BMW představila novou káčkovou řadu

vydáno 15. 10. 2008, text -rk-

BMW zvedla zdvihový objem u své nejvýkonnější řady motocyklů

Nejdůležitější zprávou ze stáje BMW je inovace motocyklů postavených na bázi řadového čtyřválce označovaného v interní typologii písmenem K. Motorky byly původně vybaveny motorickou jednotkou o zdvihovém objemu 1157 cm3.
Nové modely již disponují 1293 cm3 a tak původní název řady K1200 se mění na K1300. Změny se však nedotkly jenom motoru a označení, ale jsou patrné také na některých detailech nových kapotáží a dalších prvků.
Asi nejvíce provokativní design nabízí nový roadster K1300R. Výkon stoupl u sportovního motocyklu K1300S na hodnotu 175 koní, 173 má káčkové erko a 160 najdeme u turisticky pojatého modelu K1300GT.
Všechny motocykly jsou vybaveny nejmodernějšími možnými vychytávkami typu zamezení prokluzu kol ASC (Anti-Spin Control) a elektrickým nastavením podvozku ESA (Electronic Suspension Adjustment).
Zástupci BMW byli také více sdílní v otázce jejich tak toužebně očekávaného S1000RR superbiku. Řadový čtyřválec bude mít elektronické řízení trakce a nové sportovní ABS. BMW svůj nový motocykl svěří do rukou závodníkům Rubenu Xausovi a Troyovi Corserovi.


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před hodinou
PSí Hubík otevřel novou prodejnu v Praze Uhříněvsi
MotoRoute
před 8 dny v 15:54
MotoRoute Magazin 2/2025 od 9. dubna v prodeji
MotoLife
16. dubna
Fotogalerie ze zahájení motorkářské sezóny
Všechny příspěvky ...