Další prvenství BMW
vydáno 15. 8. 2008, text -rk-
BMW nabízí nové prvky v nabídce svých motocyklů pro nižší jezdce
Na základě podrobného zákaznického průzkumu, společnost BMW Motorrad přichází s inovací pro jezdce, kteří mají zájem i o modelové řady, které jim dříve neumožňovaly jejich využití z důvodu výšky jezdce.
BMW Motorrad opět udávají směr tím, že se stanou prvním výrobcem motocyklů, který zahájí řadu modelů, kde je možné objednat nízké odpružení a tím poskytovat zákazníkům možnost výběru při volbě výšky sedáku. Zpětná vazba od žen, začátečníků a výškově menších jezdců potvrdila, že může být obtížné kontrolovat stroj v nízké rychlosti, zejména u motocyklů s vyšší výškou sedáku.
BMW Motorrad již nabízí na mnoha svých modelech možnost snížení sedadla bez příplatku, ale někteří majitelé strojů BMW by uvítali ještě další snížení výšky motocyklu. Motorkáři se cítí bezpečněji, když jsou schopni umístit své nohy pevně na zem při zastavení, zvláště když jsou nuceni popojíždět v provozu. Nové revoluční řešení odpružení kol BMW zajistí, že ještě více jezdců to bude schopno udělat přirozeně, pohodlně a bezpečně. Například u modelů F 800 S a ST již v současné době je možno objednat snížení sedadla z výroby z 840 mm až na 760 mm.
Firma nabídla tuto možnost v roce 2007 a 45% BMW zákazníků od té doby využilo této alternativy při objednávce svého nového stroje. BMW nově představuje šest modelů, u kterých je možné objednat snížení odpružení: sportovní M 800 L, její sportovně turistické deriváty F 800 ST, naháč R 1200 R roadster, nejlépe prodávaný model R 1200 RT a nové endura F 650 GS a R 1200 GS. Na ikonu BMW světa R 1200 GS je pohlíženo jako typického představitele vysokého odpružení do terénu, ale i tam firma BMW standardně nabízí výšku sedáku nastavitelnou na 855 mm nebo 875 mm.
Nicméně, i tohoto modelu se dotkla nová inovace a géeso je možno nyní objednat s výškou sedadla pouhých 790 mm, což činí tento populární stroj přístupný pro mnohem širší spektrum jezdců. Všechny modely, kterých se změny týkají, standardně nabízí nižší polohu sedadla, ale samotné snížení odpružení je dosaženo různými změnami u jednotlivých modelů. Továrna si připočítá dalších 90 liber na kupní ceně každého modelu,které bude provedeno z modifikací odpružení.
Tony Jakeman, Marketinkový ředitel BMW Motorrad UK řekl:
"BMW Motorrad se zaměřuje na kvalitu provedení a nabízí naprostou špičku na motocyklovém trhu. Modely a možnosti, které nadále zlepšují bezpečnost jezdce a požitek z jízdy jsou prvořadými ukazateli rozvoje firmy. Představení naší nové rozsáhlé nabídky v oblasti snížení odpružení motocyklů je v souladu s naší strategií nabízet široké spektru motocyklistů nové modely a zpřístupnit motocykly BMW téměř všem lidem, kteří mají zájem o ježdění na motorce značky BMW.
Další iČMN články
-
ČMN 2008: Nejmenší z rodu
Je to sranda, jak se mění měřítka. Devítistovka VN ke Kawě patří jako máslo k chlebu, akorát že kdysi to byl "děsně velkej čopr", tenkrát ještě s označením 750, resp. 800, a teď je to nejmenší zástupce téhle kategorie od "zelených" a mohou na něm jezdit už osmnáctiletí - poměr výkon/váha je pod zákonnou hranicí 0,16 kW/kg. Jenomže pokud vám a priori nedrásá ego, že jezdíte na nejmenším čopru od Kawy, tak věřte tomu, že se povozíte královsky...
-
ČMN 2008: 2 x Fun
Není to tak dávno, co se v motocyklových katalozích začala objevovat kategorie "funbike". Do té se začaly řadit většinou lehké jednoválcové motocykly s objemem kolem šesti set kubíků a konstrukcí vycházející z endur. Ve stejné kapitole je možné najít i následující dva motocykly - bavorského scramblera G 650 Xcountry a italskou sportovkyni Pegaso 650 Factory...
-
ČMN 2007: Spaghetti Western
Americký filmový žánr zobrazující Divoký západ a po celém světě známý jako western byl pro řadu Evropanů těžkopádný a jejich mysli nepochopitelný. Není proto divu, že "rozverní" Italové přišli se svou verzí, jak takovou tématiku vyjádřit, a vznikl spaghetti western. Pro tyto filmy jsou charakteristické znaky jako přímočarost, minimalistický děj nebo nízký rozpočet. Nevím, jak na ostatní, ale na mě italská novinka Moto Guzzi Bellagio působí jako takový "špagetyvestern" na dvou kolech...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...