nového agregátu, který Husaberg používá,“ řekl vedoucí vývoje motoru Michael Viertlmayr. Je tu tedy motorka na několikahodinové závody, kterou chce Husaberg vyjít vstříc jezdcům s méně zkušenostmi a i jim zpřístupnit techniku se jmenovkou Husaberg.

model FS 570


FX 450

Crosscountry. To je slovo, které se skloňuje ve všech pádech v souvislosti se vznikem nehomologované verze čtyřistapadesátky. Ta je závdavkem velké oblíbenosti závodů crosscountry v USA a stále rostoucí oblíbenosti těchto závodů i v Evropě. FX 450 si vzala do parády i nějaké ty technické odlišnosti a tak na ní najdeme podvozek nastavený podmínkám, pro které byla stvořena. Přední vidlice jsou osazeny uzavřenými cartridgemi, řídítka od Renthalu jsou kónická a zadní kolo dostalo 19palcový průměr. FX 450 by se opět měla chlubit vynikajícím vedením a měla by být zajímavou alternativou pro hobby MX jezdce.


FS 570

Bylo otázkou času, kdy Husaberg oživí motardovou řadu FS, kterou pro rok 2009 zastupoval pouze SM kit na stávající endurové modely. Ten byl však pouze nekompletní variantou transformace bez přizpůsobení podvozku, pouze s jinými koly, kotoučem a brzdičem. Do roku 2010 vjíždí plnohodnotné supermoto s objemem 570 cm3, pro které v Husabergu připravili na míru šitou grafiku polepů, kterým dominuje bílá barva. Stejně jako FX 450, je i FS 570 osazena uzavřenými cartridgemi předních vidlic (plně nastavitelné) a především čtyřpístkovým brzdičem uchyceným v radiálním třmenu. Tento komplet pak svírá kotouč o průměru 320 mm, točící se na 17palcovém ráfku, který najdeme i na zadním kole. Husaberg se také poprvé rozhodl použít ráfky s výpletem pro bezdušové pneumatiky.



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...