Honda CBF 125 Stunner - představení

vydáno 11. 8. 2008, text Hawk

Pomalu se nám to blíží…jsme sice v největším shonu sezony, ale čas, kdy začnou jednotlivé značky představovat své novinky pro rok 2009, se kvapem blíží.

Pokud pořádně pohledáte na internetu, tak už nakliknete na mnoho potencionálních novinek. Některé skončí pouze na kreslícím prkně v propadlišti dějin, jiné jako prototypy, ale některé se již příští rok můžou dostat i na náš trh a takovým motocyklem je pravděpodobně i model Hondy – CBF 125 Stunner, již nabízený ve starší verzi v Asii.



Jak to vidí oko?

Motorka působí konzervativním dojmem obdobně jako CBR 125R, které by se stala ještě využitelnější sestrou. Palubní přístrojovka je vybavena dvěma budíky – první skýtá analogový tachometr poháněný mechanickým náhonem od předního kola. Z další výbavy víme pouze o tripmetru, který bude součástí tachometru. Osazení druhého budíku je tedy zatím neznámé. Polokapotáž dává jasně najevo upravenou kombinací designových prvků masky a bočních plastů z malého Varadera. Záď motocyklu působí ryze sportovně a to díky dělenému sedlu spolujezdce a pilota. Dojem sportovního cestovatele potom dotváří koncová svítilna. Celé to dohromady působí, jakoby se smíchalo malé Varadero s malým CBR a to nejen po straně vzhledu, ale i v technických datech.



S motorem do norem

Stunnera pohání vzduchem chlazený agregát o objemu 125 cm3 s vačkovým rozvodem OHC. Disponuje pětistupňovou převodovou skříní a v technických datech se hovoří o 11 koňských silách, což v situaci, kdy očekáváme odezvu ze strany Hondy na Yamahu YZF-R125 s legislativním výkonovým maximem 15 koní, je hodně odvážný krok – nepředbíhejme ale, protože nevíme, zda ten krok bude na náš kontinent.



Asie se chce lišit!

Stunner by měl být k dostání hned ve třech variantách, alespoň tedy pro Asii. Na evropském trhu budeme očekávat jedinou variantu odpovídající naším standardům. V Asii se jedná o verze s rozdílnou brzdnou soustavou a spouštěním motoru. 1. - startovací páka a bubnové brzdy (průměr 130 mm) 2. - kombinované startování (startér/nakopávačka) s bubnovými brzdami 3. - kombinované startování s přední kotoučovou brzdou (průměr 240 mm – dvoupístkový třmen) a zadní bubnovou. Oba ráfky jsou 17palcové – šestipaprskové a obuté do bezdušových pneumatik o rozměrech 80/100 vpředu a 100/90 vzadu, což jsou stejné šířky jako na CBR 125R, ale rozdílné výšky. CBR je obuta do rozměrů 80/90 a 100/80. Rozvor Stunneru 1271 mm je pak kratší o 23 mm než u CBR. Jinak je ale v otázce délky, šířky i výšky motocyklu Stunner rozměrnější.



Podvozek – nic důležitějšího

O odpružení naší novinky se stará na obou koncích motorky duální systém tlumičů. Vpředu dvojice nenastavitelných teleskopických vidlic a vzadu stereo systém dvou po boku vedených tlumičů s nastavitelným předpětím pružiny ve třech stupních. Zadní kyvná vidlice je potom obdélníkového profilu. Celý komplet váží suchých 129 kilogramů, což je velmi přívětivá hmotnost pro městský provoz. Pro ten byl také Stunner stavěn a potvrzuje to i 10litrová nádrž, při odhadované spotřebě pod 3 litry paliva na 100 kilometrů.



Odkud, kam a komu?

CBF 125 bude výplodem koncernu HMSI (Honda Motorcycle & Scooter India Pvt. Ltd. ) a i z toho vyplývá, že je konstruována pro asijský trh. Na druhou stranu se z katalogu Blízkého východu vymyká svým objemem. Pro tento trh je spíše typická kubatura 150 cm3, ve které se produkuje i CBR 150R. Jako argument zvolení nižší objemové třídy konstruktéři uvádějí, že i takto dosahuje Stunner hravě zrychlení 0-60 km/h za 5,2 vteřiny, což je prý plně dostačující. Je zajímavé, že v jiném „kraji“ se motocykly hodnotí dle zcela odlišných kritérií, než podle těch zaběhlých u nás. To, zda si Stunneru tedy užijeme i my v České republice, resp. Evropě, se dozvíme s blížícím se koncem sezóny.






I na okruh?

Na výstavě AutoExpo Honda představila podobu Stunnera i v racingové verzi. Ta skýtala USD vidlice, silnější okousaný kotouč s čtyřpístkovým brzdičem usazeným do radiálního třmenu vpředu. Dvoupístkový brzdič byl potom montován na zadní kotouč. Ten byl i s kolem usazen v profilované lehčí a pevnější kyvné vidlici odpružené centrálním tlumičem, který je připevněn na pravou stranu zmiňované kyvky. Přepracovaná je potom i podsedlová část, ze které je vyvedena koncovka výfuku napojená na přepracované svody. Jedná se sice o koncept, ale nesmírně zajímavý!



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...