Honda CBF 125 – neztratí se!
vydáno 29. 7. 2009, text Hawk, foto Vilém Ságner
Tahle malorážka se opravdu v žádné garáži neztratí! Koho při představení v loňském roce moc nezaujala, měl by přehodnotit své priority.
Již v polovině loňského roku jsme vám představili Hondu CBF 125 Stunner, která se v té době prodávala pouze na východě. Tenkrát jsme ještě netušili, že se tohoto modelu, pouze bez přídavku Stunner dočkáme i v Evropě.


Slaví úspěch
Honda CBF 125 se stala přímou sokyní doposud bezkonkurenční „užitkové“ malorážky Yamahy YBR 125. I Honda si chce ukrojit sousto z krajíce prodejních čísel této kategorie a s malým cébéefkem k tomu má hodně dobře nakročeno.

Malá silnička
CBF doplňuje model CBR 125 v produktové škále Hondy. Společně by měly tyto dva stroje pokrýt zájem zákazníků s řidičským oprávněním A1. A jaká tedy vlastně nová CBF je? Je především velice nízká se sportovně tvarovaným a děleným sedlem, které nabízí dostatečnou oporu na dlouhé cestování. CBF je vlastně takovým malým cestovatelem se sportovními rysy v této třídě a tím se liší právě od Yamahy YBR - polokapotáží.

Malý jednobuch
Maličký jednohrnek a objemu 125 cm3 není žádný točivý ďábel. Naopak parametr maximálního výkonu 8,3 kW při 8000 otáčkách hovoří jasně ve prospěch klidnějšího používání a praxe to potvrzuje. Malá Honda tahá hezky od spodu a vůbec není třeba ji točit do nesmyslných otáček, které se kvůli absenci otáčkoměru na palubní desce stejně nedozvíte. Stačí jenom pracovat se spojkou a řadit a řadit. Všude budete ve městě jako první, protože CBF reaguje na otočení plynové rukojeti svižně a v pilotovi zanechává silný pocit jistoty odezvy už od volnoběhu.
Téměř za hubičku
Slaboučká přední vidlice a zadní sada stereo tlumičů odvádí svou práci na jedničku. Není to sice bůhvíjaký super podvozek, na který navazují i slabší brzdy, ale na rychlosti kolem 90 km/h, kterých CBF dobrovolně maximálně dosahuje, je to akorát. Top-speed by mohl leckdo považovat za slabinu tohohle pracanta, ale když si vezmete, že celou dobu jezdíte za 2,5 litru, i když motorku držíte pod krkem, tak jí leccos odpustíte. Ručička palivoměru klesá opravdu hodně, ale hodně pomalu a to potěší nejen oko, ale především peněženku. Ta neutrpí ani při pořizování této oplastované bubliny. 58 900 Kč je myslím velice přijatelná a hlavně odpovídající cena.
Nedávejte na dojmy bez zkušeností
Na začátku roku jsem měl tušení, že CBF bude jen další tuctovkou z řad nepovedených rozpočtovek. Jenže ona je sakra moc povedená a všechno na ní funguje. Nic tu není zbytečně a ani po ničem neztrádáte. Snad jen pod to sedlo by se mohla dát nacpat alespoň malá lahev s pitím. Tu si tam na vyjížďky budete schovávat, ať už je vám 16 nebo 40, protože tahle motorka dokáže odvést perfektní službu v obou případech stejně.
Verdikt
motor 7/10
podvozek 7/10
brzdy 7/10
ovladatelnost 8/10
město 6/10
cestování 9/10
sport 5/10
spolujezdec 7/10
cena/výkon 8/10