Cagiva Elefant
vydáno 22. 2. 2009, text -rk-
Elefant by mohl být zajímavou variantou pro fanoušky dakarské rallye.
Poté, co světová značka Harley-Davidson koupila italského výrobce motocyklů Cagiva Group (a to včetně luxusní sportovní značky MV Augusta), nebylo o italských motocyklech zveřejňováno mnoho zpráv.
Harley-Davidson pravděpodobně nemá detailní zprávy, co se vlastně v Cagive děje, a italská továrna drží jazyk za zuby jakbysmet. Kromě oznámení, že šéfdesigner Massimo Tamburini odešel do důchodu, se na světlo boží neprodrala žádná zpráva, co se ve světoznámém designerském studiu připravuje pro další sezóny.
Ale jisté je, že se tam pracuje na něčem nevšedním, prozrazuje designér Oberdan Bezzi. Zatím nemáme mnoho detailů o MV Agusta, i když se spekulovalo o tříválcovém supersportu s objemem 600 cm3.
Cagiva vyvíjí dva nové modely Elefant (enduro a superbike) s použitím motoru Rotax Helicon 1125, které využívá Buell pro své modely 1125R (silniční sportovní motocykl) a café racer 1125CR.
Elefant by mohl být zajímavým modelem pro fanoušky dakarské rallye. Ve stejném roce, kdy Cagiva koupila Ducati (1985), byl veřejnosti představen i nový Elefant - bylo to dobře načasováno, první Elefanty využívaly motor 650 cm3 Pantah V-Twin. Elefant si získal dobrou reputaci zejména díky vysokému odpružení, komfortní ergonomice a dobré ochraně proti větru.
Nový Elefant by měl mít podle Oberdana obrácené vidlice s prodlouženým odpružením, Helicon motor bude nastaven na zdolávání kopců, písečných dun a ujíždění pouštním banditům.
Motocykl Schiranna, který je pravděpodobně pojmenován pro rodném městě motorů motocyklu MV Augusta, má mnohem sportovnější vyhlídky. Je to dokonalý superbike od Brembo brzd až po obrovskou kyvnou vidlici. Pokud tato motorka bude uvedena do výroby, bude mít Rotax V-Twin, aby oslovila generaci dvouválcových fanoušků.
Samozřejmě nám tane na mysli otázka, jak moc vlastník Harley-Davidson bude podporovat tyto projekty v době ekonomických škrtů a celkové recesi. Byla Schiranna důvodem odchodu Tamburiniho? Nyní nevíme, za pár měsíců budeme chytřejší.
Další iČMN články
-
ČMN 2008: Nejmenší z rodu
Je to sranda, jak se mění měřítka. Devítistovka VN ke Kawě patří jako máslo k chlebu, akorát že kdysi to byl "děsně velkej čopr", tenkrát ještě s označením 750, resp. 800, a teď je to nejmenší zástupce téhle kategorie od "zelených" a mohou na něm jezdit už osmnáctiletí - poměr výkon/váha je pod zákonnou hranicí 0,16 kW/kg. Jenomže pokud vám a priori nedrásá ego, že jezdíte na nejmenším čopru od Kawy, tak věřte tomu, že se povozíte královsky...
-
ČMN 2008: 2 x Fun
Není to tak dávno, co se v motocyklových katalozích začala objevovat kategorie "funbike". Do té se začaly řadit většinou lehké jednoválcové motocykly s objemem kolem šesti set kubíků a konstrukcí vycházející z endur. Ve stejné kapitole je možné najít i následující dva motocykly - bavorského scramblera G 650 Xcountry a italskou sportovkyni Pegaso 650 Factory...
-
ČMN 2007: Spaghetti Western
Americký filmový žánr zobrazující Divoký západ a po celém světě známý jako western byl pro řadu Evropanů těžkopádný a jejich mysli nepochopitelný. Není proto divu, že "rozverní" Italové přišli se svou verzí, jak takovou tématiku vyjádřit, a vznikl spaghetti western. Pro tyto filmy jsou charakteristické znaky jako přímočarost, minimalistický děj nebo nízký rozpočet. Nevím, jak na ostatní, ale na mě italská novinka Moto Guzzi Bellagio působí jako takový "špagetyvestern" na dvou kolech...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...
-
Motorbike 1-2/2025
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a
pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yama...
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
Plánujete v příštím roce výměnu své motorky, skútru nebo
čtyřkolky? Případně se teprve chystáte vstoupit do jedné stopy a nevíte, jaký
model by byl pro vás tím nejlepším? Anebo se vám prostě jen tyto stroje líbí a
chcete vědět, co je v jejich světě nového? Pokud odpovíte alespoň na jednu z
těchto otázek ano, pak by se vám mohl hodit Motorbike Katalog motocyklů, skútrů
a čtyřkolek, který letos vydá...